تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از خواص بی نظیر باقالی چه می‌دانید؟

از خواص بی نظیر باقالی چه می‌دانید؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  انواع باقالی محبوب آسیایی‎ها‎ست. اسم دیگر این گیاه، لوبیای ‎شاخه‎ای‎ یا سویای سبز است.

این لوبیا را پیش از آن‎که غلافش سفت شود، یعنی در حالت نارس می‎چینند و با همان غلافش بخار‎پز یا آب‎پز و در غذاهای لذیذ و یا میان‎وعده‎ها مصرف می‎کنند. در این مطلب فواید بی‌نظیر باقالی به شما معرفی می‎شود:

 مصرف باقالی چه مزیت هایی دارد؟

 پروتئین در ‎حکم سنگ بنای زندگی است و به ترمیم بافت‎های آسیب‎دیده، کمک می‎کند. یک فنجان باقالی حاوی ۱۷ گرم پروتئین است یعنی ۴۰ درصد میزان نیاز روزانه بانوان و ۳۰ درصد نیاز آقایان.این ماده معجزه‎گر همچنین شامل ۹ آمینو‎اسید Amino acid ضروری بدن است.

* آمینو اسید Amino acid:واحد تشکیل دهنده پروتئین است. آمینو اسیدها نقش مهمی در عملکرد مغز، ساخت توده عضلانی و افزایش وزن بدون چربی دارند.

 باقالی به تقویت عضلات کمک می کند
هیچ میان‎وعده‎ای مفید‎تر از این خوراک نیست. پروتئین باقالی ۸۶ درصد بیشتر از سویای معمولی است و به همین دلیل بیشتر بدنسازان و ورزشکاران این خوراک را وارد برنامه غذایی خود می‎کنند. مصرف روزانه یک فنجان باقالی، هم به تقویت عضلات کمک می‎کند و هم انرژی لازم برای یک روز پر‎کار را فراهم می‎کند.

 باقالی باعث استحکام استخوان‎ها می شود
سلامت استخوان‎ها بسیار اهمیت دارد، در‎ حالی ‎که ما معمولا اصلا به فکر حفظ و نگهداری آن‎ها نیستیم. از این به بعد به فکر ستون‎های بدن خودتان باشید و باقالی را وارد رژیم غذایی خود کنید تا از منگنز Manganese، پتاسیم Potassium، و ویتامین K این ماده که لازمه استخوان‎سازی هستند، استفاده کنید.

 باقالی به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند
سیستم دفاعی، لازمه گذران یک زندگی سالم است و بدون آن انجام حتی ساده‎‎ترین کار‎ها برای ما مشکل می‎شود. بهترین حامی این سیستم، باقالی ا‎ست که سرشار از مس است و از ابتلا به بیماری‏‎ها پیشگیری می‎کند. همچنین مس موجود در باقالی، نیاز روزانه بانوان را تا ۶۰ درصد تامین می‎کند.

 باقالی باعث افزایش سلامت قلب می شود
یکی از دلایل اصلی بیماری‎های قلبی برنامه غذایی نا‎سالم است. اگر به فکر سلامت این عضو اساسی بدن خود هستید، با باقالی دوست باشید. این ماده با فیبر بالا سطح کلسترول خون و خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی را کاهش می‎دهد.

 باقالی سرشار از آنتی‎اکسیدان‎های مختلف است
چون باقالی حاوی آنتی‎اکسیدان است، به سم‎زدایی مورد نیاز بدن کمک بسیاری می‎کند. می‎دانید که اگر سموم بدن‎تان، درست دفع نشوند دچار گُر‎گرفتگی می‎شوید. پس برای پاکسازی هرچه بیشتر بدن خود، تا می‎توانید باقالی مصرف کنید. در کنار این خاصیت، باقالی با رادیکال‎های آزاد free radicals هم که عامل سرطان و پیری زودرس هستند، مبارزه می کند.

 باقالی سرشار از چربی‎های مفید است
یک فنجان پاچ‎باقلا ( باقلای پاکوتا) حاوی ۸ گرم چربی است که ۳ گرم از آن چربی‎های اشباع‎نشده است. این چربی‎ها با پایین آوردن سطح کلسترول، سلامت بیشتری به قلب هدیه می‎کنند. این چربی‎ها همچنین حاوی امگا ۳ هستند که عملکرد مغز را بهبود می‎بخشد.

 باقالی برای پوست سودمند است
خصوصا با نزدیک شدن به دوره پیری، پوست‎مان نیازمند توجه بیشتری است و البته می‎دانید که برنامه غذایی سالم می‎تواند بهترین کمک را به پوست برساند.باقالی که سرشار از ویتامین A است، به سلامت و لطافت پوست کمک می‎کند، بینایی را بهبود می‎بخشد و نیز سیستم دفاعی بدن را تقویت می‎کند.

 باقالی باعث بهبود عملکرد ریه می شود
این ماده خوراکی بی‎نظیر دارای ماده‎ای به نام جنیس‎تین Genistin (هورمون گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدان) است که با بهبود کار ریه‎ها، بیماری آسم را بهبود می‎بخشد و التهابات تنفسی و سرفه را درمان می‎کند.

 باقالی دارای خاصیت ضد‎التهاب است
آن‎هایی که این تجربه را داشته‎اند، می‎دانند که التهاب یک کابوس واقعی است.درد مفاصل و همچنین سفت شدن آنها، از انواع این التهابات است. این درد هم با برنامه غذایی مناسب قابل کنترل است و باقالی یکی از خوراکی‎های شفا‎بخش و ضد‎التهاب است.

خاصیت های باقالی برای بدن
خشك شده آن قدرت غذايی اش بيشتر از تازه آن می باشد ولی ويتامين ث آن كم مي شود.
- در عين حال كه براي كم خوني مفيد است ولی افرادی كه نسبت به آن حساسيت دارند از خوردن آن خودداري كنند. چون گلبول های خون آن ها سفيد مي شود و سريعاً دچار كم خونی می شود و اگر چنانچه خون تزريق نكنند امكان مردن آنها به وجود می آيد.
- براي از بين بردن لكه هاي پوست باقلا را پخته له نموده به صورت ماسك روي پوست بگذاريد.
- كساني كه نقرس دارند 40 گرم باقلا را در يك ليتر آب بجوشانند و در فواصل غذا يك فنجان بنوشند.
- برای درمان رماتيسم و درد مفاصل و سياتيك از روش شماره 8 استفاده شود.
- كساني كه لاغر هستند جهت تقويت باقلا بخورند.
- باقلا نيرو دهنده غرايز جنسی است.
- سريع الهضم است.
- برای درمان ورم پروستات باقلا را آب پز نموده همراه آب آن ميل شود.
يك ماسك شاداب كننده پوست:


يك قاشق غذاخوری گرد باقلا با گلاب مخلوط كرده روی صورت بگذاريد.


آرد باقلا به صورت ماسك ضد رويش مو است.
- حضرت امام رضا(ع) فرموده اند: باقلا ساق ها را محكم مي نمايد و خون تازه در بدن توليد مي نمايد.
- حضرت امام صادق(ع) فرموده اند: باقلا بخوريد زيرا معده را دباغي مي كند.
- براي بازشدن دمل آرد باقلا را به صورت ضماد بگذاريد.
- باقلا برای سرفه های خشك مفيد است و پاك كننده ريه و سينه مي باشد.
- برای التيام محل ضرب خوردگي آرد باقلا را با آرد جو مخلوط نموده به صورت ضماد بگذاريد.
- برای ورم پستان كه در اثر انعقاد شير باشد از روش شماره 20 استفاده كنيد.
- برای جلوگيری از برگشت مو به داخل چشم (مژه) از سرمه آرد باقلا استفاده كنيد.
- با درمان گوشه هاي انگشت، برگ باقلا را جوشانده انگشت خود را در آن فرو ببريد.
- زياده روي در خوردن باقلا باعث كندشدن ذهن مي گردد.
- براي درمان يبوست از باقلاي تازه به صورت آب پز استفاده كنيد.
- برای جلوگيری از سفيدشدن مو گل باقلا را به صورت ضماد روی مو بگذاريد.

منبع: الودکتر/میگنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از خواص بی نظیر باقالی چه می‌دانید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..