تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دشمنان با چاقوی داعش قصد از بین بردن، اخلاق نبوی را دارند/ سیره اخلاقی پیامبر (ص) می تواند، توطئه دشمنان را خنثی کند

حجت الاسلام بهاریحجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص سیره اخلاقی پیامبر اکرم (ص) گفت:به صراحت در قرآن کریم، از حضرت محمد (ص) به عنوان «اسوه حسنه» یاد شده، و به این معناست که ایشان الگوی شاخص بشری عیان است، و به دلیل آن که آخرین فرستاده الهی هستند و نسلی بعد از ایشان وجود ندارد، محدود به زمان نیستند و می توان با اشاره به محتوای قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را به الگوی جامعه بشری معرفی کنیم.

وی درادامه با اشاره به لقب «رحمة اللعالمین» برای حضرت محمد (ص)، بیان کرد: یکی از القابی که قرآن کریم، به آخرین فرستنده الهی داده است، «رحمة اللعالمین» است. یعنی وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) برای تمام  بشریت رحمت است و حتی این چتر مهربانی و رحمت شامل ضعیف النفس ترین آدم ها هم شده است و ایشان سعی کردند همگان را برای رسیدن به مسیر رشد و تعالی هدایت کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان روایتی از خوشرویی حضرت محمد(ص) با مرد یهودی، درخصوص رأفت و مهربانی ایشان اظهار کرد: یکی دیگر از سیره اخلاقی پیامبر (ص) نرم خوی بودن و خوشرویی است، که در یکی از احادیث خودشان می فرمایند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»، «من آمده ام، تا اخلاق مردم را به کرامت برسانم.»

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) الگو و مقتدای ماست و این درحالی است که اگر امروزه برای ما اتفاقی رخ بدهد، بدرفتاری می کنیم. یک روز یکی از صحابه پیامبر (ص) از امیر المومنین (ع) در خصوص حضرت محمد (ص) جویا شد و ایشان فرمودند: «رسول الله طبیب بود و ابزار طبابتشان را همیشه همراه خود داشت و به دنبال مریض می گشتند.»

حجت الاسلام والمسلمین بهاری گفت: پیامبر اکرم (ص) همه مریض ها را درمان می کرد. مکه را درحالی که مردمش در تاریکی و جاهلیت محض بودند، جان دوباره بخشید و ایمان و روح خدا را به همه منتقل کردند. حضرت محمد (ص) در زمانه ای هیچ رسانه ای در ارتباط نداشتند، با همان رفتار خوش و منش اسلامی همگان را برگِرد خود جمع کردند.

وی توضیح داد: دشمنان اسلام متوجه شدند که اگر رفتار و منش پیامبر (ص) عرضه شود، قدرت مقابله با اسلام را ندارند. امروزه دشمنان با چاقوی داعش و با قدرت استکبار پیش آمده اند تا اخلاق نبوی را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین بهاری با اشاره به سوره «توبه» و شبهات آن اظهار کرد: سوره توبه و یا براعت با سخت ترین الحان، با کفار مقابله کرده است، اما پس از آن در آیات بعدی خطاب به کفار می گوید، اگر توبه کنید، شامل رحمت الهی می شوند.

وی افزود: سوره توبه و یا دیگر آیات نهی در قرآن کریم مانند هشدار و تلنگری است که پدر، مادر و یا معلم می زند. ما باید از این هشدارها مسیری را برای رعایت قوانین  درس بگیریم.

این سخنران و کارشناس مذهبی تاکید کرد: دین مبین اسلام هرگز دنبال جنگ و خونریزی نبوده، بلکه می گوید از ایمان خود مراقبت کنید. مقابله با کافر  و فتنه ای مانند داعش واجب است. به همین منظور دشمن ما، فرهنگ را نشانه گرفته، فرهنگی که با بُعد اقتصادی گره خورده است و به دنبال این است که وحدت بین مسلمانان را از بین ببرد.

وی گفت: تصور نکنید که مشرک، شخصی بی دین است، بلکه مشرک به کسی می گویند که برای شریک قائل می شود. در جنگ نرم امروز ما می توانیم با سیره نبوی توطئه ها را بزداییم و با شناختی دقیق، مسائل جامعه را بر طبق الگوی و سیره پیامبراکرم (ص) جلو ببریم.

حجت السلام والمسلمین بهاری افزود: دشمنان می دانند، که اگر مسلمانان با هم متحد شوند، بالاترین ایثارگری ها را انجام خواهند داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دشمنان با چاقوی داعش قصد از بین بردن، اخلاق نبوی را دارند/ سیره اخلاقی پیامبر (ص) می تواند، توطئه دشمنان را خنثی کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..