تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علی حسینی نقره گرفت، سلیمی برنزی شد/ تیم ملی ایران برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد + فیلم و حاشیه‌ها

تیم ملی ایران با ۵ طلا، ۳ نقره و ۶ برنز و ۵۰۹ امتیاز برای نخستین بار قهرمان مسابقات جهانی وزنه برداری شد. 

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که از دوشنبه هفته گذشته در آناهایم آمریکا آغاز شده است بامداد امروز (چهارشنبه) نمایندگان کشورمان در دسته 105 + کیلوگرم به مصاف 8 وزنه‌بردار دیگر از از کشورهای چک، استونی، مجارستان، ترکمنستان، الجزایر، گرجستان، برزیل و ازبکستان که در پایان حرکت دوضرب سلیمی و علی حسینی در مکان های دوم و پنجم قرار گرفتند.

سلیمی در یکضرب با 211 کیلوگرم دوم شد. علی حسینی هم با 203 کیلوگرم برنز گرفت.

علی حسینی نقره گرفت، سلیمی برنزی شد/ تیم ملی ایران برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد

حرکت یکضرب

بهداد سلیمی، در نخستین حرکت یک ضرب وزنه 205 کیلویی را مهار کرد. او در دومین حرکت نیز موفق شد وزنه 211 کیلوگرمی را بالای سر ببرد، اما در حرکت سوم و در حالی که رقابت تنگانگی با تالاخادزه برای کسب مدال طلا داشت، نتوانست وزنه 216 کیلویی را مهار کند و با همان 211 کیلوگرم به مدال نقره رسید.

سعید علی حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته که بعد از 8 سال دوری به عرصه رقابت ها بازگشته بود، در نخستین حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه 203 کیلویی نشد. او در دومین حرکت بار دیگر در مهار این وزنه ناکام بود، اما علی حسینی در حرکت سوم هر طور بود توانست این وزنه را بالای سر ببرد و با وزنه 203 کیلوگرمی به مدال برنز یک ضرب رسید.

حرکت دوضرب

علی حسینی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 236 کیلویی را درخواست کرد که موفق شد به راحتی آن را مهار و سه چراغ سفید از داوران را دریافت کند. او در دومین حرکت موفق به مهار وزنه 243 کیلوگرمی شد. سعید علی حسینی در سومین شانس موفق به مهار وزنه 251 کیلوگرمی شد به مدال برنز دست یافت.او در مجموع نیز با 454 کیلوگرم و کسب مدال نقره به کارش پایان داد.

سلیمی دیگر وزنه بردار کشورمان در نخستین حرکت خود برای مهار وزنه 241 کیلوگرم به روی تخته آمد و با وجودی که به راحتی آن را بالای سر برد سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد اما با این وجود هیئت ژوری حرکت بهداد سلیمی را خطا تشخیص دادند. مربیان برای حرکت دوم سلیمی وزنه را از241 به 242 ارتقا دادند که حرکت دو ضرب خود توانست وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. سلیمی برای سومین بار برای مهار وزنه 252 ری تخته آمد و با وجود 3 چراغ سفید اما حرکت درست بهداد سلیمی توسط هیئت ژوری و با ناداوری خطا اعلام شد. سلیمی با مجموع 453 به مدال نقره مجموع دست یافت.

تیم ملی وزنه برداری کشورمان توانست با پشت سر گذاشتن کره جنوبی برای نخستین بار به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند. این در حالی است که بهترین عنوان های کسب شده ما در رقابت های جهانی مربوط به سال های 2011 و 2013 می شود که توانستیم مقام سوم جهان را بدست آوریم.

علی حسینی نقره گرفت، سلیمی برنزی شد/ تیم ملی ایران برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد

علی حسینی نقره گرفت، سلیمی برنزی شد/ تیم ملی ایران برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد

** در حاشیه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان؛

ایرانی‌های زیادی در سالن مسابقه حاضر بودند به طوری که یک صدا سلیمی و علی حسینی را تشویق می‌کردند.

سهراب مرادی همراه سلیمی و علی‌حسینی در سالن گرم کردن حضور داشت و به نوعی به آنان دلگرمی می داد.

پس از رکوردشکنی تالاخادزه، سعید علی حسینی در سالن وارن آپ یه سمت او رفت و این موفقیت را به او تبریک گفت.

ایرانی های حاضر در سالن پس از رد وزنه 241 و252 کیلوگرمی بهداد سلیمی توسط هیئت ژوری به شدت اعتراض کردند.

علی حسینی پس از مهار وزنه 251 کیلوگرم پیراهنش را بالا زد و به تماشاگران عکسی را که روی لباسش با وزنه برداری حک شده بود را نشان داد و سپس تخته رو بوسید.

پس از رد وزنه 252 کیلوگرمی سلیمی توسط هیئت ژوری سلیمی به نشانه اعتراض در سالن گرم کردن سرش را به نشانه اعتراض تکان داد.

علی حسینی نقره گرفت، سلیمی برنزی شد/ تیم ملی ایران برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد

بهداد نارضایتی خود را بروز داد

هنگامی که تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی برای اهدا مدال روی سکو آمد و زمانی که قصد داشت مدال سلیمی را به او بدهد سلیمی بلافاصله مدال ها را از گردنش بیرون آورد و در جیبش گذاشت تا بدین صورت اعتراضش را نسبت به داوری ها به گوش آیان برساند.

سلیمی به مانند علی حسینی پس از حضور در سالن گرم کردن به خوش و بش با تالاخادزه، قهرمان گرجستانی جهان پرداخت و این قهرمانی را به او تبریک گفت.

اشک شوق علی حسینی

علی حسینی هنگامی که متوجه شد به مدال نقره و عنوان دومی رسیده در پشت صحنه مسابقات از خوشحالی شروع به گریه کردن نمود.

تیم ملی وزنه برداری برای نخستین بار قهرمان جهان شد + جدول فیلم حرکت‌های یک ضرب و دو ضرب بهداد سلیمی و سعید علی حسینی مراسم اهدای مدال‌های دسته 105+ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان + فیلم

انتهای پیام/

وزنه برداری ایران قهرمان جهان شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علی حسینی نقره گرفت، سلیمی برنزی شد/ تیم ملی ایران برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد + فیلم و حاشیه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..