تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طراحی گل سیال حفاری سبک برای مخازن نفتی؛ انقلابی نو در صنعت نفت

طراحی گل سیال حفاری سبک برای مخازن نفتی ایران؛ انقلابی نو در صنعت نفتبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد‌جواد عامری‌ دبیر علمی‌ نخستین‌ جشنواره طراحی‌ و حفاری‌ سیال‌‌های سبک‌ در افتتاحیه‌ این مسابقه‌ که امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر‌ برگزار شد‌ با اشاره به اینکه این مسابقه‌ برای افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه‌ ایجاد شده است‌، گفت: بسیاری از رشته‌های دانشگاهی‌ دارای‌ مسابقات‌ مخصوص‌ به خود هستند و طراحی گل‌ حفاری سبک‌ اولین مسابقه‌ای است که در حوزه‌ نفت‌ برگزار‌ می‌شود‌.

دبیر علمی‌ نخستین‌ جشنواره طراحی‌ و حفاری‌ سیال‌‌های سبک خاطرنشان کرد: گل‌ حفاری‌ سبک‌ برای مخازن‌ نفتی ایران، فلات‌ قاره‌، نفت مرکزی‌ و مدیریت اکتشاف‌ اهمیت بسیار زیادی دارد‌ لذا از تمام مراکز صنعتی و دانشگاه‌های کشور برای حضور در این مسابقه‌ دعوت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه این مسابقه‌ چهار روز طول می‌کشد‌، بیان کرد: گل‌های حفاری ‌در چاه‌های نفت به مدت چند روز ته‌ نشین‌ می‌شوند و به همین جهت برای آنکه متوجه شویم‌ که این گل‌های ساخته شده توسط دانشجویان‌ پاسخگوی نیازهای ما هستند‌ حداقل‌ مدت زمان چهار روز نیاز است‌ و در تمام این مدت کار دانشجویان بررسی‌ می‌شود تا پایداری‌ آنها مشخص شود‌.

حمایت دانشگاه امیرکبیر برای تجاری سازی طرح های دانشجویان

عامری‌ با اشاره به این موضوع که در نهایت سه تیم‌ برنده‌ این دوره از مسابقه‌ می‌شوند‌، اظهار کرد: هر تیم متشکل از سه نفر است‌ و به تیم برنده‌ نفری‌ یک سکه تمام بهار آزادی‌، تیم دوم نفری‌ نیم سکه‌ و تیم سوم هم نفری یک رفع سکه بهار آزادی‌ دریافت‌ خواهند کرد‌ که هزینه‌ این موارد از سوی ‌دانشگاه امیرکبیر و حامیان دیگر تهیه شده است.

دبیر علمی‌ نخستین‌ جشنواره طراحی‌ و حفاری‌ سیال‌‌های سبک یادآور شد: هر ساله‌ برای تهیه گل حفاری و مواد افزودنی آن‌ ارز زیادی از کشور خارج می‌شود اما با توجه به این مسابقات‌ انقلابی در طراحی‌گل‌ پدید آمده‌ است، زیرا با تجهیزات ساده و در دسترس‌ می‌توان‌ این افزودنی‌ها را بومی کرد‌ تا مقرون به صرفه‌ باشد و همچنین‌ اگر دانشجویی بخواهد طرح او را تجاری‌سازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طراحی گل سیال حفاری سبک برای مخازن نفتی؛ انقلابی نو در صنعت نفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..