تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دکوراسیون ایرانی، زوجی که اصالت را در خانه حفظ کرده‎اند!

۶۲۲۵۶۱

۷۷  بازدید

درست است که ما در عصر مدرنیته و تکنولوژی زندگی می کنیم، درست است که اکثر چیزها به سوی سادگی و نبود حاشیه پیش می روند ولی این دلیل نمی شود که اصالت خود را نیز فراموش کنیم.

وب سایت چیدانه: درست است که ما در عصر مدرنیته و تکنولوژی زندگی می کنیم، درست است که اکثر چیزها به سوی سادگی و نبود حاشیه پیش می روند ولی این دلیل نمی شود که اصالت خود را نیز فراموش کنیم. هر کدام از ما ایرانی هستیم و تاریخ و فرهنگ خود را به دنبال می کشیم. در دکوراسیون منزل ایرانی الهام محمدعلی و مهدی نداف می توانید آثار زیادی از معماری ایرانی و هنر اصیل را ببینید.
خانه الهام و مهدی در یک نگاه

    تعداد افراد ساکن: ۲ نفر
    شغل خانم خانه: مهندس معمار/ شغل همسر: مهندس مکانیک
    موقعیت شهر: تهران/ محله: اوین- درکه
    متراژ فضا: ۹۰ مترمربع
    سال ساخت: ۱۳۸۷
    طبقه: پنجم
    ملک شخصی
    تعداد اتاق خواب: ۲ خوابه
    تعداد سرویس بهداشتی: یک حمام و یک دستشویی
    سبک دکوراسیون: تلفیقی/ سنتی ایرانی و مدرن
    رنگ های غالب: فیروزه ای و آجری
    ویژگی برجسته طراحی: استفاده از مصالح و رنگ های غالب معماری ایرانی، توجه به جزییات طراحی
    طراح: الهام محمدعلی
    مدت زمان طراحی داخلی: ۳ ماه
    نوسازی شده
    هزینه تقریبی دکوراسیون داخلی: ۱۵ میلیون هزینه نوسازی، ۵۰ میلیون وسایل منزل
    فضای مورد علاقه: آتلیه نقاشی و کتابخانه (اتاق کار)

داستان دکوراسیون خانه فیروزه ای

دغدغه اصلی طراح در طراحی فضای داخلی خانه و دکوراسیون ،ایجاد فضایی مانوس و اصیل، مطابق با ذائقه ایرانی و ارزش های معماری ایرانی بوده است. از این رو توجه به ویژگی ها، انتخاب مصالح از جمله آجر، چوب و سفال و رنگ های معماری ایرانی مانند آجری و فیروزه ای برای ایجاد فضایی ایرانی و گرم مورد توجه بوده است.

دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!

هنگام خرید خانه توجه ما به زیبایی خانه نبود بلکه در نظر داشتیم خانه ای باشد که بتوانیم آن را طبق سلیقه و خواست خودمان زیباتر کنیم. پنجره غربی خانه به روی بام همسایه باز می شود که با وجود قرارگرفتن کولرها و تاسیسات ساختمان مجاور دید نازیبایی به فضای آشپزخانه و نشیمن داده بود. اما در دوردست تپه های سبز اوین خودنمایی می کرد، بنابراین پشت پنجره فضایی طاقچه مانند برای قرار دادن گلدانهای بزرگی از یاس هلندی و گل کاغذی طراحی شد که دید مزاحم بسته شد و با حضور سبزی گلدانها و گیاهان گلدار، زیبایی خاصی در فضا بوجود آمد و گویی ما پشت پنجره در طبقه پنجم آپارتمان یک حیاط کاذب و سرسبز داریم و منظره نامناسب بام همسایه را از بین بردیم.  دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!
چوب در چیدمان منزل ایرانی و اصیل

استفاده از چوب طبیعی در فضای خانه از دیگر راههای گرما و اصالت بخشیدن به فضا بود، طراحی خاص میزکار (نقاشی) و کتابخانه، همچنین شلف (طبقه) برای دکوراسیون نشیمن و کمد ورودی (جاکفشی) در راستای این هدف با چوب های طبیعی راش، گردو و روسی و با رنگ خاص گردویی انجام گرفت.

دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!

همچنین مبلمان تماما از چوب طبیعی ساخته شده است و نمای گسترده ای از چوب دارد و حس و حال طبیعی و بکر بودن را به فضای خانه می دهد که با موقعیت خانه که در نزدیکی کوهها و جنگلهای درکه است، سازگار هستند.
تابلوهای نقاشی که زینت بخش دیوارها هستند تکنیک آبرنگ و اثر خانم خانه است، که هنر و اصالت ایرانی را در آنها به تصویر کشیده است.

دکوراسیون اتاق کار بطور خاص برای نقاشی و تدریس آن طراحی شده است که بازهم تنه درخت منحصر به فرد و چوب های طبیعی بستر مناسبی را برای این هنر رقم زده است.

وسایل دکوری و تزیینات خانه هنر و صنایع دستی اصیل ایرانی است. سفال ها توسط هنرمندان سفالگر ایران و بخصوص کاشان ساخته شده اند و روح و اصالت بسیاری به فضا بخشیده اند. صنایع مس کاری، قلم زنی، فیروزه کوبی، میناکاری روی سفال و برنج نیز در خانه به وفور به کارگرفته شده اند. دست بافته هایی همچون گلیم، جاجیم و فرش تبریز نیز در بوجود آوردن حال و هوای خانه ایرانی و اصیل نقش بسزایی داشته اند. حتی پارپه های مبل های چوبی طرح سوزن کاری ایرانی را در خود دارند.

کاناپه راحتی مدرن در دکوراسیون پذیرایی با رنگ طوسی خنثی خود تعادل و راحتی را به فضای نشیمن آورده است و بین رنگ های گرم آجری و سرد فیروزه ای تعادل بصری برقرار کرده است.

دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!
استفاده از آجر در دکوراسیون ورودی و آشپزخانه به جای کاشی در کنار رنگ فیروزه ای جادوی آرام بخشی را به خانه القا کرده و یادآور معماری غنی ایرانی است و فضای خانه را برای انسان ایرانی مانوس و آشنا و دلچسب کرده است.دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!
بنابراین در انتخاب تک تک وسایل و تزیینات خانه این مهم مورد توجه قرار گرفته است و دقت فراوانی در انتخاب همه چیز صورت گرفته و نکته مهم دیگر فضای سبز خانه و استفاده از گلدانهای سبز در داخل و خارج فضاست که آرامش و زیبایی بصری را با خود به ارمغان آورده اند. دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!
  
دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!
دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!

با طراحی از پیش تعیین شده و دقیق و با کمک افراد متخصص در این زمینه اقدام به نوسازی، بازسازی و یا طراحی فضای داخلی خانه خود کنید تا همه جوانب طراحی در آن به خوبی در نظر گرفته شود.دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!

دکوراسیون ایرانی، الهام و مهدی اصالت را در خانه حفظ کرده اند!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دکوراسیون ایرانی، زوجی که اصالت را در خانه حفظ کرده‎اند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..