تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با عوارض ترسناک بیماری دیابت آشنا شوید

با عوارض ترسناک بیماری دیابت آشنا شویدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،براساس گزارش انجمن دیابت فرانسه، بیش از 30 هزار نفر مبتلا به دیابت از آمبولی رنج می‌برند، بیش از 35 هزار نفر از بیماری دیابت کور شده‌اند و بیش از 300 هزار نفر قربانی حملات قلبی هستند. عوارض دیابت در نقاط مختلف بدن خود را نشان می‌دهد که از جمله آن می‌توان به چشم، اعصاب، قلب و غیره ببینیم، بیماری دیابت اگر کنترل نشود بزرگ خواهد شد. به گفته دانشمندان، این بیماری خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را تا حدود 3 برابر افزایش می‌دهد.

دیابت و بیماری‌های قلبی

دیابت، مانع کار رگ‌های خونی بزرگ بدن می‌شود که خون را از قلب به گردن و پاها می‌رساند. همچنین جایی که چربی روی دیواره شریان‌ها تجمع می‌کند باعث تشدید این پدیده می‌شود و همراه با فشار خون بالاست. این چربی‌ها به صورت جامد تبدیل می‌شود و باعث لخته شدن خون می‌شوند. هنگامی که شریان‌ها مسدود می‌شود، دیابت می‌تواند منجر به انفارکتوس میوکارد شود (انفارکتوس میوکارد زمانی اتفاق می‌افتد که شریان‌ها آسیب ببینند). یکی دیگر از نتایج دیابت، سکته مغزی در موارد فشار خون شریانی است. افراد مبتلا به دیابت حدود دو تا سه برابر احتمال ابتلا به سکته مغزی یا بیماری‌های شریانی دارند.

بیشتر بخوانید:8 توصیه غذایی فوق‌العاده برای تعادل قندخون

دیابت و چشم

دیابتی‌ها همچنین ممکن است مشکلاتی در انتهای مویرگ‌های چشمی خود داشته باشند. به این تغییرات در مویرگ‌های شبکیه، رتینوپاتی می‌‌گویند که در 50 درصد بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم، اولین علت نابینایی قبل از سن 65 سالگی است. البته ممکن است که شما بینایی خوبی داشته باشید و همچنین در عین حال از رتینوپاتی دیابتی رنج بکشید؛ اگرچه در هنگام مطالعه ممکن است که دچار سرگیجه و علائم هشداردهنده چشمی بشوید. بنابراین لازم است که هر ساله شما معاینه چشمی داشته باشید که قبل از رسیدن به مرکز چشم و شبکیه بتوانید این بیماری را تشخیص دهید و مانع هرگونه تغیر در چشم خود شوید.

دیابت و اعصاب

نوروپاتی در بیماران مبتلا به دیابت بسیار معمول و غالباً در افراد مسن بیشتر است.

تأثیر عفونت بستگی به نوع عصب آسیب‌دیده دارد

هنگامی که آسیب در اعصاب حرکتی باشد، قدرت عضلانی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

هنگامی که آسیب‌ها عصبی حسی باشند، بیمار درد و اختلالات مختلف از جمله تشنج، خارش و پاهای ضعیف دارد.

هنگامی که آسیب در اعصاب سیستم گوارشی رخ دهد بیماری‌هایی مانند اسهال یا یبوست رخ می‌دهد و سیستم عروقی ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد.

 دیابت و پا

عوارض پا یک نتیجه مستقیم از ضعیف‌تر شدن عصب و عروق است. این مشکل نباید نادیده گرفته شود تا بتوانید هرگونه آسیب جزئی به پاها را درمان کنید زیرا ممکن است تورم و التهاب در این ناحیه رخ دهد که اگر نادیده گرفته شود دیر یا زود آن محل باید قطع عضو شود.

دیابت و کلیه‌ها

توسعه دیابت ممکن است تأثیرات خیلی جدی روی کلیه داشته باشد زیرا ما نمی‌توانیم که در همان مراحل اولیه این مشکلات را کشف کنیم شاید کلیه شما از کار بیفتد و حتی درنهایت نیاز به دیالیز باشد.

 منبع:نوآوران

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با عوارض ترسناک بیماری دیابت آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..