تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۷ آذر: اولین پرتاب موفق فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس

۶ سال پیش در چنین روزی، شرکت خصوصی اسپیس ایکس اولین فضاپیمای قابل بازگشت خود به نام دراگون را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

۶ سال پیش در چنین روزی(هشتم دسامبر سال ۲۰۱۰)، شرکت آمریکایی اسپیس ایکس، فضاپیمای دراگون خود را به فضا پرتاب کرد. این پرتاب، اسپیس ایکس را به‌عنوان اولین شرکت فضایی خصوصی معرفی کرد که توانسته است یک فضاپیما را به سلامت به خارج از جو بفرستد و بازگرداند.

فضاپیمای دراگون به کمک موشک فالکون ۹ از محصولات شرکت اسپیس ایکس به فضا فرستاده می‌شود. این فضاپیما در ابتدا برای سفرهای انسانی طراحی شده بود؛ اما تغییر در برنامه‌ها باعث شد که تا به امروز دراگون تنها برای رساندن محموله‌های باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شود. البته نسخه‌ی مسافربر این فضاپیما با نام دراگون ۲ در حال ساخت در شرکت اسپیس ایکس است. نسخه‌ی مسافربر این فضاپیما علاوه بر کنترل از داخل کابین، قابل کنترل شدن از ایستگاه مرکزی اسپیس ایکس در هاوتورن نیز خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

اسپیس ایکس طراحی و ساخت دراگون را از سال ۲۰۰۴ شروع کرد. آن‌ها در سال ۲۰۰۶ ساخت این محصول را به‌صورت عمومی اعلام و اولین پرواز آن را برای سال ۲۰۰۹ برنامه‌ریزی کردند. اولین پرتاب دراگون در سال ۲۰۱۰، آن را تبدیل به اولین فضاپیمایی کرد که به سلامت از یک سفر فضایی بازگشته است. در می سال ۲۰۱۲، نسخه‌ی باری این فضاپیما برای اولین بار به فضا پرتاب شد. طی این پرتاب، دراگون به اولین فضاپیمای تجاری تبدیل شد که توانسته است محموله‌ای را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند. در اکتبر همان سال، ناسا قراردادی با اسپیس ایکس امضا کرد و دراگون را به‌عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی رسمی برای تحویل بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی معرفی کرد.

از دیگر اتفاقات مهم تاریخ در این روز، تولد ویلیام سی دورانت، یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی آمریکا است. این تاجر آمریکایی در هشتم دسامبر سال ۱۸۶۱ در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا دیده به جهان گشود. او با شرکت در طراحی و ساخت تعدادی خودروی متنوع، هولدینگی از برندهای مختلف خودروسازی در آمریکا تءسیس کرد. نام ویلیام سی دورانت با شرکت‌های بزرگی همانند جنرال موتورز و شورولت گره خورده است.

دورانت جنرال موتورز را با همکاری فردریک اسمیث در سال ۱۹۰۸ تأسیس کرد. همکاری بزرگ بعدی او با لوئیس شورولت بود. این دو صنعتگر، شرکت خودروسازی شورولت را در سال ۱۹۱۱ تأسیس کردند. از دیگر شرکت‌هایی که ویلیام سی دورانت در تأسیس آن‌ها نقش داشته، شرکت تولید لوازم خانگی Frigidaire از زیرمجموعه‌های برند اروپایی الکترولوکس است. دورانت در ۱۸ مارس سال ۱۹۴۷ در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۷ آذر: اولین پرتاب موفق فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..