تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مودم کوالکام در آیفون 10 از مودم اینتل سریع‌تر است

بررسی‌های انجام شده نشان از آن دارد که سرعت مودم کوالکام در آیفون ۱۰ باز هم سریع‌تر از مودمی است که اینتل برای آیفون ۱۰ عرضه کرده است.

براساس گزارش Cellular Insights، سرعت مودم‌ X16 ساخت کوالکام که در آیفون ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته سریع‌تر از مودم XMM7480 ساخت اینتل است. سلولار اینسایت گزارش خود را با انجام آزمایش‌هایی مربوط به شبکه‌های LTE منتشر کرده است.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که سلولار اینسایت آزمایش‌های خود را ابزرا‌هایی پیشرفته برای اندازه‌گیری سرعت انتقال دیتا انجام دداه است. برای مثال این موسسه از چهار آنتن Vivaldi برای شبیه‌سازی سرعت شبکه‌های LTE در فاصله‌های مختلف که می‌تواند یک کاربر از آنتن‌های مختلف داشته باشد، انجام داده است. این آزمایش‌های بصورت مشابه برای آیفون ۱۰ مجهز به مودم‌های کوالکام و اینتل انجام شده است.

سلولار اینسایت آزمایش خود را با سیگنال‌های قدرتمند ۸۵- میلی‌وات دسیبلی آغاز کرده و کار را با کاهش قدرت سیگنال‌ها ادامه داده که در واقع شبیه‌سازی دور شدن از یک آنتن مخابراتی در شرایط عادی است. در نهایت قدرت سیگنال به اندازه‌ای کاهش یافته که ارتباط قطع شده است.

نتایج آزمایش‌های منتشر شده نشان از این دارد با تشعیف بسیار جزئی سیگنال در شرایط کاملا عادی، سرعت دانلود اطلاعات در آیفون ۱۰ که از وجود مودم ارتباطی اینتل بهره می‌برد، کاهش پیدا می‌کند، حال آنکه این موضوع در مورد آیفون ۱۰ مجهز به مودم ارتباطی کوالکام صادق نیست.

براساس آزمایش صورت گرفته با وجود اینکه سرعت دانلود در هر دو نسخه از آیفون ۱۰ در ابتدا ۱۹۵ مگابیت در ثانیه بوده، با کاهش قدرت سیگنال دریافتی به ۸۷- میلی وات دسیبل، سرعت مودم اینتل به ۱۶۹ مگابیت در ثانیه کاهش پیدا کرده است، حال آنکه مودم کوالکام سرعت خود را حفظ کرده است. به گزارش سلولار اینسایت با تضعیف هر چه بیشتر سیگنال‌های دریافتی، تفاوت در عملکرد دو مودم بیش از پیش محسوس‌تر شده است، بطوریکه در سیگنال‌های ضعیف، مودم کوالکام تا ۶۷ درصد سرعت بالاتری ار در مقایسه با مودم ارتباطی اینتل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابر اطلاعات ارائه شده سرعت ارتباطی مودم کوالکام در سیگنالی با قدرت ۱۲۰- میلی وات دسیبل ۶۷ درصد بیشتر از مودم اینتل بوده است.

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته نیز سرعت آیفون ۷ و آيفون ۷ پلاس‌هایی که از وجود مودم کوالکام استفاده می‌کردند بالاتر از نسخه‌هایی بود که از مودم اینتل بهره می‌بردند. البته سلولار اینسایت به این نکته اشاره کرده که تفاوت در سرعت نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است.

مودم ارتباطی اسنپدراگون ایکس ۱۶ کوالکام یک مودم در کلاس گیگابیت است که از فناوری MIMO 4*4 نیز پشتیبانی می‌کند، حال آنکه این ویژگی در آیفون ۱۰ غیرفعال شده است. با غیرفعال شدن این ویژگی در مودم کوالکام، هر دو مودم اینتل و کوالکام می‌توانند به نرخ انتقال اسمی ۶۰۰ مگابیت در ثانیه دست پیدا کنند.

اپل هر دو نسخه را در کشور‌های مختلف به فروش می‌رساند. مدل A1865 مجهز به مودم ارتباطی کوالکام بوده و مدل A1901‌ از مودم اینتل بهره می‌برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مودم کوالکام در آیفون 10 از مودم اینتل سریع‌تر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..