تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناگفته های قربانی 37 ساله از ماجرای هولناک اسیدپاشی لندن +تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان : مردی که در یکی از حمله متعدد اسیدی اخیر در شهر لندن مجروح شده است، می‌گوید که "قربانیان نیاز به حمایت روانی بیشتری دارند."

درددل‌های یک قربانی اسیدپاشی در لندن+تصاویر

 «جمیل مختار»(Jameel Muhktar)، 37 ساله می‌گوید که او هنوز هم پس از حمله اسیدی که به او و پسر عمویش شد سوزش و درد شدیدی را تحمل می‌کند.

«جمیل» که می‌گوید زندگی‌اش با حمله اسید وحشتناک نابود شده است، خواستار حمایت بیشتر و بهتر روانی برای قربانیان شده است.

او تقریبا شش ماه پس از اینکه این مایع خورنده روی او ریخته شد هنوز از ناراحتی عصبی رنج می‌برد و در کنار سوزش ناشی از سوختگی جان او را می‌آزارد.

آثار سوختگی‌های شدید هنوز روی سر و صورت و بدن او باقی مانده و در حال حاضر از ناحیه یکی از گوش‌ها ناشنوا است.

او و پسر عمویش در تاریخ 21 ژوئن سال جاری در شرق لندن مورد حمله اسیدی قرار گرفتند.

پسر عموی او، «رشام خان»(Resham Khan)، که در روز تولد 21 سالگیش با «جمیل» در اتومبیل بود نیز در این حمله زخمی شده است.

بیشتربخوانید:  تصاویری از لحظه اسیدپاشی در لندن + تصاویر

«مختار» به Sky News گفت: "احساس می‌کنم که زندگی‌ام نابود شده است.هنوز درد شدیدی دارم، نمی‌توانم سرم را به سمت راست بچرخانم. از یک گوش ناشنوا هستم، به‌سختی می‌توانم راه بروم.با اینکه انواع و اقسام جراحی‌های پیوند پوست را تجربه کردم هنوز باید جراحی شوم."

وی افزود:"فکر نمی‌کنم آنها (سیستم خدمات بهداشت و درمان انگلیس) در مورد این حملات چیزی بدانند یا حال ما را درک کنند."

این قربانی اسیدپاشی می‌گوید:"می‌خواهم مشاوره بگیرم. دوست دارم کسی را داشته باشم که با او درد دل کنم. کسی باشد که جویای حالم باشد و روند بهبود مرا پیگیری کند."

«جان تاملین»(John Tomlin)، 25 ساله از «کانن کانتی» در شرق لندن، عامل حمله اسیدی به این دو نفر روز 26 ژانویه در دادگاه به حبس محکوم شد.

درددل‌های یک قربانی اسیدپاشی در لندن+تصاویر

این در حالی است که «مختار» بعد از حادثه به طور موقت کور شد، اما قبل از اینکه از خودرو پیاده شود به رانندگی ادامه داد تا از حمله «تاملین» فرار کند.

درددل‌های یک قربانی اسیدپاشی در لندن+تصاویر

«مختار» که روز حادثه را به خاطر دارد می‌گوید:"سوزش شدیدی داشتم و فریاد می‌زدم، با لگد به درهای اتومبیلم می‌کوبیدم و فریاد می‌زدم آب، آب؛ این یک کابوس بود."

جراحات او چنان شدید بود که او را به حالت کما برد و برای مدت‌ها در بیمارستان بستری شد.

به گفته اسکاتلندیارد ماده اسیدی پوست و لباس هر دو قربانی و همچنین صندلی‌های ماشین و داشبورد را ذوب کرده بود.

انگلستان یکی از بدترین آمار و ارقام حملات اسیدی ثبت شده در جهان را دارد و در حال حاضر بیش از 800 حمله اسیدی در سال جاری در این کشور گزارش شده است.

وزارت کشور انگلیس نیز پیشنهاد وضع قانونی که فروش اسید را به افراد زیر 18 سال ممنوع می‌کند را به مجلس داده است.

«جف شا»(Jaf Shah)، مدیر اجرایی موسسه اعتماد بین المللی بازماندگان حملات اسیدی، به اسکای گفت: "علاوه بر درد فیزیکی و آسیب‌های ناشی از حمله، بازماندگان حملات اسیدی در معرض افسردگی شدید و انزوای اجتماعی هستند.

درددل‌های یک قربانی اسیدپاشی در لندن+تصاویر

وی افزود:"مسیر بهبودی آنها طولانی و پیچیده است، بنابراین ضروری است که بازماندگان بتوانند به سلامت روانی و حمایت روانی اجتماعی با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنند تا زندگی خود را بازسازی کنند."

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

درددل‌های یک قربانی اسیدپاشی در لندن+تصاویر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناگفته های قربانی 37 ساله از ماجرای هولناک اسیدپاشی لندن +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..