تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پارس‌جنوبی 1- سیاه‌جامگان 0؛ تکمیل شگفتی!

حسین پورامینی در لحظات پایانی از روی نقطه پنالتی گل پیروزی‌بخش پارس جنوبی برابر سیاه جامگان را زد.

به گزارش شما نیوز ، شاگردان مهدی تارتا که تا هفته یازدهم لیگ برتر شکست نخورده بودند با دو باخت و یک تساوی از صدر جدول فاصله گرفتند و امروز هم در حال رسیدن به یک تساوی بدون گل دیگر مقابل سیاه جامگان بودند اما اعلام پنالتی در ثانیه‌های پایانی مسابقه و گل حسین پورامینی موجب شد آنها با 29 امتیاز دور رفت را تمام کنند و در پایان نیم‌فصل رتبه دوم را به خود اختصاص دهند؛ سیاه جامگان نیز که طی هشت هفته اخیر تنها یک امتیاز گرفته بود، با وجود ارائه نمایش منطقی دفاعی با بدشانسی از کسب تساوی در جم ناکام ماند و نیم‌فصل را با 8 امتیاز و قعرنشینی به پایان برد.


هفته پانزدهم لیگ برتر؛ ساعت: 15 ؛ تاریخ: 96/09/14
استادیوم: تختی جم/ تماشاگر: 4 هزار نفر
داور: شاهو اصلانی؛ کمک‌ها: آرمان اسعدی، امیر مبشر و یاسر همرنگ/ ناظر: حسین خانبان.


پارس جنوبی جم


محسن فروزان، مجتبی لطفی، حامد نورمحمدی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده، حسین پورامینی، علی دشتی(87- احسان اسدزادی)، مجید علیاری(66- احسان تاییدی)، آلویس نانگ و ابراهیم صالحی.
سرمربی: مهدی تارتار


سیاه‌جامگان


محمدحسین عین‌افشار، وحید عسگری(68- محمدرضا خرسندنیا)، محسن آقایی، سجاد دانایی، رضا شربتی، مصطفی احمدی، امیرحسین صالحی، حسین بادامکی(82- سبحان خاقانی)، محمدمهدی عسگری، امیرمحمد پناهی و روح‌الله سیف‌اللهی.
سرمربی: رضا عنایتی

اخطار


رضا شربتی(78) روح‌الله سیف‌اللهی(5+90) از سیاه جامگان

علی دشتی(86) از پارس جنوبی

شرح بازی


هر دو تیم در لحظات ابتدایی مسابقه بازی سرعتی را در دستور کار قرار داده بودند و توپ گردش زیادی در زمین هر دو تیم داشت اما به مرور زمان بازیکنان بیشتر در میانه زمین کار می‌کردند؛ حضور محمدی‌مهر و تیموری در گوشه‌های خط دفاعی پارس جنوبی موجب شده بود بیشتر تاکتیک این تیم روی ارسال این دو بازیکن باشد که نتیجه‌ای در پی نداشت؛  پاس بلند به پشت مدافعان سیاه جامگان، بهره‌گیری از ضربات ایستگاهی و همچنین زدن ضربات والی جزو اصلی‌ترین برنامه‌های تیم تارتار بود که در نیمه اول حاصلی برای آنها نداشت؛ سیاه جامگان نیز که بیشتر چشم به ضد حملات داشت، تنها دو موقعیت بی‌نتیجه روی دروازه پارس جنوبی به وجود آورد تا دو تیم بدون گل به رختکن بروند.


به غیر از دو شوت راه دور تیموری برای پارس جنوبی و یک ضربه از مهاجمان سیاه جامگان خطر آن چنان جدی روی دروازه دو تیم شکل نگرفت؛ شاگردان تارتار تکاپوی زیادی برای رسیدن به گل دوم داشتند و با نفوذ از بین مدافعان میانی سیاه جامگان قصد داشتند به ناکامی خود در گلزنی پایان دهند ولی دفاع منطقی تیم مشهدی تا لحظات پایانی اجازه نداد پارسی‌ها به خواسته خود برسند و حملات آنها حاصلی به همراه نداشت؛ سیاه جامگان که چشم به ضد حملات روی سرعت و حرکات تکنیکی سیف‌اللهی دوخته بود تنها یک فرصت نصف و نیمه به وجود آورد ولی تیم تارتار بعد از گردش توپ زیادی که در زمین سیاه جامگان انجام داد و حمله‌ای که از جناح راست زمین طراحی شد توانست به یک پنالتی برسد و در واپسین لحظات سه امتیاز با گل پورامینی بگیرد.

شرح گل


پارس جنوبی جم 1 - سیاه جامگان 0 (دقیقه 6+90: حسین پورامینی): پنالتی لحظه آخری برای پارس جنوبی که با یک خطای هند به دست آمد را پورامینی به مرکز دروازه زد تا سه امتیاز ارزشمند برای تیمش به ارمغان بیاورد.

بهترین بازیکن


میثم تیموری، مدافع چپ پارس جنوبی جم عملکرد خوبی در گرفتن توپ‌های که از سمت او بود، داشت و علاوه بر آن در ایجاد حملات موثر ظاهر شد و بهتر از سایر نفرات تیمش کار کرد اما در سمت مقابل محمدحسین عین‌افشار، دروازه‌بان سیاه جامگان مقابل بسیاری از شوت‌ها و ضربات سر مهاجمان پارس جنوبی جم ایستادگی کرد و علاوه بر آن روی ارسال از جناحین اجازه کار به حریف را نداد و ستاره زمین بود ولی بدشانسی او با دریافت یک گل پنالتی بازی خوب او را کمرنگ کرد.

اتفاق ویژه


پارس جنوبی جم که بعد از 11 هفته نباختن، در سه هفته اخیر هیچ گلی نزده بود و دو باخت و یک تساوی داشت، در ششمین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی امروز با سیاه جامگان به این روند ناکامی پایان داد و با تک گل پنالتی پورامینی، شگفتی خود در نخستین سال حضورش در لیگ برتر را تکمیل کرد و نایب قهرمان نیم‌فصل شد.


لحظات حساس

دقیقه 4: ارسال تیموری از جناح چپ و روی ضربه آزاد را علیاری با ضربه سر زد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه سیاه‌جامگان به اوت رفت.

دقیقه 9: شوت روی پای سیف‌اللهی از پشت محوطه جریمه را فروزان با شیرجه و دو دست دفع کرد.

دقیقه 13: پاس بلند محمدی‌مهر از زمین خودی به پشت مدافعان سیاه‌جامگان را صالحی از زاویه بسته شوت زد که توپ او را عین‌افشار راهی کرنر کرد.

دقیقه 24: شوت نانگ دقت لازم را نداشت ولی در حال رسیدن به صالحی بود که عین‌افشار با خروج از دروازه توپ را جمع کرد.
دقیقه 31: نورمحمدی بهترین فرصت را داشت تا سانتر دقیق تیموری از سمت چپ زمین را در محوطه 6 قدم تبدیل به گل کند که شوت او راهی اوت شد.

دقیقه 35: عین‌افشار روی ارسال محمدی‌مهر با خروج از دروازه توپ را دفع کرد و در ادامه نیز ضربه سر علیاری را جمع کرد.
دقیقه 37: علیاری به خوبی توپ را به محوطه جریمه سیاه جامگان سانتر کرد که عین‌افشار مجددا روی توپ تاثیر گذاشت.

دقیقه 40: صالحی از خروج عجیب و ناموفق عین‌افشار استفاده کرد و در سمت راست زمین او را جای گذاشت ولی ارسال کوتاه او، بعد از ضربه نانگ به عسگری برخورد داشت و به کرنر رفت.
دقیقه 42: شوت روی پای چپ نانگ ضرب لازم را نداشت و بعد از برخورد به آقایی راهی کرنر شد.

دقیقه 44: پس از پرتاب اوت محمدی‌مهر توپ به نانگ رسید اما ضربه او برگشت داده شد و در ریباند هم شوت محکم تیموری با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه سیاه جامگاه به اوت رفت.

دقیقه 2+45: پورامینی و تیموری با حرکت عجیبی روی ضربه آزاد با عبور از روی توپ به یکدیگر برخورد کردند که در ادامه شوت محمدی‌مهر بعد از برخورد به دیوار دفاعی بازیکنان سیاه جامگانی تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 3+45: سانتر محمدی‌مهر و ضربه سر تیموری را عین‌افشار به راحتی جمع کرد.
دقیقه 4+45: پاس در عمق سیف‌اللهی و ضربه کم قدرت زمینی عسگری را فروزان با کف دست دفع کرد تا نیمه اول بدون گل به اتمام برسد.

دقیقه 62: بی‌دقتی مهاجمان سیاه جامگان موجب شد پارس جنوبی ضد حمله سریعی ترتیب دهد ولی در این موقعیت شوت راه دور تیموری ثمر بخش نبود.
دقیقه 62: شوت بی‌دقت محمدمهدی عسگری روی پاس خوب سیف‌اللهی به بیرون رفت.

دقیقه 81: شوت مستقیم تیموری از روی ضربه آزاد را عین‌افشار به خوبی مشت کرد.

در حاشیه


* کیوان امرایی از سیاه‌جامگان  تنها محروم این مسابقه است.

* مصدومیت محسن آقایی دو بار بازی را به وقفه انداخت.
* عنایتی اعتراض شدیدی به برخی تصمیم‌های داوری داشته است.
* تماشاگران پارس جنوبی جم پرچم بزرگ این تیم را روی سکوهای ورزشگاه تختی پهن کرده‌اند.
* تماشای رایگان این مسابقه نیز موجب نشده سکوهای روبروی جایگاه به طور کامل تکمیل شود.

* در دقیقه 66 پورامینی قصد داشت با دریبل سر پا موقعیت گلزنی ایجاد کند که وحید عسگری اجازه کار به او نداد؛ در این صحنه تماشاگران پارس جنوبی اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

* در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازیکنان پارس جنوبی به شدت اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پارس‌جنوبی 1- سیاه‌جامگان 0؛ تکمیل شگفتی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..