تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشجوی بیدار عامل رشد جامعه/ دانشجو نباید خود را قربانی و بازیچه دعواهای سیاسی کند

زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دانشجوی بیدار عامل رشد جامعهستاره زارعی عضو شورای مرکزی جنبش عدالت ‌خواه دانشجویی حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روز دانشجو گفت: مسئولان و دانشجویان نباید حادثه ۱۶ آذر و شهادت سه دانشجو را تنها به عنوان سمبل و نماد ببیند، بلکه باید به‌ عمق حادثه و این درجه از درک برسند که ۱۶ آذر یعنی ایستادگی در مقابل مستکبران خارجی چه بسا که امروز علاوه بر مستکبران خارجی، خطر مستکبران داخلی نیز به شدت احساس می‌شود.

زارعی با بیان اینکه مستکبران داخلی سعی بر آن دارند تا دانشجو را به رخوت و سرخوردگی بکشانند، به سخن شهید بهشتی: «دانشجو مؤذن جامعه است اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا می شود»، اشاره کرد و گفت: این سخن یعنی، صدای دانشجو باید طنین و نوای آگاهی را در جامعه سر دهد و ناقوس روشنگری را به صدا درآورد و جامعه و امت و مردم را به حد مطلوب فراخواند. اما امروز تدابیری چیده شده که دانشجو را در خواب مطلق نگه دارند! امروز تلاش مسئولان آن است صدای دانشجویان را در نطفه خفه و سرکوب کنند و دانشجو را با عباراتی نظیر «هیس» و «به تو چه؟»، به قشری سرخورده تبدیل می کنند و زمانی که در جامعه ای مردم و دانشجویان آن جامعه، به درجه «به ما چه؟» برسد، عمق فاجعه آن ملت و نابودی تدریجی برای نظام حاکم است. لذا این وظیفه و رسالت جنبش دانشجویی است که در مقابل این فاجعه بایستد.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت خواه دانشجویی در واکنش به حاشیه های مراسم روز دانشجو با حضور رئیس جمهور، گفت: این دیدار می توانست از جمله فرصت هایی باشد که دانشجو و جنبش دانشجویی صدای خود را به گوش مسئولان برساند؛ اما فرصت این مطالبه گری از برخی تشکل ها سلب شد.

وی با بیان اینکه، دانشجو باید این روز را سرلوحه ای در چارچوب فعالیت های خود قرار دهد و خود را به ابزاری برای مسئولان و گروه ها و قبیله های مدرن سیاسی تبدیل نکند، گفت: دانشجو نباید خود را قربانی و بازیچه دعواهای سیاسی کند؛ چرا که این قبیله های سیاسی استقلال فکری را از دانشجو می گیرند و جامعه دانشجویی را تنها وسیله ای برای اهداف خود می پندارند و آنان را از رسالت حقیقی خود یعنی مطالبه گری، روشنگری و آگاه سازی غافل می سازد.

وی گفت: امروز تبریک‌ روز دانشجو صرفا به معنای تبریک چیزی مضحک به نظر می‌رسد. روز دانشجو تبریک ندارد! تبریک ‌روز دانشجو باید به تشویق الگو برداری از شهیدان و حرکت استقلال طلبانه آنها در مقابله با استکبار در این روز مقدس باشد. جنبش دانشجویی اصیل بیشتر به دنبال تشویق است نه تبریک.

انتهای پیام/

واکنش عضو شورای جنبش عدالت خواه دانشجویی به آئین بزرگداشت روز دانشجو



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشجوی بیدار عامل رشد جامعه/ دانشجو نباید خود را قربانی و بازیچه دعواهای سیاسی کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..