تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمونه‌ی نادر لامبورگینی با قیمت ۴۶۷،۰۰۰ دلار حراج شد

نادرترین نمونه‌ی خودروی شاسی‌بلند لامبورگینی LM002 با قیمت ۴۶۷،۰۰۰ دلار در حراجی آیکونز نیویورک فروخته شد.

بازار حراجی خودرو هیچ گاه تابع قیمت اولیه خودروها نیست و معمولا با توجه به قدمت و ارزش کلکسیونی خودرو بر قیمت محصول افزوده می‌شود. خودروهای ساخت شرکت لامبورگینی که معمولا خود قیمت‌های اولیه بالایی دارند، تابع این روند هستند؛ به طوری که در روزهای گذشته نمونه‌ای نادر از خودروی شاسی‌بلند لامبورگینی LM002 که به طور ویژه برای فروش در بازار ایالات متحده آمریکا ساخته شده بود، با قیمتی باورنکردنی ۴۶۷ هزار دلار به فروش رسید. به خاطر مقایسه بد نیست بدانید قیمت خودروی جانشین معنوی لامبورگینی LM002، یعنی شاسی‌بلند اورس در ایالات متحده از ۲۰۰،۰۰۰ دلار آغاز می‌شود.

لامبورگینی روز ۴ دسامبر امسال خودروی شاسی‌بلند اوروس را معرفی کرد و دو روز بعد شرکت حراجی معروف آر.ام ساتبی (RM Sotheby) یک نمونه‌ی اولیه از خودروی آف‌رود اصلی متعلق به خودروساز ایتالیایی، یعنی خودروی LM002 را در حراجی آیکونز نیویورک فروخت. به گفته‌ی این شرکت حراجی، مدل نادر شاسی‌بلند لامبورگینی دهه‌ی ۹۰ میلادی قرار بود بین ۴۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دلار فروخته شود که تقریبا دو برابر هزینه‌ی خودروی اوروس است.

لامبورگینی/ lamborghini LM002

از مجموع تولید ۳۰۱ دستگاه خودروی لامبورگینی LM002 که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ به فروش رفت، فقط ۴۸ دستگاه در ردیف خودروهای طراحی و ساخته شده برای ایالات متحده آمریکا قرار داشت؛ خودروی حراج شده نیز با رنگ بیرونی سیاه و کابین قرمز یکی از آن ۴۸ دستگاه خودرو است. قیمت اصلی این خودرو در هنگام فروش ۱۵۸،۰۰۰ دلار بوده و علاوه بر نادر بودن این نمونه خودرو، به تازگی یک بازسازی پنج ساله با هزینه‌ی ۳۲۵۰۰۰ دلار روی آن انجام شده است.

این کار بازسازی شامل تعویض لاستیک‌های قدیمی با لاستیک‌های جدید پیرلی اسکورپیون (Pirelli Scorpion) درست مانند شاسی‌بلندهای اصیل بود. در حال حاضر این خودرو مجهز به یک سیستم صوتی استریوی مدرن آلپاین (Alpine) با بلوتوث است. لامبورگینی LM002 همچنین دارای کیت ابزار اصلی کارخانه و کتاب‌های مناسب تعمیر و کتابچه‌های راهنمای خودرو است.

لامبورگینی/ lamborghini LM002

خودروی شاسی‌بلند لامبورگینی LM002 به عنوان یک ورودی در خط تولید لامبورگینی شروع شد تا قراردادی به عنوان یک خودروی نظامی به دست آورد. با این حال طرح تولید خودروی نظامی موفقیت‌آمیز نبود، و در نهایت این شرکت تصمیم گرفت که شاسی‌بلند تولید شده را به عنوان محصول شاسی‌بلند مصرفی برای مشتریان عمومی تبدیل کند.

مقاله‌های مرتبط:

این خودرو از پیشرانه‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر لامبورگینی کونتاچ استفاده می‌کند. برای دست‌یابی به قابلیت حرکت در خارج از جاده (آف‌رود)، لامبورگینی یک سیستم چهار چرخ محرک همراه با سه دیفرانسیل قفل خودکار روی خودرو نصب کرد. نتیجه‌ی این طرح یکی از اولین شاسی‌بلندهای لوکس با عملکرد بالا بود که امروزه با ورود خودروهایی مانند پورشه کاین و بنتلی بنتایگا به خودرویی پیش پا افتاده تبدیل شده است.

اما با تولید شاسی‌بلند اوروس، لامبورگینی دوباره به این بخش برخواهد گشت. اوروس مانند LM002، لوکس و با قابلیت آف‌رود است و زیبایی را با عملکرد بالا با هم ترکیب می‌کند. این شاسی‌بلند به جای پیشرانه‌ی خورجینی ۱۲ سیلندر، از پیشرانه‌ی ۴ لیتری بی‌توربو خورجینی هشت سیلندر با حدود ۶۵۰ اسب بخار (۴۸۴ کیلو وات) استفاده خواهد کرد و بعد از آن نیز یک نسخه‌ی پلاگین هیبرید نیز برای مشتریان در دسترس خواهد بود.

لامبورگینی در نظر دارد طی چند سال آینده، فروش شاسی‌بلند اوروس را در سراسر جهان به ۳۵۰۰ دستگاه در سال برساند، و با توجه به طرح‌های بلندپروازانه برای اوروس، امیدوار است نسبت به خودروی LM002 کارآمدتر بوده و محبوبیت بیشتری داشته باشد.

گالری تصاویر

لامبورگینی/ lamborghini LM002



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمونه‌ی نادر لامبورگینی با قیمت ۴۶۷،۰۰۰ دلار حراج شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..