تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات تغذیه‌ای دوران بارداری/ عدم تغذیه با شیر مادر منجر به چاقی کودک می‌شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدضیاالدین مظهری متخصص تغذیه در خصوص اشتباهات والدین که منجر به چاقی کودکان خواهند شد توضیح داد: مادران باید همواره به وزن خود توجه داشته باشند و آن را کنترل کنند چرا که نبود توجه بانوان به وزن خود در قبل و بعد از بارداری با احتمال داشتن فرزندان چاق همراه است.

مظهری تصریح کرد: گاهی بانوان در دوران بارداری بنا به توصیه‌های سنتی برخی اطرافیان و بر اساس این باور غلط که برای تامین نیازهای خود و جنین باید به اندازه دو نفر غذا بخورند، به پرخوری روی می‌آورند و با اضافه وزن بیش از حد که گاهی تا سال‌ها با آن دست به گریبان خواهند بود، روبه رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای تغذیه در بارداری

وی افزود: این درحالی است که بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده چاقی و پرخوری و یا لاغری، کم اشتهایی و سوء تغذیه مادران در قبل از بارداری و یا حین بارداری سبب می شود که اختلالاتی در روند رشد جنین پیش آید.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: این عدم تعادل در دریافت مواد غذایی که بیشتر به صورت پرخوری در دوران بارداری در بین بانوان دیده می‌شود، می‌تواند منجر به تولد نوزادانی شود که در آینده با چاقی و یا بیماری های ناشی از سوء تغذیه مواجه خواهند شد.

مظهری عنوان کرد: عدم تغذیه با شیر مادر به ویژه در 6 ماهه اول زندگی سبب می‌شود که کودکان به تدریج در معرض بروز چاقی قرار گیرند.

وی در پایان گفت: تغذیه با شیر مادر علاوه بر کمک به داشتن اندامی مناسب در سنین بالاتر، سبب می‌شود که کودکان از بسیاری از بیماری‌های عفونی در امان بمانند و سلامت و توان نسبی بالاتری نسبت به سایر کودکان داشته باشند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

نکات تغذیه‌ای مخصوص خانم‌های باردار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات تغذیه‌ای دوران بارداری/ عدم تغذیه با شیر مادر منجر به چاقی کودک می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..