تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ پول رمزنگاری شده که همپای بیت کوین رشد می‌کنند

با افزایش خیره‌کننده‌ی ارزش بیت‌کوین، توجهات به ارزهای رمزنگاری شده افزایش یافته است؛ از این‌رو در ادامه به معرفی پنج پول رمزنگاری دیگر خواهیم پرداخت که رشد ارزش آن‌ها همپای بیت‌کوین پیش‌ می‌رود.

روز گذشته قیمت بیت‌کوین رکورد جدیدی بر جای گذاشت و به رقم خیره‌کننده‌ی ۱۱,۸۰۰ دلار رسید؛ حال آنکه در طول ۲۴ ساعت اخیر، قیمت گران‌ترین پول رمزنگاری شده در آستانه‌ی ۱۱,۵۰۰ دلار قرار گرفته است. با وجود اینکه ارز رمزنگاری شده در سال ۲۰۰۸ متولد شد؛ اما افزایش ارزش آن در یک سال اخیر باعث شده است توجهات بسیاری به سمت آن جلب شود، به‌طوری‌که حتی در کشورمان نیز بسیاری در پی سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده هستند که با شتابی مشابه، افزایش ارزش دارند.

ارزش بیت‌کوین در آستانه عبور از ۱۲ هزار دلار است

بیت‌کوین در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد؛ اما ارزش این پول رمزنگاری شده در سال‌های پس از آن افزایش چندانی نیافت؛ به‌طوری‌که هر بیت‌کوین در سال ۲۰۱۳ میلادی تنها ۱۲ دلار ارزش داشت؛ حال آنکه ارزش این پول رمزنگاری شده در پایان سال جاری میلادی در حال عبور از ۱۲ هزار دلار است. افزایش ارزش بیت‌کوین در کنار کاربران عادی اینترنت، نهادها و سازمان‌های مالی را نیز به صرافت توجه به این پدیده انداخته است. البته بیت‌کوین به‌تنهایی در کانون توجهات قرار ندارد و بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون الگوریتمی است که ساتوشی ناکاموتو برای آن توسعه داده است. ساختار بلاک‌چین نیز ورای موفقیت بیت‌کوین، موفق شده نظر بسیاری را به خود جلب کند. بسیاری از کسب و کارها در حوزه‌های مختلف درصدد استفاده از ساختار بلاک‌چین برای افزایش امنیت و در عین حال بهینگی بیشتر هستند.

با وجود اینکه بیت‌کوین با ارزش‌ترین پول رمزنگاری شده نام گرفته است؛ اما این ارز محدودیت‌هایی به همراه دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سرعت پایین در انجام تراکنش‌ها و محدودیت در تعداد تراکنش‌هایی که می‌تواند در هر بلاک قرار گیرد، اشاره کرد. در کنار بیت‌کوین، توسعه‌دهندگان با بهبود الگوریتم این پول رمزنگاری شده، ارزهای رمزنگاری شده‌ی دیگری نیز معرفی کرده‌اند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد. حتی اختلاف بین تصمیم‌گیرندگان اصلی بیت‌کوین نیز باعث شده است چند انشعاب جدید از بدنه‌ی بیت‌کوین ایجاد شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بیت‌کوین گلد و بیت‌کوین کش اشاره کرد.

مجموعه مقالات بیت‌کوین

در ماه‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر ارزش بیت‌کوین هستیم؛ اما در مقابل شماری از تحلیل‌گران اقتصادی نیز افزایش بی‌رویه‌ی ارزش بیت‌کوین را حاصل ایجاد حبابی می‌دانند که دیر یا زود از بین خواهد رفت و بیت‌کوین را با افت شدید ارزش روبرو خواهد کرد. با وجود این هشدارها، بیت‌کوین همچنان روندی صعودی را در پیش گرفته و حتی تعداد افرادی که علاقمند به سرمایه‌گذاری روی آن هستند نیز افزایش پیدا کرده است.

در ادامه به بررسی پنج ارز رمزنگاری شده‌ی دیگر خواهیم پرداخت که شتاب افزایش ارزشی مشابه بیت‌کوین دارند؛ به‌طوری‌که مجموع ارزش بازار هر یک از این پول‌ها به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است.

اتریم (Ethereum-ETH)

اتریم در سال ۲۰۱۴ با هدف افزایش هر چه بیشتر قابلیت توزیع‌شدگی بیت‌کوین (Decentralization) راه‌اندازی شد. اتریم از ساختاری مشابه بیت‌کوین بهره می‌برد؛ ولی با وجود الهام گرفتن از سیسم بلاک‌چین بیت‌کوین، تفاوت‌های زیادی را می‌توان در  این پول رمزنگاری شده مشاهده کرد. در واقع اتریم یک پلتفرم نرم‌افزاری توزیع‌شده و متن باز است که اتر‌ها (Ether) در آن برای پرداخت مبالغ تعیین‌شده برای دریافت سرویس استفاده می‌شود. ب راساس آخرین ارزش‌گذاری صورت‌رفته، اتریم ۴۷۲ دلار ارزش دارد و مجموع ارزش بازار این پول رمزنگاری شده ۴۵.۵ میلیارد دلار است.

ریپل (Ripple-XRP)

ریپل در سال ۲۰۱۲ در کالیفرنیای آمریکا توسط توسعه‌دهندگان سابق بیت‌کوین راه‌اندازی شد. بسیاری از افراد و تحلیل‌گران حوزه‌ی بیت‌کوین، ریپل را به‌عنوان منطقی‌ترین جانشین بیت‌کوین معرفی می‌کنند. ریپل در حال نزدیک شدن به شماری از بانک‌های بین­‌المللی در میزان پول جابجاشده در سطح جهان است. برخلاف بیت‌کوین، ریپل تنها یک ارز رمزنگاری شده نیست و با استفاده از بستری که برای آن توسعه یافته، می‌توان سایر ارز‌ها را نیز معامله کرد یا آن‌ها را در تراکنش‌های مالی به سایر کاربران انتقال داد. تایمز تعریف جالبی از ریپل ارائه کرده است؛ به اعتقاد این نشریه می‌توان ریپل را به‌عنوان سیستمی نظیر Western Union در نظر گرفت که به ازای انتقال پول، کارمزد زیادی دریافت نمی‌کند. بر اساس آخرین ارزش‌گذاری صورت‌گرفته، ارزش ریپل ۰.۲۵ دلار و ارزش بازار این پول رمزنگاری شده بیش از ۹.۸۲ میلیارد دلار است.

آیوتا (IOTA-MIOTA)

آیوتا با شعار «نسل بعدی بلاک‌چین» توسعه یافته و یکی از جدیدترین گزینه‌ها در دنیای پول‌های رمزنگاری شده است که رفته‌رفته شلوغ می‌شود. برخلاف سایر پول‌های رمزنگاری شده، آیوتا وابسته به سیستم بلاک‌چین نیست؛ اما در عوض از یک سیستم جایگزین دیگر که در واقع یک دیتابیس اشتراکی است با نام Tangle استفاده می‌کند. این ارز رمزنگاری شده با مشارکت مایکروسافت، فوجیتسو و شمار دیگری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری توسعه یافته است. توسعه‌دهندگان آیوتا این پول رمزنگاری شده را به‌عنوان اولین بازار برای اینترنت اشیا معرفی کرده‌اند. ارزش این پول رمزنگاری شده بر اساس آخرین قیمت‌گذاری ۲.۴۳ دلار و ارزش بازار آن بیش از ۶.۷۵ میلیارد دلار است.

دَش (Dash-DASH)

پیش از آنکه این پول رمزنگاری شده را با نام دَش بشناسیم، از آن با نام‌های مختلفی یاد می‌شد. ایکس‌کوین (XCoin) در زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۴ اصلی‌ترین نام این پول رمزنگاری شده بود. سپس نام آن به دارک‌کوین تغییر پیدا کرد و در نهایت پس از دیجیتال‌کش، نام آن به دش تغییر کرد. ساختار دش نیز متفاوت است؛ به‌طوری‌که این پول رمزنگاری شده بیشتر روی حریم خصوصی کاربران و همچنین ناشناخته باقی ماندن تراکنش‌ها تمرکز دارد. این پول رمزنگاری شده از یک سیستم دو لایه شامل ماینرها و مسترندها بهره می‌برد. ارزش این پول رمزنگاری شده بر اساس آخرین اطلاعات؛ ۷۷۷ دلار بوده و ارزش مجموع بازار آن ۶ میلیارد دلار گزارش شده است.

لایت‌کوین (Litecoin-LTC)

لایت‌کوین توسط یکی از کارکنان پیشین گوگل توسعه یافته است. اگر بیت‌کوین را به منزله‌ی طلا در نظر بگیریم، لایت‌کوین نقره خواهد بود. لایت‌کوین در سال ۲۰۱۱ میلادی توسعه یافت و رونمایی شد. این پول رمزنگاری شده را می‌توان به‌عنوان جایگزینی که از نظر عملکرد سریع‌تر از بیت‌کوین است، معرفی کرد. هر تراکنش بلوک در بیت‌کوین برای تأیید شدن به زمانی ۱۰ دقیقه‌ای نیاز دارد، حال آنکه تأیید هر بلوک در لایت‌کوین تنها به ۲.۵ دقیقه‌ زمان نیاز دارد. قیمت هر لایت‌کوین در حال حاضر ۱۰۱ دلار است و مجموع ارزش بازار لایت‌کوین ۵.۴۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ پول رمزنگاری شده که همپای بیت کوین رشد می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..