تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ ۱۰ درصد ایرانی‌ها بر اثر آلودگی هوا

ساعت 24- صادق حسنوند - عضو کمیته علمی ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا درباره تحقیقات انجام شده درباره ارتباط بین اپیدمولوژی و آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 10درصد از مرگ و میرهای موجود در ایران بر اثر آلودگی هوا اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته می‌شود، بنده و همکارانم از سال 89 در پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی به بررسی ارتباط بین بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها با آلودگی هوای تهران در مطالعات اپیدمولوژی پرداخته‌ایم.

مطالعات اپیدمولوژی آلودگی هوای تهران، دوشادوش بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا نشان‌ می‌دهد از هر ۱۰ مرگ در ایران، یکی بر اثر آلودگی هوا صورت گرفته است.

صادق حسنوند - عضو کمیته علمی ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا درباره تحقیقات انجام شده درباره ارتباط بین اپیدمولوژی و آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 10درصد از مرگ و میرهای موجود در ایران بر اثر آلودگی هوا اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته می‌شود، بنده و همکارانم از سال 89 در پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی به بررسی ارتباط بین بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها با آلودگی هوای تهران در مطالعات اپیدمولوژی پرداخته‌ایم.
به گفته وی ، در سال 2016، آلودگی هوا باعث مرگ 33 هزار نفر شده و بر اساس تحقیقات انجام شده در زمینه کاهش آلاینده‌ها در هوای آلوده، تنها راهکار مهم برای رفع این مشکل در تمامی کلان شهرهای دنیا، افزایش استانداردها و فرهنگ عمومی مردم برای استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی است.

این عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در مطالعات اپیدمولوژی بیشتر از روش پنل استوری یا کوهورت استفاده می‌شود؛ اپیدمولوژی تلاشی عمومی، سازمان یافته و هدفمند برای پیشگیری از بیماریها و ارتقای سلامت، بررسی میزان مرگ میر و ابتلا به بیماریها و عوامل ایجاد آنها مهمترین مباحثی است که در رشته‌ای به نام اپیدمولوژی مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

حسنوند اظهار کرد: برای مثال حدود 100 هزار نفر را در شهر تهران که آلوده است و در یکی از شهرهای پاکیزه ایران همچون اردبیل، به مدت 20 سال مورد مطالعه قرار می‌دهیم و علل مرگ و تعداد مرگ این افراد در طی تحقیق باعث می‌شود تا مهم ترین دلایل ناشی از آلودگی هوا مشخص شود.
وی گفت: بر اساس مطالعات اپیدمولوژی و ارتباط آن با آلودگی هوا حساس ترین میزان سنی که در معرض بیماری های خطرناک ناشی از آلودگی هوا قرار دارند، افراد بالای 65 سال و زیر 5 سال بوده و بیماران قلبی عروقی، افراد باردار و افراد چاق نیز از این دسته هستند.
این عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: قابل توجه است که در مطالعاتی که درخصوص جنسیت افراد در معرض خطر آلاینده ها انجام شده زنان دارای حساسیت بیشتری بوده و از میان افرادی فوت شده نیز تعداد این میزان جنسیت و سن ذکر شده بیشتر بوده است.

تسنیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ ۱۰ درصد ایرانی‌ها بر اثر آلودگی هوا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..