تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با یک راه حل ساده ذهنتان را تقویت کنید

تمام ماهیچه‌ها در باشگاه ورزشی ساخته نمی‌شوند. قرار گرفتن در یک محیط آرامش‌بخش میزان اضطراب را کاهش می‌دهد و به تقویت ماهیچه‌های ذهن کمک می‌کند.

زمانی که صحبت از تقویت ماهیچه‌ها به میان می‌آید، همه‌ی ما ناخودآگاه یاد باشگاه ورزشی می‌افتیم اما تمام ماهیچه‌های بدن انسان در باشگاه ورزشی ساخته نمی‌شوند. خبر بهتر این است که تقویت کردن ذهن نیازمند تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسا نیست. درواقع تمرین‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به صورت روزانه انجام دهید و قدرت ذهنی خود را تقویت کنید اما یکی از آسان‌ترین کارها سپری کردن زمان در طبیعت است. جالب است بدانید پیاده‌روی در جنگل یا پیک‌نیک در پارک به ساختن یک ذهن قوی کمک می‌کند.

brain

طبیعت‌گردی، سلامتی ذهنی را تقویت می‌کند

نتیجه‌ی مطالعات نشان داده است که فعالیت در طبیعت باعث افزایش میزان شادی می‌شود. همچنین نتیجه‌ی تحقیق دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۱۵ ثابت کرده است که پیاده‌روی در جنگل، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد. از طرف دیگری ثابت شده است مردمی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، نسبت به مردم شهری ۲۰ درصد کم‌تر به اضطراب و ۴۰ درصد کم‌تر به اختلالات خلقی مبتلا می‌شوند. بنابراین فضاهای سبز اطراف شهر باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

قدم زدن در فضای سبز میزان خستگی ذهنی را کاهش می‌دهد

نتیجه‌ی تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ در یک مجله‌ی پزشکی ورزشی انگلیسی منتشر شد نشان داد که حدود یک کیلیومتر پیاده‌روی در یک پارک میزان خستگی مغز را به اندازه‌ی قابل توجهی کاهش می‌دهد. محققان متوجه شده‌اند که توانایی مغز انسان برای اینکه متمرکز بماند محدود است و سر و صداهای دائم فضای شهری باعث خستگی ذهن می‌شوند. اما طبیعت تأثیر آرامش‌بخشی روی ذهن دارد و زمانی که شخص در این محیط قرار می‌گیرد نسبت به فضاهای شهری، به توجه و تمرکز کمتری احتیاج دارد. بنابراین یک پیاده‌روی سریع در زمان ناهار یا گشت زدن در باغ در تعطیلات آخر هفته به جوان‌سازی ذهن کمک کرده و باعث افزایش میزان تمرکز می‌شود.

نگاه کردن به طبیعت، درد احساسی و فیزیکی را کاهش می‌دهد

اگر در فضای شهری زندگی می‌کنید و در اطرافتان پارکی وجود ندارد جای نگرانی نیست. نگاه کردن به عکس‌های طبیعت نیز دارای مزایای بی‌شماری بوده و به کاهش اضطراب کمک می‌کند. محققان متوجه شده‌اند بیماران در بیمارستان‌هایی که پنجره‌ای به طبیعت دارد، زودتر بهبود پیدا می‌کنند. اما همه از این امکانات برخوردار نیستند و درنتیجه می‌توانند با نگاه کردن به عکس‌های طبیعت از میزان درد و اضطراب خود بکاهند.

brain

نگاه کردن به دریا، استرس را کم می‌کند

نتیجه‌ی تحقیقات در سال ۲۰۱۶ ثابت کرده است که نگاه کردن به دریا میزان استرس را کاهش داده و خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد. نگاه کردن به آب دریا نه تنها آرامش درونی را افزایش می‌دهد بلک میزان خلاقیت را نیز بالا می‌برد. بنابراین اگر می‌خواهید برای آرام شدن مسافرت کنید، مناطق ساحلی را در اولویت قرار دهید.

ماهیچه‌های ذهن را تقویت کنید

هر شخصی توانایی تقویت ماهیچه‌های ذهنی خود را دارد. تصمیم‌های ساده‌ای که در طول روز می‌گیرید روی تقویت ذهن تأثیر می‌گذارند و اگر با ترک عادات بد ذهنی همراه باشند تأثیرشان چندین برابر می‌شود. بنابراین از منزل بیرون بروید و زمانی را در طبیعت سپری کنید. این کار نه تنها برای سلامتی فیزیکی مفید است بلکه سلامتی روانی را نیز تضمین می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با یک راه حل ساده ذهنتان را تقویت کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..