تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط معافیت گمرکی شرکت های دانش بنیان اعلام شد

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد صاحبکار رئیس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، با اشاره به بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از معافیت‌ها و تسهیلات گمرکی گفت: طبق ماده ۳ قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مصوب سال ۱۳۸۹، شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان می‌توانند از پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف شوند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در رابطه با میزان معافیت‌های گمرکی گفت: تاکنون از ۴۰۰ درخواستی که به دبیرخانه ارسال شده است، بر اساس مقررات موجود، بیش از ۲۶۰ درخواست تأیید و به گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال شد، که با مساعدت و همکاری خوب میان گمرک و معاونت علمی و فناوری، این درخواست‌ها مشمول معافیت‌های گمرکی شدند.

شیوه نامه اعطای معافیت حقوق گمرکی

صاحبکار افزود: در سال ۹۴، شیوه نامه اعطای معافیت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در کارگروه «ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا» تصویب و اجرا شد.

وی این شیوه نامه را مبنای ارائه معافیت‌های گمرکی عنوان کرد و افزود: واردات کالا‌های مرتبط با فعالیت‌های دانش بنیان تنها در صورتی که به عنوان «ماشین آلات خط تولید»، و یا «به منظور ساخت محصول در حد نمونه اولیه» و «مهندسی معکوس» و یا «تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت» باشد، از این معافیت‌ها برخوردار خواهند شد.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه این معافیت‌ها تنها شامل کالا‌های غیر تجاری می‌شود، گفت: منظور از کالای تجاری، کالایی است که برای فروش وارد می‌شود، اعم از اینکه به همان شکل یا پس از انجام عملیات اعم از تولیدی، تفکیک و بسته بندی به فروش برسد. به عبارت دیگر، مواد، قطعات و کالا‌هایی که با هدف استفاده در محصول نهایی وارد شده و به فروش می‌رسند، مشمول این معافیت‌ها نیستند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از اجازه ورود موقت برای مواد اولیه و کالا‌های مورد مصرف در تولید، تکمیل، آماده سازی و بسته بندی کالا‌های دانش بنیان صادراتی استفاده کنند.

صاحبکار افزود: به علاوه در این مدت بیش از ۱۵۰۰ مشاوره در رابطه با معافیت‌ها و فرآیند‌های گمرکی و قوانین و آیین نامه‌های مربوطه به شرکت‌های متقاضی ارائه شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری گفت: معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه امور گمرکی، تلاش می‌کند و در صورتی که شرکت‌ها مشکلاتی در این حوزه دارند، می‌توانند با امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان مکاتبه نموده تا در حد امکان پیگیری شود.

انتهای پیام/

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط معافیت گمرکی شرکت های دانش بنیان اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..