تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با دقیق‌‌ترین نقشه جهان آشنا شوید

فکرش را بکنید، نقشه‌‌ی جهانی که از کودکی تاکنون استفاده می‌کردید، اشتباه است! همراه کجارو باشید تا با دقیق‌ترین نقشه‌ی جهان آشنا شوید.

مقاله‌های مرتبط:

برای سالیان سال، از دوران کودکی تا امروز، همه‌ی ما یک نقشه را به عنوان نقشه‌ی جهان استفاده می‌کردیم. «مرکاتور» (Mercator) نام نقشه‌ای است که در قرن ۱۶ توسط جغرافی‌دانی به همین نام ترسیم شد و تاکنون نیز به عنوان بهترین و محبوب‌ترین نقشه‌ جغرافیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود این نقشه کم و بیش ایرادات کوچک و بزرگی دارد.

نقشه مرکاتور

برای مثال مناطقی مانند گرینلند، قطب جنوب و آفریقا از جمله مواردی هستند که کم و کاستی برای نمایش موقعیت آن‌ها وجود دارد. این ایرادات جزئی به واسطه‌ی دو بعدی بودن نقشه است؛ چراکه نمی‌توان به صورت دقیق در طول و عرض این نقشه را تهیه کرد.

حال پس از گذشت ۵ قرن، «هاجیمه ناروکاوا» (Hajime Narukawa) فارغ‌التحصیل دانشگاه توکیو، به مدت ۶ سال برای تهیه‌ی نقشه‌ای دقیق‌تر فعالیت کرد تا بالاخره توانست به بهترین حالت آن برسد. نقشه‌ی جهان‌نمای ناروکاوا که «آتاگرف» (AuthaGraph) نام دارد، در سال ۲۰۱۰ به اتمام رسید و جایزه‌ی برتر طراحی ژاپن را در مسابقات طراحان این کشور از میان هزاران اختراع دیگر از آن خود کرد.

نقشه هاجیمه ناروکاوا

ناروکاوا توانست در صفحه‌ای دو بعدی محل قرارگیری مناطق و قاره‌ها را نسبت به یکدیگر به طور نسبی و بهتری رسم کند تا فواصل و موقعیت‌های دقیق‌تر و واقعی‌تری در آن رعایت شود.

نقشه آتاگرف

بر اساس توصیف طراحان برتر ژاپن، این نقشه موقعیت قاره‌ها، اقیانوس‌ها و قطب‌ها را به دقیق‌ترین شکل ممکن نشان داده است.

جهان آتاگرف

از طرفی این نقشه‌ی مسطح می‌تواند هم در کره و هم در  چندضلعی‌های مختلف جای داده شود.

نقشه در چندضلعی ها

در ادامه توضیحات تکمیلی، مانند در نظر گرفتن تغییرات جوی و مسیرهای هواپیماها، در ویدیویی فراهم آورده شده است.

ویدیوی دقیق‌ترین نقشه‌ی جهان، آتاگرف



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با دقیق‌‌ترین نقشه جهان آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..