تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهم‌ترین تغییرات بودجه‌ی ۱۳۹۷ دولت در خصوص خودروها

رئیس جمهور لایحه بودجه سال ۹۷ کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است. در این لایحه تغییرات نسبتا مهمی در بخش درآمدهای حاصله از وسایل نقلیه موتوری دیده می‌شود. 

سازمان برنامه و بودجه کشور متن کامل لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را که دیروز به دست رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد، منتشر کرد. بر اساس لایحه سال آينده، نسبت به بودجه‌ی سال جاری و در بخش‌های مرتبط با حمل و نقل و فروش خودرو تغییرات مهمی رخ داده است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

افزایش ۷۰ درصدی درآمد دولت از واردات خودرو

واردات خودرو

درحالی‌که همگان منتظر ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو و به دنبال آن باز شدن مجدد سامانه ثبت سفارش خودرو هستند و از سویی شنیده‌ها حکایت از افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو در قانون جدید دارند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که در لایجه بودجه ۱۳۹۷، درآمد دولت از محل واردات خودرو با رشد ۷۰ درصدی مواجه خواهد شد و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر نسبت به سال ۹۶ پیش‌بینی شده است.

بر اساس بند درآمدهای دولت در لایحه ۹۷ کشور، واگذاری دارایی سرمایه‌ای و دارایی‌های مالی لایحه بودجه سال ۹۷ برای حقوق ورودی خودرو، رقم ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است؛ درحالی‌که در بودجه سال ۹۶ دولت، این میزان درآمد حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود.

طی هفته‌های اخیر بحث افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو در بین فعالان بازار بسیار داغ است و امروز نیز از منابع آگاه خبر رسیده که ۵ عضو مهم کابینه با افزایش تعرفه‌‌ی واردات تا ۱۵۰ درصد موافقت کرده‌اند و دستورالعمل جدید واردات در انتظار تصویب نهایی هیئت دولت است. 

هزینه شماره‌گذاری و مالیات نقل و انتقال خودرو

شماره گذاری پلاک گذاری

علاوه بر درآمد دولت از مالیات واردات خودرو به میزان ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان، منابع درآمدی دیگری نظیر هزینه شماره‌گذاری و مالیات نقل و انتقال خودرو نیز در لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷ پیش‌بینی شده است. بدین‌ صورت که دولت برای سال آینده درآمد ۱۶۸۳ میلیارد تومانی از محل مالیات شماره‌گذاری و ۷۶۴ میلیارد تومان از محل مالیات نقل و انتقال خودرو پیش‌بینی کرده است.

مقاله‌ي مرتبط:

بر اساس لایحه سال آینده، هزینه شماره‌گذاری و تعویض پلاک هر دستگاه خودرو با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال جاری، ۱۰۰ هزار تومان و برای هر دستگاه موتورسیکلت ۲۵ هزار تومان از سوی دولت تعیین شده است.

بدین ترتیب در مجموع و با احتساب افزایش ۷۰ درصدی درآمد دولت از واردات خودرو، دولت ۴ هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان از بودجه سال آینده خود را از محل مالیات و نقل و انتقال مربوط به وسایل نقلیه تأمین خواهد کرد.

هوشمندسازی‌ کارت خودرو و موتور سیکلت

کارت هوشمند خودرو

در بخش دیگری از بودجه‌ی ۹۷ دولت که امروز توسط رئیس جمهور به مجلس ارائه شد، دولت درآمدی از محل هوشمندسازی کارت خودرو و موتورسیکلت برای خود لحاظ کرده است. بر اساس جدول شماره ۵ درآمدهای دولت در لایحه ۹۷ که به بحث واگذاری دارایی سرمایه‌ای و دارایی‌های مالی پرداخته است و بر اساس قیمت، بخش، بند و اجزا در سال ۹۷ به تفکیک آورده شده، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت هوشمندسازی کارت وسایل نقلیه موتوری اعم از خودرو و موتورسیکلت برای دولت پیش‌بینی شده است. دولت تعرفه‌ی صدور کارت هوشمند خودرو را ۲۰ هزار تومان برای هر یک از وسایل نقلیه موتوری در سال آینده در نظر گرفته است.

همچنین جریمه‌ی تعویق در تعویض گواهینامه فاقد اعتبار به ازای هر سال، از سوی دولت ۷۵ هزار تومان لحاظ شده است. بدین ترتیب در سال آینده به احتمال فراوان شاهد هوشمندسازی کارت خودرو خواهیم بود. پیش از این کارت‌‌های ملی، پایان خدمت و گواهینامه رانندگی نیز هوشمند شده‌اند.

 شاید بتوان افزایش ۷۰ درصدی درآمد دولت از واردات خودرو را نشانه‌ی دیگری بر افزایش چشمگیر تعرفه‌ی واردات خودرو طی هفته‌های آتی دانست. به هرحال باید منتظر ماند و دید این کلاف سر در گم در حوزه خودروهای وارداتی که با بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو هر روز پیچیده‌تر می‌شود، چه زمانی توسط دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باز خواهد شد و تعرفه‌های جدید واردات خودرو چه میزان خواهند بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهم‌ترین تغییرات بودجه‌ی ۱۳۹۷ دولت در خصوص خودروها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..