تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 اشتباه رایج در طراحی اتاق خواب +راه حل

10 رایج در طراحی اتاق خواب +راه حلبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هنگام طراحی اتاق خواب جدید، این نکته را باید در نظر داشته باشید که فضا، انبار و طراحی چگونه می تواند به ایجاد محیطی آرامش بخش کمک کند. پیش از اینکه برای دیزاین اتاق خواب جدید خانه تان برنامه ریزی کنید، این اشتباهات رایج در طراحی را بررسی کنید و ببینید که چطور می توانید جلوی آن ها را بگیرید تا خواب شما را بهم نریزد.

1. بیش از اندازه بزرگ بودن تخت خواب

تخت خواب های بزرگ مسلماً لوکس هستند و ممکن است در فهرست آرزوهای شما هم باشد، ولی حتماً به این نکته توجه کنید که تخت خواب بزرگ مورد نظر شما چقدر فضا قرار است اشغال کند. تختی که برای اتاق بیش از اندازه بزرگ باشد ممکن است باعث شود که پایه های آن سر راه قرار بگیرد. فراموش نکنید که شما احتمالاً نیاز دارید که وسایلی برای نشستن و دیگر لوازم را هم در اتاق جا کنید.

راه حل؟

اگر در حال حاضر مدام پایتان به خاطر برخورد با تخت کبود می شود، پس باید توجه زیادی به اندازه تخت خواب جدید خود کنید. راه عبور به هر دو طرف تخت باید راحت باشد تا بتوانید بدون زحمت راه بروید، و قسمت انتهایی تخت نیز باید فضای زیادی برای حرکت شما باقی بگذارد. مسئله مهم این است که در مورد اتاق خود واقع نگر باشید، و بزرگترین تختی را انتخاب کنید که با فضای اتاق خوابتان تناسب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چه جنس و مدلی برای پرده اتاق کودکان بهتر است؟ 

2. جریان نداشتن فضا

اگر بیشتر از یک نفر یک اتاق خواب را با هم به اشتراک می گذارید، پس مسلماً می دانید که قسمت های پر رفت و آمد اتاق کجاست. اگر وقتی که همیشه یکی از شما کمد لباس را باز کرده نفر دیگر در حال عبور است، پس احتمالاً لازم است که در مورد فضای اتاقتان مجدداً فکر کنید. درها و کشوهای لباس باز رایج ترین مشکل است، ولی حتی پرده های بزرگ که در راهروی کوچک بین دیوار و تخت قرار گرفته هم می تواند باعث شود که فضا شلوغ به نظر برسد.

راه حل؟

به جریان راه های عبوری دور و بر اتاق فکر کنید، و ببینید که چه کار می توان کرد که چیزی جلوی این راه ها را نگرفته باشد. شاید تصمیم بگیرید که درِ لغزشی افقی را برای کمد لباس خود انتخاب کنید، یا اینکه درهایی که زیاد به آن ها مراجعه می شود را به نقاط گوشه ای آرام تر جابجا کنید.

3. نبود فضای کافی برای نگهداری لباس ها

وقتی که فضای ذخیره سازی در اتاق خواب خود را برنامه ریزی می کنید، احتمالاً دو موضوع متناقض است که باید آن ها را با هم متناسب کنید. یکی اینکه کمد لباس خاص و جذابی را انتخاب کنید، و دیگر اینکه فضای ذخیره کافی برای تمام لباس ها، کفش ها، کیف ها یا حتی کلاه هایتان ایجاد کنید. یک گنجه لباس شیک شاید به خوبی با سبک دیزاین تخت شما جور در بیاید، ولی از طرف دیگر ممکن است فاقد ظرفیت لازم برای تمام اقلامی باشد که شما واقعاً در خانه تان نیاز دارید.

راه حل؟

قبل از اینکه از روی هوا و هوس شروع به خرید کنید، اول فضای فیزیکی لباس هایی که نیاز دارید ذخیره کنید را بررسی کنید. از متر استفاده کنید و فضای مورد نیاز برای آویزان بودن لباس ها را یادداشت کنید، و فراموش نکنید که چگونگی نگهداری کفش ها را نیز مد نظر قرار دهید.

کمدهای لباس مناسب با وجود فضای آویزان بودن، قفسه ها و شاید حتی کشوهایی که دارند، می توانند مشکلات زیادی برای نگهداری کالاها را رفع کنند. می توانید سفارش ساخت کمدی متناسب با اتاق خود دهید که در آن حالت ممکن است حتی تا سقف اتاق شما هم برسد، یا اینکه قطعاتی بخرید که خودتان آن را طراحی و سر هم کنید تا فرم مورد نظر شما را داشته باشد.

4. ناتوانی در پیدا کردن پریز برق

نبود خروجی های برق نقص طراحی بزرگی در بسیار از اتاق خواب ها است، به خصوص که اکثر ما حالا تعداد زیادی گجت های الکترونیکی داریم که لازم است مدام آن ها را شارژ کنیم. پریز برق دوتایی قدیمی پشت تخت قبلاً کافی بود، ولی حالا با وجود تعداد زیاد وسایل برقی می تواند منجر به وضعیت درهم و برهم و نامرتب سیم ها شود.

راه حل؟

اگر به فکر نوسازی اتاق خواب خود هستید، لیستی از تمام گجت هایی که مدام استفاده و شارژ می کنید تهیه کنید و مطمئن شوید که خروجی های برق کافی برای تمام آن ها داشته باشید.

حتی اگر هم پروژه نوسازی اتاق شما خیلی بزرگ نیست، باز هم بهتر است که از برقکار قابل اعتمادی در مورد گذاشتن چند سوکت اضافی برق در اتاق مشورت بگیرید. این موضوع بستگی به این دارد که سوکت های فعلی در کجا قرار گرفته اند، و اضافه کردن سوکت های جدید روی همان دیوار یا در مجاورت آن خیلی پیچیده نخواهد بود. البته یادتان باشد که وقتی که سیم کشی جدید انجام شود مجبور خواهید بود که این بخش ها را دوباره گچ کاری و رنگ کنید، پس کمی دکوراسیون مجدد را هم در محاسبات خود لحاظ کنید.

5. بیش از حد محتاط بودن

ما اغلب از طراحی های جسورانه و برجسته در اتاق خواب پرهیز می کنیم، چرا که می خواهیم فضای آن آرام و بدون استرس باشد. ولی ممکن است که در این زمینه بیش از حد محتاط عمل کنیم. هر اتاقی که به خوبی طراحی شده باشد کمی عنصر شخصیت نیز با خود دارد، حتی اگر ملایم و لطیف باشد.

راه حل؟

اگر قصد دارید که دیوارهایتان سفید و کف اتاق لخت باشد، پس بهتر است که چیز جذابی را جای دیگری در اتاق به کار ببرید. سرتخت هندسی تختخواب، به همراه رنگ هایی از زرد و بنفش، می تواند سبکی شیک و جذاب در اتاقی ساده به وجود آورد.

6. عدم استفاده از بعضی قسمت های اتاق

خلی از اتاق خواب ها در ظاهر گوشه ها و شکاف های بی استفاده ای دارند، به ویژه اگر در بالاترین طبقه خانه واقع شده باشد. چالش چنین اتاق خوابی این است که فرصت هایی را برای استفاده به عنوان محل ذخیره سازی در فضاهای سخت زیر سقف شیب دار یا کنار ستون پیدا کنید.

راه حل؟

نگاهی دقیق تر به قسمتی از اتاق بیندازید که در نگاه اول بی استفاده به نظر می رسد. احتمالاً می توانید کمی وسیله مرتب را در آنجا قرار دهید. همچنین می توانید کمد لباسی در گوشه ها جای دهید که تا فضا را به حداکثر برسانید.

7. شلوغ شدن اتاق به وسیله میز مطالعه

اغلب اوقات، اتاق خواب تنها فضای موجود در خانه برای قرار دادن میز کار است. ولی فضای اداری نه چندان جذاب با وجود کلی کار انباشته شده روی هم، خیلی راهکار خوبی برای کسب آرامش نیست.

راه حل؟

میز کار شما لازم نیست حتماً فضای خواب شما را نامرتب کند. میزی شیک انتخاب کنید که با طرح کلی اتاق خواب شما جور در بیاید و فضای نگهداری زیادی برای کاغذها فراهم کند تا بتوانید همه چیز را در پایان روز از دید مخفی کنید.

8. نور بیش از حد در چشم می زند

خیلی راحت پیش می آید که طراحی اتاق خواب به شکلی در بیاید که بیش از حد روشن و لخت به نظر برسد، و فقط یک چراغ مرکزی در سقف وجود داشته باشد. از این اشتباه پرهیز کنید که فقط نوری روشن و کلی در اتاق خواب داشته باشید، و در عوض به دنبال روشنایی دنج باشید که حس خوبی به شما بدهد.

راه حل؟

خیلی از اتاق خواب ها دارای چراغی کنار تخت یا حتی چند چراغ دیواری یا LED مخفی هستند. لامپ های دیواری اغلب لازم است که توسط برقکار برنامه ریزی و نصب شوند، ولی می توان چراغ هایی دیواری هم پیدا کرد که قابل اتصال به سوکت برق باشد. به دنبال لامپ های چراغ و ال‌ای‌دی با نور گرم در فضای اتاق خواب باشید تا حس آرامش بیشتری به شما دست دهد.

9. از رادیاتور خوشتان نیاید

یک چیزی که اغلب در طرح دیزاین اتاق خواب فراموش می شود، رادیاتور است. اگر خودتان طرح خاصی را انتخاب نکرده باشید، اغلب رادیاتوری در اتاقتان نصب می شود که خیلی از آن خوشتان نمی آید.

راه حل؟

اگر بودجه شما آنقدر نیست که بتوانید رادیاتور را عوض کنید، می توانید به فکر خرید کاور رادیاتور باشید. این کاور ها را می توان در سایز های از پیش آماده خرید، و یا اینکه سفارش سایز مورد نظر را داد. البته تنوع الگوهای این کاورها خیلی زیاد نیست، ولی با این حال مجبور نیستید حتماً خودتان را به کاور ساده سفید رنگ محدود کنید. می توانید آن را همرنگ دیوارهای اتاقتان در آورید تا با آن متناسب شود. بالای کاور می تواند به عنوان قفسه ای مفید برای لوازم تزئینی یا کتاب ها نیز به کار بیاید، و گرما به جای اینکه مستقیم به سقف بخورد از کناره ها خارج می شود.

10. نبود جایی برای نشستن

درست است که تمام اتاق خواب ها فضایی برای گذاشتن مبلمان اضافه ندارند، ولی داشتن جایی برای نشستن وقتی که می خواهید لباستان را عوض کنید، می تواند بسیار مفید باشد.

راه حل؟

یک صندلی جمع و جور در گوشه یا نیمکتی کوچک در پایین تخت می تواند موقعیتی بسیار عالی برای نشستن باشد. همچنین میز عثمانی در انتهای تخت علاوه بر مکانی به عنوان نشستن، می تواند به عنوان فضای نگهداری وسایل نیز به کار بیاید.

چند تا از این اشتباهات در طراحی اتاق خواب برای شما آشنا است؟ آیا چیزی است که دوست دارید در اتاق خواب خودتان تغییر دهید؟ نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

اشتباهات رایج در طراحی اتاق خواب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 اشتباه رایج در طراحی اتاق خواب +راه حل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..