تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزوده شدن سالانه ۱۰۰ هزار نفر به بیماران سرطانی/ شیمی‌درمانی روشی قطعی برای درمان سرطان نیست

در نشست خبری کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی مطرح شد؛

۵۰ درصد سرطان‌ها به شرط تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند/ حضور ۷۰۰ هزار بیمار سرطانی در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا قوام نصیر‌ی رئیس انجمن آنکلو‌رادیوتراپی ایران صبح امروز در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی کلینیکال‌ آنکولوژی‌ که در ساختمان مرکزی انجمن برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص بیماری سرطان‌ چالش‌هایی وجود دارد که در ایران، اروپا‌، آمریکا، استرالیا‌، ژاپن و حتی کانادا شبیه‌ به یکدیگر‌ هستند و به طور کلی اگر بیماری‌ سرطان در مراحل اولیه تشخیص‌ داده شود از نظر هزینه‌ بسیار‌ صرفه‌جویی می‌شود‌ و اگر در زمان مقرر بیماری سرطان‌ تشخیص‌ داده نشود هزینه‌های گزافی بر بیمار و حوزه سلامت کشور‌ تحمیل‌ می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 50 درصد از بیماران سرطانی‌  فوت‌ می‌کنند و خوشبختانه در ایران در صورتی که در مراحل اولیه بیماری تشخیص‌ داده شود‌ درمان قطعی برای آنها وجود دارد.

نصیر‌ی با اشاره به اینکه در 2 دهه اخیر شیوع بیماری سرطان رو به افزایش است، افزود: کشوری مثل آمریکا برای انجام تحقیقات بر روی بیماری سرطان هزینه‌های زیادی‌ پرداخت کرده است‌ و این مسئله‌ نشان‌دهنده اهمیت درمان این بیماری و شیوع آن در دنیا و از جمله ایران دارد.

رئیس انجمن آنکلو‌رادیوتراپی‌ ایران با بیان اینکه سالیانه حدود 100 هزار بیمار سرطانی در کشور به مبتلایان‌ گذشته افزوده می‌شود، عنوان کرد: سرطان بعد از بیماری‌های قلبی دومین عامل مرگ‌ و میر‌ کشورمان محسوب می‌شود و به طور کلی تا به امروز حدود 700 هزار نفر از مردم کشورمان مبتلا به این عارضه‌ هستند‌.

وی تأکید کرد: آموزش و پیشگیری از بیماری سرطان‌ بسیار‌ کم هزینه است و باید در راستای بهینه‌سازی وضعیت زندگی اجتماعی، خانواده و حتی مبتلایان‌ به بیماری سرطان‌ برنامه‌ریزی خوبی انجام داد تا به همراه غربالگری‌ و تشخیص‌ زودهنگام‌ از مرگ‌ و میر بیماران سرطانی جلوگیری کرد‌.

وی اشاره کرد: در زنان سرطان سینه و در مردان‌ سرطان‌ پروستات‌، معده و روده‌ بزرگ‌ بسیار شایع‌ است و اگر در مراحل اولیه بیماری تشخیص‌ داده شود، درمان آن راحت‌تر و عوارض و همچنین هزینه‌هایش‌ کمتر است‌.

نصیری‌ با بیان اینکه استرس‌ سبب کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود، افزود: بالا بردن دانش اجتماعی مردم با همکاری رسانه‌ها و دیگر نهادهای مرتبط‌ می‌تواند از بروز و شیوع بیماری سرطان‌ در کشور جلوگیری شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه مراکز دانشگاهی سراسر کشور‌ تحقیقات خوبی در راستای بیماری سرطان‌ انجام داده‌اند ،در همین راستا در شهر گنبد کاووس‌ تحقیقاتی را بر روی عادت غذایی 50 هزار نفر از مردم این شهر داشته و بانک اطلاعاتی خوبی را به دست آورده‌ایم.

ارسال 230 مقاله‌ به دومین کنگره‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌

در ادامه مراسم احمد معافی‌ دبیر اجرایی دومین کنگره‌ بین‌المللی آنکولو‌ژی و رادیوتراپی گفت: این کنگره با حضور متخصصان‌ ایرانی‌ و سخنرانان پزشکان خارجی از کشورهای کانادا، ایتالیا، انگلیس‌، فرانسه‌ برگزار می‌شود که هدف اصلی‌اش‌ انتقال تجربیات‌ و ارائه دستاوردهای‌ علمی است‌.

وی بیان کرد: در این کنگره‌ بحث‌ درمان بیماری سرطان‌ یکی از اهداف اصلی است و مقالا‌ت زیادی در حوزه رادیوتراپی و شیمی‌درمانی به دبیرخانه‌ ارسال شده‌ است.

معافی‌ با بیان اینکه به دبیرخانه این کنگره 230 مقاله ارسال شده است که از میان آنها 80 مقاله به صورت پوستر‌ در محل کنگره ارائه‌ می‌شود، افزود: سرطان خون و مغز استخوان حدود 10 درصد‌ سرطان‌ها را تشکیل می‌دهد و سرطان‌های جامد نیز 90 درصد‌ دیگر‌ سرطان‌ها را در کشور تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شیمی‌درمانی هیچگاه‌ یک روش قطعی برای درمان بیماری سرطان نبوده و روشی کمکی در کنار رادیوتراپی و حتی عمل‌های جراحی محسوب می‌شود، عنوان کرد: هیچ سرطانی با روش شیمی‌درمانی به تنهایی بهبود پیدا نکرده و این روش تنها طول عمر را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: روش‌های جدید رادیوتراپی‌ در سرطان‌هایی مانند ریه امروزه جایگزین روش سنتی شیمی‌درمانی شده که پزشک متخصص با طراحی نوع درمان می‌تواند کمک بزرگی به بیمار سرطانی داشته باشد‌.

معافی‌ با اشاره‌ به اینکه عوارض درمان به نوع دستگاه استفاده‌کننده بستگی دارد، تأکید کرد: وقتی که دستگاه‌ها پیشرفته‌تر باشند پزشک‌ متخصص دستش برای طراحی درمان‌ بیماری سرطان‌ بازتر‌ است‌.

وی یادآور شد: در کنگره آنکولوژی‌ و رادیوتراپی 2 کارگاه با حضور متخصصا‌نی از کشورهای‌ کانادا، آمریکا، اروپا‌، ایتالیا، فرانسه و انگلستان برگزار می‌شود.

طب سنتی سبب کاهش عوارض درمان‌ و بهبود زندگی

در ادامه مراسم مهدی‌ عقیلی‌ دبیر علمی دومین کنگره‌ بین‌المللی‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌ ایران‌ گفت: سرطان پوست‌ یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیا محسوب می‌شود که در کشورمان سرطان سینه در بین زنان و سرطان معده شیوع‌ بیشتری‌ دارد‌.

وی بیان کرد: تغییر‌ عادت‌های زندگی‌ و صنعتی شدن کشورمان‌ سبب‌ بروز‌ سرطان‌ گوارش‌ و به خصوص‌ روده شده است که برای تشخیص‌ زودهنگام باید کارهای غربالگری‌ در زمان مقرر‌ انجام شود‌.

عقیلی‌ با بیان اینکه‌ امروزه بیماران مبتلا به سرطان پروستات‌ به پزشکان متخصص مراجعه‌ می‌کنند، افزود: به دلیل آن که جمعیت‌ ایران‌ در حال پیر شدن است شیوع بیماری‌ سرطان‌ پروستات‌ با افزایش‌ سن بیشتر می‌شود که با آزمایش‌ PSA کمک بزرگی به تجهیز زودهنگام این عارضه‌ و درمان‌ قطعی آن کرد‌.

وی با اشاره به اینکه‌ سرطان‌ معده و مری‌ در استان‌های اردبیل‌، خراسان رضوی، خراسان‌ شمالی و همچنین شهرهای گنبد‌ کاووس‌ و گرگان به نسبت سایر مناطق کشور بیشتر است، افزود: حدود 60 درصد از سرطان‌ها درمان قطعی دارد‌ که با تشخیص‌ زودهنگام جلوی بسیاری از هزینه‌ها گرفته می‌شود.

دبیر علمی دومین کنگره‌ بین‌المللی‌ آنکولوژی‌ و رادیوتراپی‌ ایران‌ ادامه داد: انجام غربالگری‌ و همچنین ماموگرافی‌ برای زنان بالای 40 سال‌ از بروز سرطان سینه‌ جلوگیری و سبب تشخیص‌ زودهنگام‌ آن می‌شو‌د.

عقیلی‌ یادآور شد‌: برای کاهش‌ عوارض درمان و زندگی خوب بیماران متخصصان طب سنتی را به مردم معرفی می‌کنند و در دانشگاه‌ها دانشجویان بعد از گذراندن دوره پزشک عمومی طب سنتی‌ را به صورت‌ تخصصی آموزش می‌بینند‌.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزوده شدن سالانه ۱۰۰ هزار نفر به بیماران سرطانی/ شیمی‌درمانی روشی قطعی برای درمان سرطان نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..