تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری از محل زندگی دهقان فداکار

تصاویری از محل زندگی دهقان فداکاربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 55 سال پیش، در همین آذرماه بود که مردی از دیار آذربایجان، برای همیشه در اذهان مردم ایران حک شد؛ مردی جوان که داستان فداکاری‌اش در هیچ کجای جهان تکرار نشد.

ریز علی خواجوی (ازبرعلی حاجوی) جوان 32 ساله‌ای که شب هنگام پس از دیدن جاده‌ مسدود شده،  برای نجات جان مسافران قطار مقابل خود، با وجود سرمای شدید و مسیر خطرناک، لباس از تن درآورد و با آتش زدن آن، لوکوموتیوران  را از خطر پیش‌رو آگاه کرد و ناجی جان صدها مسافر قطار شد.

دهقان فداکار با چنین عمل شجاعانه و تحسین برانگیز، سالیان سال الگوی  شجاعت و فداکاری در کتب درسی کودکان این مرز و بوم بود.

 اما امشب ریزعلی خواجوی، در سن 87 سالگی و پس از تحمل مدتی بیماری، دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است؛ ریز علی خواجوی متولد سال 1309 روستای قالاچاق از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی بود.

تصاویری از محل زندگی دهقان فداکار

تصاویری از محل زندگی دهقان فداکار

تصاویری از محل زندگی دهقان فداکار

تصاویری از محل زندگی دهقان فداکار

انتهای پیام/

تصاویر محل زندگی ریزعلی خواجوی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری از محل زندگی دهقان فداکار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..