تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی

درمان کمکی بسیاری از بیماری‌های مزمن و صعب العلاج با روش آریکولار ایمپلنتیشن  

آریکولار ایمپلنتیشن چیست؟

آریکولار ایمپلنتیشن یک روش بسیار مدرن و جدید در اروپاست که از تلفیق طب سوزنی گوش و پزشکی مدرن توسط دانشمندان فرانسوی ابداع شده است. این روش که قدمتی حدودا ۴۰ ساله دارد از آنجا کلید خورد که یک پزشک در حین درمان بیمار مبتلا به نورالژی تریژمینال سوزن بسیار ریزی را که در حین درمان این بیمار در نقطه مذکور روی لاله گوش گذاشته بود در آن منطقه جا گذاشت. تا وقتی این سوزن در منطقه وجود داشت درد به کلی برطرف شد، ولی بعد از برداشتن سوزن مجددا درد عود کرد. چندین سال روی این روش کار علمی انجام شد تا در سال ۲۰۰۰ این روش به طور وسیع در آلمان، فرانسه و اسپانیا اجرایی شد. اکنون بسیاری از مشکلات پیچیده در اروپا با این روش درمان یا کنترل می‌شوند. حتی این روش در آلمان پوشش کامل بیمه‌ای دارد.

‌می‌توان گفت: اریکولار ایمپلنتیشن یک روش مدرن از طب سوزنی گوش است که به درمان طولانی مدت و یا دائمی برخی بیماری‌ها کمک می‌کند.

موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی
 

این روش از چه سالی وارد ایران شد؟

در سال ۱۳۹۴ این روش به درمان‌های مکمل ایران اضافه شد. البته تعداد اندکی در کشور با این روش آشنایی دارند. خوشبختانه ما در زمینه انجام این روش در کشور پیشرو هستیم و نتایج خوبی نیز داشته ایم.

آیا قدرت درمانی این روش مثل طب سوزنی است؟

قاعدتا باید شبیه طب سوزنی گوش عمل کند، اما در واقع بسیار بهتر و قدرتمندتر عمل می‌نماید. دلیل این امر شاید به حضور دائمی سوزن مربوط باشد. بطوری که گویی بیمار هر لحظه در حال طب سوزنی است.


 موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی

در این روش از چه سوزنی استفاده می‌شود؟

دو نوع سوزن وجود دارد. سوزن‌های دائمی تیتانیومی و سوزنهای نیمه دائمی پروتئینی که بعد از یک و نیم سال جذب می‌شوند.

آیا این روش برای همه بیماری‌ها کاربرد دارد؟

بله. در اغلب بیماری هایی که برای آن‌ها طب سوزنی مفید است کاربرد دارد، اما نکته این است که با توجه به دائمی بودن این روش بیشتر برای درمان مشکلات صعب العلاج استفاده می‌شود. مشکلاتی که نیاز به درمان‌های طولانی مدت یا کنترل دائمی دارند.

 
 موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی

برخی بیماری هایی که اریکولار ایمپلنتیشن برای آن‌ها مفید است:

چاقی مفرط، اشتهای زیاد
بیماری‌های التهابی روده (کرون و کولیت اولسروز) و روده تحریک پذیر
آلرژی و کهیر
میگرن و سردرد عصبی، درد نورالژیا
ام اس، پارکینسون، دمانس، سندروم پای بی قرار، سکته مغزی، آسیب مغزی، مشکلات مغزی مادرزادی، لکنت زبان، فلج مغزی، تیک، آسپرگر و اوتیسم
اضطراب، وسواس فکری و عملی، افسردگی، اختلال دوقطبی، پرخاشگری
نازایی، کمبود میل جنسی، انزال زودرس، علائم یائسگی، درد مزمن لگن
پراشتهایی عصبی
انواع اختلالات روماتیسمی مثل آرتریت روماتویید، لوپوس، شوگرن
بیماریهای پوستی مثل پسوریازیس و اگزما
شب ادراری مقاوم و بیش فعالی
آرتروز و دیسک پیشرفته غیرقابل جراحی، درد فانتوم، فیبرومیالژیا
درد ناشی از سرطان
دردهای روانی

 موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی

نقش درمانی این روش چگونه است؟

اریکولارایمپلنتیشن یک روش مکمل است. نمی‌توان از آن انتظار معجزه داشت. درصد بهبودی در افراد مختلف و بیماری‌های مختلف متفاوت است. ما در جلسه اول کاملا میزان بهبود را با بیماران در میان می‌گذاریم و احتمالات مختلف را بررسی می‌کنیم. ولی در موارد زیادی کمک بسیار خوبی است و بیماران را راضی می‌کند.

آیا این روش بیماری را بدتر نمی‌کند؟

در چند سال گذشته چنین عارضه‌ای را از این روش ندیده‌ایم. آلمان‌ها هم چنین گزارشی ارائه نکرده‌اند. البته طبیعیست که یک روش تعادلی نباید عوارض خاصی بدهد.

وجود سوزن‌ها در تصویربرداری مثل MRI هم تداخلی ایجاد نمی‌کند.


موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی 

این روش چطور انجام می‌شود؟

جلسه اول مشاوره و توجیه بیمار انجام می‌شود.
در جلسه دوم بیمار یک اسکن کامل و معاینه دقیق دارد. سپس با انجام بی حسی موضعی و استفاده از دستگاه اسکن کننده دقیق، نقاطی که لازم است سوزن‌ها کاشته شوند انتخاب می‌شود و در نهایت درمان انجام می‌شود. بعد از درمان، دوره نقاهتی وجود ندارد و بیمار به زندگی روزمره خود ادامه می‌دهد.
جلسه سوم یک ماه و نیم بعد است که مجددا بیمار معاینه و بررسی می‌شود. در صورت لزوم نقاط ترمیم می‌گردند.
اگر مشکل برطرف شده باشد جلسه چهارم سه ماه بعد از جلسه سوم است.

 با توجه به تجربه ما و معاینه و اسکن مناسب، ۹۰ % بیماران در همان یک و نیم ماه اول شروع بهبود یا کنترل بیماریشان را می‌بینند.

در هر جلسه چند سوزن کاشته می‌شود و عمق این کاشت چقدر است؟

تعداد سوزن‌ها نسبت به بیماری و اسکن انجام شده متفاوت است. روی هر گوش در یک جلسه حداکثر ۳۰ عدد سوزن کاشته می‌شود. این سورن‌ها بین پوست و غضروف قرار می‌گیرند.

عوارض این روش:

ممکن است یکی از سوزن‌ها عفونت کند که بیرون آورده می‌شود (البته باتوجه به دابل استریل بودن سوزن‌های ساخت فرانسه و نیز انجام درست و تکنیک مناسب این احتمال نزدیک صفر است.)

واکنش آلرژیک هم از این سوزن‌ها دیده نشده. مگر اینکه بیماری حساسیت به تیتانیوم داشته باشد که در جلسه اول پرسیده می‌شود.

سخن نهایی:

اکنون در کشورمان با بیماری‌های صعب العلاج بسیاری مواجه هستیم که مدت‌ها بیماران و خانواده‌های آن‌ها را آزار می‌دهد. این افراد انواع روش‌ها را تجربه کرده اند و کم و بیش نتایجی را از آن‌ها دیده اند. هزینه‌های زیادی نیز در این راه متحمل شده اند. تا جایی که بسیاری از آنان در مراجعه به ما فقط انتظار کاهش پیشرفت بیماری، متوقف شدن روند بیماری و یا حتی کاهش ده درصدی دردهایشان را دارند.

خوشبختانه آریکولارایمپلنتیشن هم نتایج بسیار بهتر از تصور و انتظار آن‌ها داشته است و هم عوارض ناخواسته‌ای را که در درمان‌های دارویی داشته اند بهبود می‌دهد.

به نظر ما این یک روش خوب و کمک خاص برای مردم خوبمان است.

موسسه جامع طب سوزنی به عنوان موسسه‌ای پیشرو در درمان و پژوهش روش‌های مکمل و طب سوزنی، اریکولارایمپلنتیشن را به مردم کشورمان تقدیم می‌کند.

موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

۸۸۸۱۶۵_media_512x512Instagram-logo-2016-01-128x128-1td_iconblogfa-logo

کلینیک شماره یک: تهران، میدان ونک، چهارراه جهان کودک، ابتدای جردن، خیابان صانعی، پلاک۱، ساختمان نور، واحد۵



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موسسه جامع طب سوزنی - دکتر جعفرقلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..