تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چند درصد گوشی‌های بالای 700 هزار تومان قاچاق هستند؟

هشدار به آیفون بازها!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه ،درباره برابری سهم بازار با نیاز مشتریان گفت: قرار بر این بود که طرح رجیستری با شیب ملایم اجرا شود و با شروع فاز دوم تمامی محصولات آیفون که قابلیت وارد کردن سیم کارت را دارند در مرحله رجیستری قرار گرفتند.

انجمن واردکنندگان تلفن همراه که متشکل از ۵۳ واردکننده هستند نیز برای تامین سهم بازار اعلام آمادگی کردند. آمادگی زیرساخت‌ها نیز با سازمان تنظیم مقررات، صنعت معدن تجارت و گمرک بود و معضلی در این طرح وجود ندارد.

وی ادامه داد: سهم اندکی از بازار به آیفون اختصاص دارد، تقریبا ۵۳ درصد سهم بازار را سامسونگ، ۲۰ درصد هوآوی و ۱۸ درصد را ال جی دارد و سهم آیفون اندک و عدد آن تک رقمی است.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم رگولاتوری درباره اجرای فاز دوم طرح رجیستری 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه تاکید کرد: مصرف‌کنندگانی که تا قبل از ۱۴ آذر ماه اقدام به خرید گوشی آیفون و انداختتن سیم کارت کرده‌اند مشکلی نخواهند داشت، اما خرید گوشی بعد از تاریخ اعلام شده تابع قوانین توسط قانون‌گذار است.

درستی درباره گوشی‌های قاچاق موجود در بازار گفت: حدود ۴۰ میلیون گوشی تلفن همراه در سطح بازار موجود است و باید تا قبل از تاریخ اعلام شده درون محصولات برند منتخب در طرح رجیستری، سیم کارت قرار گیرد تا به سامانه مخابرات وصل شود.

وی تصریح کرد: طبق جلسات متعدد هماهنگی‌های لازم در این خصوص نیز انجام شده است تا طرح رجیستری همانند سال ۸۵ با مشکل مواجه نشود، اپراتور‌ها باید هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند؛ با کمتر کردن کار‌های اداری در اجرای این طرح مشکلی نخواهد بود.

درستی با اشاره به بازکردن محصولات آکبند توسط فروشندگان و قرار دادن سیم کارت درون آن‌ها تاکید کرد: بیش از ۸۵ درصد کالا‌های بالاتر از ۷۰۰ هزار تومان از طریق قاچاق وارد کشور شده است و در اختیار فروشندگان قرار دارد، باید شرایطی ایجاد شود تا خریدار و فروشنده با مشکل و ضرر و زیان مواجه نشوند.

رییس اتحادیه تلفن همراه بیان کرد: مصرف کننده باید پس از انتخاب کالا با روش‌های اعلام شده از کد IMEI استعلام قانونی بگیرد و حتما پس از خرید دستگاه، فاکتور رسمی ممهور به مهر فروشگاه که IMEI دستگاه بر روی آن درج شده است را از فروشنده دریافت نماید؛ یکی از عوامل کالای قاچاق برخی سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی هستند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

85درصد گوشی‌های بالای 700هزارتومان قاچاق است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چند درصد گوشی‌های بالای 700 هزار تومان قاچاق هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..