تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح تحول شاهد کمبود کالا و تجهیزات پزشکی نبود/ مطالبات دغدغه تامین کنندگان تجهیزات پزشکی

 به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در همایش هم اندیشی اداره کل تجهیزات پزشکی گفت:در طرح تحول اقدامات بزرگی انجام شد که در روند خدمات رسانی، تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات و کالاهای پزشکی نیز نقش داشتند و با وجود مشکلات در تاخیر در پرداخت مطالبات، مردم در بیمارستان ها با نقص یا کمبود کالا مواجه نشدند.

وی در جمع شرکت های تامین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی پیام قدردانی وزیر بهداشت از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و ارائه دهندگان خدمات تجهیزات پزشکی و خدمات پس از فروش در طرح تحول را بیان کرد.

مسائلی گفت: مشکل تاخیر در مطالبات در دوران تحریم نیز وجود داشت که بخش خصوصی به بهترین شکل ماموریت خود را انجام داد و این یک سرمایه است.

مدیر کل جدید تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهارکرد: مهمترین دغدغه وزارت بهداشت، بودجه و تامین پایدار طرح تحول است، برنامه ریزی دقیق طرح تحول از افتخارات کشور است اما این طرح موفق ملی نیازمند حمایت است و در ادامه راه دولت، مجلس،وزارت بهداشت و سازمان رفاه و بیمه ها هم باید برای روند رو به رشد طرح تحول دست به دست هم دهند.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهارکرد: وصول مطالبات و بدهی ها یک واقعیت است اما نباید تمرکز تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی را از کارهایی که باید انجام شود دور کند.

مسائلی افزود: بسیاری از کالاهای پزشکی باید واگذار شود، ثبت نمایندگی، شناسنامه شرکت، رتبه بندی خدمات پس ازفروش، ارزیابی خدمات پس از فروش از ده سال پیش آغاز شده است که باید این امور را به انجمن و اتحادیه واگذار کنیم تا نیروهای نخبه، متخصصان فعال و مهندسان تحصلیک رده را به کارگیرند.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: وجود بیش از ۵۵۰۰ نمایندگی شرکت های مختلف، ۲۲۰۰شرکت فعال، شرکت های تولیدکننده، شرکت های دانش بنیان به اداره کل تجهیزات پزشکی تراکم بالایی را وارد کرده است که اتحادیه و انجمن باید دست به دست هم دهند تا با ورود نیروهای متخصص و ارائه آموزش های لازم و نظارت این افراد از سوی وزارت بهداشت، کل فرایندها را طی ۳ماه آینده ساماندهی کنیم.

وی گفت: موضوع خدمات پس ازفروش، برون سپاری عرصه تجهیزات و ملزومات پزشکی، ایجاد سازوکار منظم برای ارائه خدمات در کنار نظارت وزارت بهداشت، ارزیابی کمیته فنی اداره کل تجهیزات پزشکی،بروز رسانی قیمت ها، نظارت ناظرین فنی، توسعه با تعاملات گمرکی، پرتال ناظرین فنی، رفع تناقض برخی از دستورالعمل ها را دیگر موضوعاتی است که طی هفته های گذشته به آن پرداخته شده است.

مسائلی در ادامه از رسیدگی ۳۳۰۰ پرونده در اداره تجهیزات خبر داد و افزود: نظام ارزیابی کیفیت از دیگر موضوعاتی است که اداره کل تجهیزات پزشکی به آن پرداخته است .

وی در جمع شرکت های تامین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت؛ در شرایطی که رشد تکنولوژی با سرعتی بالاست ما معطل حداقل ها هستیم و همانطور که در مورد اقتصاد ، سیاست و امور بین الملل صحبت می کنیم باید بر روی موضوعات صنف خودمان متمرکز شویم و با توجه به زیرساخت و ظرفیت کشور در مسیر رشد حرکت کنیم .

قیمت گذاری ۲۲ هزار قلم کالا در طرح تحول

مدیر کل جدید تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در همایش هم اندیشی اداره کل تجهیزات پزشکی افزود: ۲۲ هزار قلم کالا در طرح تحول قیمت گذاری شده است که ممکن است نقصانی هم در این ۲۲ هزارقلم کالا وجود داشته باشد.

وی گفت: در بحث قیمت گذاری نیز باید طراحی مدل و نظارت کنترل شده داشته باشیم تا دانشگاه های علوم پزشکی بتوانند خرید قیمت داشته باشند.

مسائلی از بازنگری نظام قیمت گذاری خبر داد و افزود : نظارت هوشمندانه با حداقل مداخله، بادرنظرداشتن معیارجهانی و همچنین در نظرداشتن مطالبات بیمارستان ها، مراکز درمانی، دانشگاه های علوم پزشکی و غیره از ضرورت های موضوع قیمت گذاری است تا شاهد حداکثر ارائه خدمت باشیم.

وی افزود: وصول مطالبات داروخانه ها تاحدی پیش رفته است همچنین وصول مطالبات شرکت های تامین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی از سوی مدیرکل بودجه وزارت بهداشت پیگیری خواهدشد .

مسائلی از حضور ۵۰۰۰ ناظر فنی در اصناف و شرکت ها خبر داد و رتبه بندی، بازآموزی ناظرین و نظارت کلی وزارت بهداشت را از دیگربرنامه های اداره کل تجهیزات پزشکی دانست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح تحول شاهد کمبود کالا و تجهیزات پزشکی نبود/ مطالبات دغدغه تامین کنندگان تجهیزات پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..