تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ارزش انویدیا پس از معرفی پردازنده‌ گرافیکی جدید

پس از اینکه انویدیا از کارت گرافیک جدیدش رونمایی کرد، ارزش سهام این شرکت با افزایش روبه‌رو شده است.

مقاله‌های مرتبط:

غول آمریکایی سازنده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی از آخرین نسل محصولات خود با نام تایتان وی (Titan V) رونمایی کرد. این کارت گرافیک که از معماری ولتا بهره می‌برد، قدرت باورنکردنی ۱۱۰ ترافلاپس را به خریدارانش ارائه می‌کند؛ البته برای بهره‌مند شدن از این قدرت، باید مبلغ ۲۹۹۹ دلار متقبل شوید که مسلماً در توان اکثر افراد نیست.

 پس از معرفی این پردازنده‌ی گرافیکی، سهام انویدیا با افزایش ۰.۹۷ درصدی روبه‌رو شده است تا ارزش هر سهم به ۱۹۳.۷۴ دلار برسد. انویدیا قصد دارد به‌مرور معماری ولتا را جایگزین معماری پاسکال کند. بر اساس گزارش انویدیا، پردازنده‌ی تایتان وی، دانشمندان و پژوهشگران عرصه‌ی هوش‌مصنوعی را هدف قرار داده است. انویدیا از افزایش قدرت ۹ برابری این پردازنده‌ نسبت به نسخه‌ی قبلی می‌گوید.

نکته‌ی حائز اهمیت، توجه انویدیا به حوزه‌ی هوش‌ مصنوعی است. مسلماً اکثر افراد انویدیا را تولیدکننده‌ی کارت‌ گرافیک گیمینگ می‌شناسند؛ اما عرضه‌ی پردازنده‌ی تایتان وی، نشان از تمرکز این شرکت آمریکایی بر حوزه‌‌ی آینده‌دار هوش‌ مصنوعی دارد.

ینسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، می‌گوید:

چشم‌انداز ما با [معماری] ولتا، عقب‌ راندن محدودیت‌های خارجی‌ بود که از کارایی بالای رایانش و هوش‌ مصنوعی جلوگیری می‌کردند. ما با معماری جدید این پردازنده‌، دستور‌العمل‌ها، فرمت‌های عددی، معماری حافظه و لینک‌های پردازنده‌، از نو همه چیز را ساخته‌ایم.

پردازنده‌ی گرافیکی تایتان‌وی هم‌اکنون از طریق وب‌سایت انویدیا در دسترس قرار دارد. این پردازنده در دیتاسنترها مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا پژوهشگران از طریق فضای ابری به آن دسترسی داشته باشند. برطبق گفته‌ی انویدیا، افراد می‌توانند از طریق پلتفرم رایانش اختصاصی این شرکت، به پردازنده‌ی جدید دسترسی داشته باشند و از آن برای پروژه‌های خود بهره بگیرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ارزش انویدیا پس از معرفی پردازنده‌ گرافیکی جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..