نسل جدید اینفینیتی , از دیگر ویژگیهای ظاهری این ماشین نیز میتوان به دو خروجی اگزوز کرومی ذوزنقهای، چراغهای عقب LED و رینگهای آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی اشاره کرد.
معرفی نسل جدید اینفینیتی QX50 این کراساوور لوکس ژاپنیپس از پیشنمایشی که از نسل جدید اینفینیتی QX50 ارائه شد،
سرانجام این خودرو رسماً در نمایشگاه لسآنجلس معرفی گردید.
همانطور که بارها گفته شده، نسل جدید QX50 بر اساس کانسپت QX Sport Inspiration ساخته شده
و در ظاهر تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است.
این کراساوور لوکس ژاپنی در جلو با چراغهای باریک LED و جلوپنجرهای بزرگ، نمایی پویا و درعینحال تهاجمی دارد.
استایل پویا به دیگر قسمتهای خودرو هم کشیده شده است زیرا طراحان اینفینیتی برای QX50 جدید کاپوتی عضلانی،
خط شانهٔ برجسته و پوششهای پلاستیکی بدنه را در نظر گرفتهاند.
از دیگر ویژگیهای ظاهری این ماشین نیز میتوان به دو خروجی اگزوز کرومی ذوزنقهای، چراغهای عقب LED و رینگهای آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی اشاره کرد.
کابین محصولات اینفینیتی همواره تنوع کمی داشته است اما برای اولین بار کابین QX50 گیرا به نظر میرسد.
برای این قسمت انواع مختلفی از چرم قابل انتخاب خواهد بود که آنها را میتوان با تریم چوبی یا آلومینیومی سفارش داد.
یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه کابین نسل جدید QX50 سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید InTouch است
که از طریق یک نمایشگر لمسی اصلی هشت اینچی ارائه میگردد
اما برای کنترل سیستم تهویه و عملکردهای سرگرمی خودرو نیز یک نمایشگر لمسی هفت اینچی دوم در نظر گرفته شده است.
دیگر ویژگیهای برجستهٔ QX50 جدید نیز شامل یک نمایشگر سربالا و افزایش حجم صندوق بار
از ۸۹۵ لیتر در نسل قبلی به ۱۰۵۰ لیتر میشود. همچنین در صورت خواباندن صندلیهای عقب،
این فضا به عدد قابلتوجه ۱۸۲۵ لیتر افزایش پیدا میکند. نسل جدید این کراساوور ژاپنی ۴٫۶۹ متر طول دارد
که افزایش شش سانتیمتری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد.
QX50 جدید به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنام VC-Turbo مجهز شده
که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛
اما این موتوری معمولی نیست که بخواهیم ساده از کنار آن بگذریم بلکه پیشرانهای واقعاً منحصربهفرد محسوب میشود
زیرا این اولین پیشرانهٔ تولیدی دنیا با ضریب تراکم متغیر است بهنحویکه ضریب تراکم آن بین ۸:۱ تا ۱۴:۱ متغیر خواهد بود.
این ویژگی موجب شده که پیشرانهٔ جدید اینفینیتی عملکردی بالا را در کنار مصرف سوختی قابلتوجه ارائه کند.
برای انتقال نیروی تولیدی پیشرانه بجای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی قبلی،
یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده است.
همچنین نسل جدید QX50 برخلاف نسل قبل، خودرویی دیفرانسیل جلو بوده
و بهصورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه میگردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم
برای آن وجود دارد. نمونهٔ دیفرانسیل جلوی این ماشین بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸٫۷ لیتر بنزین مصرف میکند
درحالیکه این عدد در نمونهٔ چهارچرخ محرک به ۹ لیتر میرسد.
ازآنجاییکه QX50 خودرویی لوکس است، اینفینیتی آنرا به مجموعهٔ قابلتوجهی از سیستمهای ایمنی
و کمکراننده مجهز کرده است که شامل مواردی چون هشدار برخورد جلو،
هشدار نقاط کور و ترمز اضطراری جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده میشود؛
اما ویژگی ایمنی برجستهتر این خودرو، سیستمی بنام ProPILOT است.
این یک سیستم رانندگی نیمهخودکار است که با فشردن یک دکمه فعال شده
و کنترل فرمان، ترمز و حرکت خودرو را در دست میگیرد.
همچنین بخوانید : خودرو جیپ کامپس جدید و عرضه رسمی آن در قاره سبز
پدال