تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اخلاق رکن اصلی آموزش در کشور/ افزایش سرقت‌های علمی در دانشگاه‌ها

اخلاق رکن اصلی آموزش در ایران/ افزایش سرقت‌های علمی در دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری اولین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بحث اخلاق در دانشگاه بسیار مورد اهمیت است و امروزه پرداختن به اخلاق به عنوان یک ماموریت تصویب شده است.

وی ادامه داد: به نظر ما دانشگاه اخلاق مدار می تواند نظرات را به سمت دانشگاه جلب کند، متاسفانه ما در بحث اخلاق دانشگاهی خیلی ضعیف هستیم؛ در این سالها نتوانسته ایم در بحث اخلاق کار تئوریک انجام دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: یکی از اهداف این همایش این است که بتوانیم منابعی تولید کنیم تا بتوانیم تصویر درستی را از اخلاق در دانشگاه داشته باشیم.

سرسنگی افزود: اخلاق رکن اصلی آموزش در ایران است، به طوری که در زمان های قدیم هم اصل نظام آموزشی ایران مبنی بر اخلاق بوده است.

وی افزود: اخلاق در دانشگاه‌ها بخش مهمی است نه فقط در ایران بلکه در خارج از کشور نیز بر روی بحث اخلاق کار می‌شود و پرداختن به اخلاق به عنوان یک ماموریت مهم برای دانشگاه‌های تهران در نظر گرفته شده است. در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ اخلاق بحث جدی و تاثیرگذار است و به آن توجه می‌شود و بدون وجود اخلاق علم نمی‌تواند کارآمد و تاثیرگذار باشد.

دانشگاه اخلاق مدار جنبه علمی کاربردی دارد

سرسنگی تصریح کرد: دانشگاه اخلاق مدار جنبه علمی کاربردی دارد و از اهداف شاخص آن ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اخلاق‌مداری در دانشگاه، ارائه برنامه‌ای هدفمند و عملیاتی در راستای شاخص‌های برنامه سوم دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه به بحث سرقت های علمی اشاره و افزود: متاسفانه بحث سرقت‌های علمی نیز نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و اگر در یک فضای اخلاقی در دانشگاه‌ها کار کنیم بسیاری از این ناهنجاری‌ها از میان خواهد رفت چرا که فضای اخلاقی دانشگاه می توان جلوی این کار را بگیرد.

سرسنگی تصریح کرد: ما در یک حکومت دینی زندگی می‌کنیم و وظیفه مان در مقابل مولفه‌های اخلاق دانشگاهی سنگین‌تر است، بنابراین برگزاری این همایش می‌تواند در مرحله نخست توجه‌ها را نسبت به اخلاق بیشتر کند و الزامات اخلاقی را تئوریزه می‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی این سال‌ها در حوزه اخلاق کار تئوری انجام نشده که بتواند پاسخگوی سوالات دانشگاهیان در این حوزه باشد و همچنین منابعی برای پژوهش دانشجویان تولید نشده است که در دسترس آنها قرار بگیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: بدون شک اخلاق رکن اصلی در آموزش ایران است و قطعا باید این فضا در دانشگاه‌ها ایجاد شود. این همایش نیز سعی دارد بر وجهه‌های مختلف اخلاق در دانشگاه‌ها بپردازد.

سرسنگی گفت: در برنامه سوم دانشگاه هم اخلاق اجتماعی یکی از محورهای مهم است که دانشگاه کارآفرین و بین المللی سازی در ادامه آن آمده است که همه این موارد ذیل نظام نامه اخلاق حرفه‌ای تعریف شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اخلاق رکن اصلی آموزش در کشور/ افزایش سرقت‌های علمی در دانشگاه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..