تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رقابت نوجوانان سراسر کشور در جشنواره قرآنی «مدهامتان»

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری تشریح برنامه های دوازدهمین جشنواره سراسری قرآنی «مدهامتان» صبح امروز مورخ یکشنبه ۱۹ آذرماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، سرابی مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس و مرتضی طاهریان معاون فرهنگی هنری، آموزش مساجد کشور، در ساختمان خبرگزاری شبستان برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین ارزانی در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه قرآن گفت: نام این کتاب، قرآن است؛ کتابی است برای همه زمان و تمام اعصار و قرون و آحاد بشر؛ کتابی که برای همه بشر تدوین شده و قرآن می تواند برای هرکس در همه جای عالم کارگشا باشد.

وی ادامه داد: «مدهامتان» نمادی از بهشت است که بسیار زیبا و نیکوست و وقتی کسی با قرآن انس پیدا می‌کند جایگاهش بهشت است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به مشهد پایتخت فرهنگی​ جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بیان کرد: از ۱۵ مرداد سال ۹۶ تا  ۱۰ آبان ماه مرحله استانی جشنواره «مدهامتان» با حضور ۱۷ هزار نفر برگزار شد که نفرات برتر استانها در رده سنی نوجوانان و جوانان مشخص شدند.

وی عنوان کرد: جشنواره قرآنی «مدهامتان» در رشته های اذان، قرائت و حفظ ۵ جزء، حفظ کل، ترتیل، مفاهیم قرآنی و نهج‌البلاغه و تصحیح اذکار نماز ویژه نوجوانان ۸ تا ۱۵ سال است که از سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری مرحله نهایی آن با حضور ۲۵۰ نفر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: شاید این مسئله مطرح باشد که مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در حال برگزاری است و این رویداد قرآنی در کانون مساجد، به نوعی موازی کاری با دیگر برنامه‌ ها می شود؛ اما این رویداد ویژه بچه‌های کانون مساجد است. انشالله برای سال آینده سعی می‌کنیم که نگاه هنری به مسائل را تقویت کنیم و برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش کنیم.

سرابی مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس در ادامه نشست خبری دوازدهمین جشنواره«مدهامتان» گفت: افتتاحیه این جشنواره قرآنی از ۲۱ آذر ماه در بنیاد پژوهشهای آستان قدس برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته با معرفی و تجلیل از برترین های قرآنی برگزار خواهد شد.

سرابی با اشاره به اینکه ۲۲ نفر، داوری رقابت ها را برعهده گرفته‌اند​، اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۵۹ نفر از خواهران و ۲۰۵ نفر از برادران برپا شده و اساتید بین المللی نیز قضاوت ها را برعهده گرفته اند.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری، آموزشی کانون مساجد کشور نیز با اشاره به سوابق این مسابقات و چگونگی پیشرفت جشنواره«مدهامتان» گفت: با نگاه ویژه ای که به مسابقات​ قرآنی «مدهامتان» داریم، توانستیم سهم حضور در مسابقات قرآنی سازمان اوقاف را بگیریم تا برگزیدگان این دوره مستقیم در دو رشته به مسابقات قرآنی اوقاف راه پیدا کنند.

وی افزود: سیاست ما براین بوده که جشنواره «مدهامتان» به صورت چرخشی در تمامی استان‌ها و حتی روستاها شکل بگیرد و فقط مختص پایتخت نباشد. ان شاء الله این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رقابت نوجوانان سراسر کشور در جشنواره قرآنی «مدهامتان»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..