تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فولادگر: مسکن مهر برای شهرهای بزرگ مناسب نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن مهر برای شهرهای کوچک و روستایی و حاشیه‌ای مناسب است و در شهرهای بزرگ جواب نمی‌دهد و همان طور که شاهد هستیم، جواب هم نداد.

به گزارش شما نیوز ، حمیدرضا فولادگر عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران در ابتدا پیرامون واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: دولت یازدهم شروع به واگذاری این دو تیم کرده بود که بعد از چهار بار مزایده گفته شد این باشگاه‌ها فرهنگی هستند و قابل واگذاری نیستند چرا که در اصل ۴۴ آمده است نهادها و سازمان‌های حوزه فرهنگ واگذار نمی‌شوند.

وی افزود: طی پروسه‌ای AFC لیگ ایران را حرفه‌ای کرد و شرط حرفه‌ای شدن لیگ این بود که تیم‌ها، شرکت سهامی خاص شوند. پرسپولیس و استقلال سهامی خاص شدند اما سهامدارشان دولت شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: بنابراین و با توجه به سهامی خاص شدن تیم‌ها، این دو باشگاه تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شدند. حرفه‌ای شدن به این معنی است که دولت نمی‌تواند در آن هزینه کند در حالی که مبالغ میلیاردی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هزینه می‌شود. تیم های کشور که در دنیا کسب مدال می‌کنند چند صد میلیون تومان پول وارد می‌کنند و ارزشمند هستند. به عنوان نمونه تیم فوتبال معلولان کشور قصد داشتند به مسابقات جهانی بروند اما بودجه کافی نداشتند.

وی افزود: یک سری از افراد هم می‌گفتند نگران این موضوع هستیم که که افراد نالایق و با سبقه بد این باشگاه‌ها را در دست بگیرند.

فولادگر خاطرنشان کرد: حوزه سلامت، آموزش و تحقیقات و فرهنگ باید توسط دولت لایحه می آورد تا بتوان پیرامون واگذاری‌های آنها تصمیم‌گیری کرد، اما روال قانونی آن تاکنون طی نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: از این هفته قصد داریم به گزارش‌های نظارتی پیرامون موضوعات قانون رفع موانع تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی و کسب و کار بپردازیم. در کنار این پیگیری‌ها، اصلاح قوانین نیز انجام خواهد شد.

فولادگر گفت: در حوزه اجرای قانون کسب و کار فعالیت‌هایی از طرف دولت اجرایی شده که البته اندک بوده است به طوری که تاکنون بیش از ۵۰ درصد احکام قانون اجرایی نشده است.

استاندار از تمام سلایق سیاسی استان بهره ببرد

وی با اشاره به مشکلات صنایع استان، اظهار کرد: مسوولیت‌های اقتصادی سابق و تجارب در مقوله‌های اقتصادی یک حسن برای استاندار محسوب می‌شود و او با این تجربیات می‌تواند موضوعات اقتصادی استان اصفهان را پیش ببرد.

فولادگر اظهار کرد: اصفهان همواره جزو استان‌های پیشرو بوده است، اما در حال حاضر در حوزه اعتبارات دولتی و همچنین موضوعات بخش خصوصی عقب افتاده است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: استاندار از تمام ظرفیت‌ها و سلایق سیاسی استان استفاده و با شایسته‌سالاری مدیران را انتخاب کند. همچنین عوامل سرمایه‌گریزی و موانع سرمایه‌گذاری را در استان شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کند.

فولادگر اضافه کرد: از شهردار اصفهان هم خواستیم تا از همه ظرفیت‌های شهر استفاده کند و به یک طیف خاص محدود نباشد.

وی با بیان اینکه در پلی اکریل تلاش‌هایی شده که به زودی به نتیجه خواهد رسید، اضافه کرد: در کمیسیون ویژه مجلس پیرامون قانون رفع موانع تولید فعالیت‌هایی انجام شده است. در حال قانونی کردن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستیم که در نهایت منجر به مصوبات اجرایی خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه مطالب حقِ پیرامون موضوع آب زاینده رود باید گفته شود، اظهار کرد: مجمع نمایندگان اصفهان در حوزه آب تلاش زیادی داشته است.  سوالاتی که مطرح است و باید بررسی شود و جوابی برای آن ارایه  شود این است که چرا زاینده رود به این روز افتاده و رژیم حقوقی زاینده رود چرا به هم خورده است؟

وی ادامه داد: صبح امروز که بازدید از منطقه سگزی تا پایگاه هشتم شکاری داشتیم  برای جلوگیری از ریزگردها، مالچ پاشی انجام شد که البته این یک مُسکن محسوب می‌شود و موقت است. در اصل باید در این مناطق نهال کاری انجام شود.

وی تاکید کرد: با جلسه‌ای که با وزیر نیرو، آقای اردکانیان داشتیم او گفت دیگر نمی‌گذارد که بخشی تصمیم‌گیری شود و تصمیمات پیرامون آب همه جانبه خواهد بود.

اگر انتقال آب کار درستی نیست برای همه مناطق نادرست باشد

فولادگر تصریح کرد: اگر انتقال آب کار درستی نیست، برای همه مناطق باید نادرست باشد و اگر برای مناطقی دارای توجیه است بنابراین برای منطق دیگر نیز می‌تواند توجیه داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به لایحه بودجه ۹۷ اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه ۹۷ در تاریخ ۱۹ آذر ماه توسط دولت به مجلس ارایه می‌شود و انتظار داریم بر طبق برنامه ششم توسعه باشد.

فولادگر ادامه داد: انتطار دیگرمان این است ظلمی که در حوزه اعتبارات در استان اصفهان شده است، کم شود و به تدریج سهم اعتبارات نسبت به درآمدهای استان بیشتر شود.

وی ادامه داد: همچنین انتظار داریم پروژه‌های ملی- استانی که سهم آن در بودجه بسیار کم پیش بینی شده است، تا حد توان، افزایش پیدا کند. البته نمی‌توان به امید اعتبارات دولتی نشست و راهی نداریم جز اینکه سرمایه‌گذار داخلی و خارجی جذب کنیم و موانع این موضوع باید رفع شود.

فولادگر با بیان اینکه فرودگاه اصفهان شایسته این شهر نیست، اضافه کرد:  امیدواریم آزادسازی زمین‌ها و املاک فرودگاه انجام شود. توافقاتی با وزارت اقتصاد، وزارت دفاع و شرکت فرودگاه‌ها حاصل شده و این موضوع به زودی حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایرلاین‌های زیادی هستند که قصد حضور در پروازهای اصفهان را دارند اما بستر برای آن‌ها فراهم نیست. استان اصفهان به عنوان استان معین تهران نیز هست و اگر فرودگاه‌های تهران دچار اشکال شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

انسجام بین نمایندگان اصفهان از دوره های قبل بیشتر است

فولادگر با بیان اینکه مشی و شیوه‌ها ممکن است متفاوت باشد، اظهار کرد: انسجام بین نمایندگان اصفهان در این دوره به نسبت دوره‌های قبل بیشتر وجود دارد با اینکه سلایق متفاوت است.

این عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی افزود: رکود در حوزه مسکن و ساختمان باعث رکود در بخش‌های دیگر خواهد شد چراکه حدود ۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم به صنعت ساختمان وابسته است.

فولادگر با اشاره به قانون تولید و عرضه مسکن، گفت: مسکن مهر برای شهرهای کوچک و روستایی و حاشیه‌ای مناسب است و در شهرهای بزرگ جواب نمی‌دهد و همانطور که شاهد هستیم، جواب هم نداد.

وی اضافه کرد: سیاست انقباضی دولت باعث کنترل تورم شد، اما به قیمت رکود. این رکود شامل حوزه مسکن هم شد. البته شنیده‌ام که بانک مسکن دوباره در حال الزام است تا تسهیلات بافت فرسوده را به متقاضیان بدهد. همچنین در شهرهای بزرگ پروژه‌های انبوه‌سازی و حمایت شهرداران از انبوه‌سازان باید انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در  مجلس خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم پنج ابرچالش آب، محیط زیست، بانک‌ها، نظام بودجه‌ای، بیکاری و صندوق‌های بازنشستگی را در ابتدای دولت معرفی کرده بود. صندوق‌های بازنشستگی در حال حاضر کسری آورده‌اند و نیاز به کمک دولت دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فولادگر: مسکن مهر برای شهرهای بزرگ مناسب نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..