تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگ‌ترین چالش های کارآفرینی و راه حل آن‌ها

کارآفرینی سبکی از زندگی است که افراد زیادی خصوصا در سال‌های اخیر به آن علاقه‌مند شده‌اند. اما آیا همه می‌توانند یک کارآفرین موفق شوند؟

کارآفرینی از دیرباز مسیری برای رسیدن به رؤیاهای زندگی بوده است. شغلی که افراد از دور آن را جذاب می‌دانند و بر این باورند که کارآفرینان به خاطر درآمد بالا، زندگی راحتی دارند. در سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری و ظهور معانی جدید مانند استارتاپ‌، کارآفرینی بیش از پیش آسان به نظر می‌رسد؛ اما آمارهایی که گاه و بیگاه منتشر می‌شوند، نشان از آن دارند که مسیر، آن قدر که به نظر می‌رسد، آسان نیست.

آمار سال‌های اخیر نشان می‌دهد که درصد بالایی از کسب و کارهای نوپا شکست می‌خورند. دلایل این شکست‌ها موارد مختلفی اعم از خستگی بیش از حد کارمندان و کارآفرین، کمبود سرمایه، عدم استقبال بازار و ... است. برخی از این دلایل شکست، در میان تمامی کسب و کارهای نوپا مشترک هستند. کارآفرینان در تمامی نسل‌ها با این مشکلات مشترک روبه‌رو شده‌اند و می‌توان گفت راه‌ حل اکثر آن‌ها، مسیرهای مشخصی است. در این مقاله زومیت به بررسی چند چالش اساسی که عموما باعث شکست کسب و کار نوپا می‌شوند می‌پردازیم.

۱- جلوگیری از خستگی و دلزدگی

عطش و اشتیاق بالای تأسیس و اداره‌ی استارتاپ، در کنار موفقیت می‌تواند عامل شکست کارآفرین نیز باشد. برخی از کارآفرینان به خاطر علاقه‌ی زیاد و هدف مشخصی که برای خود ترسیم کرده‌اند، تمام انرژی و سرمایه‌ی خود را در راه پیشرفت شرکت خرج می‌کنند. آن‌ها زمان استراحتی برای خودشان در نظر نمی‌گیرند و حتی در تعطیلات به کار کردن می‌پردازند. این نوع از کار کردن در میان کارآفرینان بسیار بیشتر از کارمندان است.

مقاله‌های مرتبط:

وقتی فردی تمام انرژی خود را برای کار کردن می‌گذارد، به هیچ‌ وجه نمی‌تواند از نتایج شغلش مانند درآمد و خانواده‌ی خوب لذت ببرد. راه حل کاربردی برای ایجاد وقت اضافه تفریح، اختصاص زمان‌های مشخص برای کار در تعطیلات است. اگر شما کارآفرینی هستید که روزهای تعطیل نیز به کار کردن یا پاسخ دادن به مشتری‌ها و کارمندان مشغولید،‌ بهتر است همین حالا روند خود را تغییر دهید.

یک قانون و سیاست برای روزهای تعطیل و استراحت خود داشته باشید و تنها زمان مشخصی به پاسخ دادن به افراد یا کارهای دیگر اختصاص دهید. از کارمندان و مشتریان بخواهید فقط در زمانی مشخص با شما تماس بگیرند. می‌توانید از قانون ۸۰/۲۰ نیز استفاده کنید. طبق این قانون ۸۰ درصد زمان تعطیلات را به استراحت و بقیه را به کارهای سبک اختصاص دهید. در نهایت فارغ از اینکه چه روشی انتخاب می‌کنید، باید حتما زمانی را به استراحت کامل و تفریح اختصاص دهید تا انرژی لازم برای هفته‌ی پیش رو ذخیره کنید.

۲- کنترل جریان مالی

جریان مالی برای ادامه‌ی حیات هر شرکت نوپایی ضروری است. شرکت‌هایی که دیر به سراغ برنامه‌های حسابداری می‌روند، ضررهای مالی زیاد متحمل می‌شوند و عموما شکست می‌خورند. در ابتدای راه، کنترل حساب‌های ورودی و خروجی شرکت آسان است و عموما کارآفرینان خودشان این کار را انجام می‌دهند.

پول

با گسترش استارتاپ، بهتر است از نرم‌افزارهای حرفه‌ای دسکتاپ یا تحت پلتفرم‌های ابری استفاده کنید و کنترل حساب‌های خود را به آن‌ها بسپارید. اگر استارتاپ شما به مرحله‌ای مناسب از لحاظ درآمد رسیده، بهتر است یک حسابدار یا مدیر مالی استخدام کنید. فراموش نکنید، کنترل حساب‌ها و دانستن میزان دقیق درآمد، نقش مهمی در احساس موفقیت شما و برنامه‌ریزی برای پروژه‌های آتی دارد.

۳- افزایش سرمایه

افزایش سرمایه یکی از مراحلی است که در نقاط عطف مختلف مسیر استارتاپ مجبور به انجام آن هستید. نقاط چرخش (Pivot) یا تولید محصول و خدمت جدید، حتما به افزایش سرمایه نیاز دارند. در این مراحل است که به احتمال زیاد با مشکلات بزرگی مواجه می‌شوید. اگر استارتاپ حاضر اولین تجربه‌ی کارآفرینی شما باشد، به خاطر کوچک بودن شبکه‌ی ارتباطی و افرادی که می‌شناسید، جذب سرمایه برای شما دشوارتر خواهد بود.

به لطف روش‌های متنوع جدید، افزایش سرمایه برای استارتاپ‌ها کمی آسان‌تر شده است

به هر حال راه‌های متنوعی برای افزایش سرمایه‌ی استارتاپ‌ها وجود دارد. کارآفرینان سنتی عموما از وام‌های بانکی استفاده می‌کردند که مشکلات خاص خود را داشتند؛ اما امروزه به لطف روش‌های متنوع سرمایه‌گذاری، کار برای استارتاپ‌ها آسان‌تر شده است. البته انتخاب صحیح میان همین راه‌های آسان، مرز میان کارآفرینان موفق و شکست‌خورده‌ی امروزی است. از راه‌های مدرن افزایش سرمایه در عصر استارتاپ می‌توان به جمع‌سپاری (کراودفاندینگ)، پیش‌فروش، مراجعه به شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران فرشته و فروش توکن اشاره کرد. به هر حال هر کارآفرین باید برای انتخاب روش مناسب، محصول، خدمات، نوع استارتاپ و مرحله‌ای را که در آن قرار دارد مد نظر داشته باشد.

کارآفرینی تجربه‌ای است که می‌‌تواند سود زیادی برای شما داشته باشد. بیشترین سود این نوع کسب و کار، مشغول شدن به کاری است که عمیقا به آن علاقه دارید و همچنین می‌توانید تیم خودتان را مدیریت کنید؛ تیمی که با علایق شما همسو باشد و شما را کامل کند. در نهایت به یاد داشته باشید که رسیدن به علایق و آنچه در موردش اشتیاق دارید، همیشه دشوار است. پس در کارآفرینی هیچ‌گاه با مسیری آسان روبه‌رو نیستید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگ‌ترین چالش های کارآفرینی و راه حل آن‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..