تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت احداث موزه دوم قالی ایران برای نگهداری قالی‌های کاخ موزه ها

نشست نگاهی به تولیدات و سفارش های فرش عمواوغلی با حضور اساتید، صاحبنظران، مسوولان و علاقه مندان حوزه قالی در موزه ملک برگزار شد.

به گزارش شما نیوز ، در این نشست اساتید و پژوهشگران قالی  امید بنام، احمد بزمی، مهدی کشاورز و بیژن اربابی به بررسی فرش عمواوغلی با رویکرد هنری و فرهنگی پرداختند.

امید بنام پژوهشگر حوزه قالی و یکی از اعضای پنل با تاکید بر آثار خاندان عمواوغلی گفت: خاندان عمواوغلی با به کارگیری جمعی از افراد خوش فکر از اساتید طراح، رنگرز و بافنده توانستند بخشی از تاریخ قالی ایران را رقم بزنند و امروزه بسیاری از آثار شاخص این برند را در موزه‌های ایران و خارج از کشور و برخی مجموعه های خصوصی می‌بینیم.

این پژوهشگر حوزه قالی ایران در ادامه متذکر شد: خاندان عمواوغلی‌ مارک(لوگو)‌های خود را در حاشیه بالای آثارشان می‌بافتند و یکی از دلایل ماندگاری نام و آثار آنهاست که متاسفانه امروزه این مسئله را به دلیل نبود کیفیت تولیدها شاهد نیستیم.

بنام در این نشست با ارائه سه سند تاریخی از عمواوغلی‌ها برای اولین بار، از حال ناخوشایند وضعیت این قالی‌ها در کاخ موزه ها خبر داد و با ارائه تصاویری از وضعیت نامطلوب نگهداری آنها بر ضرورت احداث موزه دوم قالی ایران برای ماندگاری این آثار تاریخی تاکید کرد.

این استاد طرح و نقش قالی با اشاره به تنها یک مقاله و یک تحقیق دانشگاهی در حوزه قالی عمواوغلی، لزوم انجام تحقیقات علمی و پژوهشی در حوزه قالی‌های موزه‌ای را از ضروریات این هنر- صنعت عنوان کرد.

در بخشی دیگر از این پنل احمد بزمی از پیشکسوتان و تولیدکننده قالی نیز در حوزه پیشینه قالی عمواوغلی توضیحاتی بیان کرد.

مهدی افشار کشاورز از دیگر اساتید حاضر در این پنل با ارائه تحلیل گفتمانی در حوزه قالی عمواوغلی، نگاه به فرش عمواوغلی را به مثابه نگاه به تاریخ ایران عنوان کرد.

بیژن اربابی استاد دانشگاه هنر که ریاست این پنل را بر عهده داشت بر ضرورت برپایی نشست‌های بعد از این در حوزه قالی‌های ایران تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این نشست فیلم مستند خاندان عمواوغلی از مجموعه فیلم‌های مستند قالی آذربایجان به تحقیق و نویسندگی امید بنام پخش شد.

 نشست نگاهی به تولیدات و سفارش های فرش عمواوغلی یکشنبه ۱۲ آذرماه سال جاری در محل موزه ملک برگزار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت احداث موزه دوم قالی ایران برای نگهداری قالی‌های کاخ موزه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..