تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دخیا – تراشتگن؛ چطور چنین چیزی ممکن است؟

عملکرد دروازه بان ها در فوتبال دنیا روز به روز در حال پیشرفت است.

به گزارش شما نیوز ، مانند تمامی پدیده ها در سرتاسر دنیا، فوتبال نیز از لحاظ کیفیت و امکانات و تکنولوژی هر روز شرایط بهتری پیدا می کند. در جهان فوتبال، مهمترین عواملی که دیده می شوند و توجه ها را به خود جلب می کنند، فوتبالیست ها هستند.

در حال حاضر فوق ستاره های بسیاری در کشورهای مختلف جهان توپ می زنند که سرآمد همه ی آنها لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، نابغه های آرژانتینی و پرتغالی تیم های بارسلونا و رئال مادرید هستند. این دو بازیکن که سالهاست عناوین مختلف فردی را در سطح قاره ای و جهانی به خود اختصاص می دهند، با اختلاف نسبت به سایر بازیکنان دنیا، به فوتبالیست هایی فرازمینی تعبیر می شوند و از نظر اکثر مربیان و کارشناسان فوتبال، با همه ی بازیکنان در سراسر جهان تفاوت سطح دارند.

حالا در روزهایی که فروغ همیشگی در بازی رونالدو و مسی دیده نمی شود و بالا رفتن سن به تدریج باعث تحلیل رفتن قدرت جسمی آنها شده، ستاره های دیگری چون نیمار، امباپه، آزارد، ایسکو و دی بروینه در حال درخشش هستند و هرکدام به همراه چند گزینه دیگر آماده کسب عنوان بهترین بازیکن جهان پس از پایان سلطنت مسی و رونالدو بر فوتبال جهان خواهند بود.

در کنار این بازیکنان بسیار توانمند، نکته جالب این است که در خط دروازه هم ستاره های فوق العاده ای در حال ظهور هستند. دروازه بان هایی که آنها هم از این به بعد زیر سایه نام بزرگی به نام جیجی بوفون یا ایکر کاسیاس نخواهند بود. روز گذشته در چارچوب رقابت های فوتبال در قاره اروپا دو دروازه بان آماده ی این روزهای جهان، واکنش هایی از خود نشان دادند که همگان را به ستایش واداشت.

در بازی دیروز عصر بارسلونا مقابل سلتاویگو، در یک موقعیت دو به تک برای تیم میهمان، مارک آندره تراشتگن با یک حرکت استثنایی ضربه ی مهاجم سلتا را مهار کرد. اگرچه این توپ در ریباند توسط یاگو آسپاس وارد دروازه ی بارسا شد اما دروازه بان آلمانی آبی اناری ها که فصل بسیار خوبی را سپری می کند، مثل هفته های پیش عملکردی عالی از خود نشان داد و ثابت کرد که در صورت نرسیدن مانوئل نویر به آمادگی کامل، یواخیم لوو کوچکترین مشکلی برای دروازه تیمش در جام جهانی 2018 نخواهد داشت.

چند ساعت پس از این بازی و در پایتخت انگلیس، تیم های آرسنال و منچستریونایتد در یکی از بازی های سنتی لیگ جزیره به مصاف هم رفتند. در این بازی که با 2 گل زودهنگام از یونایتد همراه بود، تیم آرسنال با ستاره های آماده ای چون اوزیل، رمزی، سانچز و لاکازت حملات متعددی روی دروازه شیاطین سرخ تدارک دید. اما به جز یک صحنه که در نهایت به گل توپچی ها انجامید، تمامی ضربات مهاجمان آرسنال به سد محکمی به نام داوید دخیا برخورد کرد. این سنگربان اسپانیایی که در جام جهانی با ملی پوشان کشورمان روبرو خواهد شد، آمار بی نظیر 14 سیو را در این بازی از خود به جای گذاشت که در تاریخ لیگ جزیره به نام هیچ دروازه بانی ثبت نشده است. اوج عملکرد دخیا در بازی شب گذشته در صحنه سیو او مقابل الکساندر لاکازت و همچنین حرکت فوق العاده اش در مهار ضربه ی ناشیانه روملو لوکاکو به سمت دروازه خودی رقم خورد.

با عملکردی که دخیا و تراشتگن در ماه های اخیر از خود نمایش داده اند، می توان امیدوار بود که نسل دروازه بانان افسانه ای با افول ستاره هایی چون بوفون و کاسیاس به پایان نخواهد رسید و فرازمینی هایی مثل مسی و رونالدو، از این به بعد در درون دروازه تیم ها نیز قابل دسترسی خواهند بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دخیا – تراشتگن؛ چطور چنین چیزی ممکن است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..