تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل داعش زیر سایه حمایت عبری، عربی و غربی

تشکیل داعش زیر سایه حمایت عبری، عربی و غربیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داعش یا همان حکومت خودخوانده ای که 6 سال گذشته در البوکمال اعلام وجودیت کرد تا حکومتی با جعل اسلامی در عراق و سوریه ایجاد کند.حالا بعد از 6 سال جنایت و خونریزی دیگر خبری از آن حکومت خودخوانده نیست و دقیقا در همان جایی که اعلام موجودیت کرد، به غایت خود یعنی نابودی رسید.

در سال های گذشته و در جنایت های بی حد و مرز این گروه تروریستی، کشورهای زیادی با حمایت ها غیر مستقیم در صدد شکل دهی رسمی و اعلام موجودیت این گروه بودند؛ البته در سال گذشته که داعش توسط نیروهای ارتش عراق و سوریه و نیروهای مدافع حرم و بسیج مردمی آخرین روزهای عمر خود را سپری می کرد، دولت های عبری، عربی و غربی با تنفس های مصنوعی و اینبار کاملا به وضح از حمایت های خود پرده برداشتند.

پروژه داعش یا همان پروژه قدیمی طالبان که امریکا با کمک دولت های عربی و مخصوصا اسرائیل برنامه ریزی کرده بودند، هدفی گسترده تر را دنبال می کرد که در نهایت به تخریب جمهوری اسلامی ایران می رسید.  البته نباید این نکته را فراموش کرد که داعش یا همان تیم متشکل از  برخیکشورهای عربی، غربی و عبری جنگی علیه ایران شروع کرده بودند که در نهایت با فرماندهی میدانی سردارانی همچون قاسم سلیمانی و نیروهای مدافع حرم شکست خوردند.

 در ادامه با توجه به مستنداتی که در سالهای قبل منتشر شده است به حمایت های دولت های عبری، عربی و غربی از داعش می پردازیم.

داعش فرزند خوانده عربستان سعودی و کشورهای عربی

در ماه های اخیر اسناد دیپلماتیک سفارت قطر در واشنگتن، که به تاریخ 26اکتبر 2016 است توسط برخی از رسانه های عربی و غربی منتشر شد. اسناد منتشر شده حاکی از حمایت بی چون و چرای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و همچنین بن زاید ولیعهد امارات از رهبران گروههای تروریستی و تکفیری همچون داعش و القائده در یمن است.

در این اسناد نام هایی مثل علی ابکر الحسن و عبدالله فیصل الاهدل که جز رهبران این گروههای تروریستی است نیز دیده می شود که با توجه به جزییات فعالیت دو فرمانده سازمان القائده، از حمایت های مداوم سازمان اطلاعات عربستان برای خرید ملزومات به اعضای داعش نیز خبر می دهد.

همچنین روزنامه گاردین در گزارشی از  اسناد حمایت عربستان از داعش نیز پرده برداشت. در این گزارش منتشر شده مشخص می شود داعش در روزهای پایانی خود مورد حمایت مستقیم عربستان و کشورهای غربی بوده است. عربستان کمک هایی که شامل تجهیزات نظامی، حقوق مزدوران داعشی که توسط چند کشور عربی جمع آوری شده بود و دیگر تجهیزات مورد نیاز را به مناطقی که داعش محاصره بود با چتر نجات ارسال می کرد.

تشکیل داعش زیر سایه حمایت عبری، عربی و غربی

حمایت عبری از داعش

روزنامه صهیونیستی معاریو که به نقل از کارشناسان اسرائیلی به فواید بزرگ داعش برای این رژیم اعتراف کرده بود نوشت: داعش با پایان دادن به توافقنامه «سایکس پیکو» که در مورد مرزهای ترسیم شده برای اسرائیل بود، زمینه ساز تجزیه سوریه شد که از مدت ها قبل تهدید جدی برای رژیم اشغالگر قدس محسوب می شد. در همین رابطه کارشناسان اسرائیلی نیز گفته اند: «داعش همین کار را در عراق هم انجام داد و بدین ترتیب نقش مهمی در از بین رفتن دو خطر بزرگ که متوجه امنیت رژیم صهیونیستی که همان خطر عراق و سوریه بود ایفا کرد.»

گذشته از این موارد گزارش ها و مستندات زیادی از صهیونیستی بودن پروژه داعش منتشر شده بود که با توجه به فواید زیاد داعش برای رژیم جعلی اسرائیل می توان به این نتیجه رسید که داعش ساخته و پرداخته مراکز جاسوسی اسرائیل و چند کشور غربی و عربی است.

همچنین وترنز تودی نیز مستنداتی از وابستگی ابوبکر بغدادی به اسرائیل پرده برداشت بود. در این اسناد منتشر شده نام واقعی رهبر حکومت خودخوانده داعش، سیمون الیوت یا الیوت شیمون معرفی شده که از پدر و مادر  یهودی متولد شده است.

این نشریه همچنین بغدادی را با نام مستعار ابراهیم بن عواد بن ابراهیم البدری به عنوان یک مقام بلند پایه جاسوس صهیونیستی معرفی می کند.

 تشکیل داعش زیر سایه حمایت عبری، عربی و غربی

 حمایت های غربی از داعش

بسیاری از کارشناسان داعش را زاده اتاق فکر سیا و کاخ سفید می دانند که با همکاری کشورهای عربی و اسرائیل پایه ریزی شده است. هیلاری کلینتون نیز در خاطرات خود به وضوح از به وجود آوردن داعش توسط آمریکا می گوید. او در کتاب خاطرات خود اذعان می‌دارد که داعش را برای تقسیم خاورمیانه ایجاد کردیم. کلینتون در جای دیگر نیز می گوید: «قرار بود ما در روز پنجم ژوئیه سال 2013 (چهاردهم تیر ماه 1392) در نشستی با دوستان اروپایی خود «دولت اسلامی» را به رسمیت بشناسیم. من به 112 کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن توضیح دهم اما به‌یک ‌باره همه ‌چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت.»

از طرفی در همهمه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ نیز از وابستگی کامل داعش به آمریکا پرده برداشت. دونالد ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جمع طرفدارانش، اوباما و کلینتون را پایه گذاران اصلی داعش معرفی کرد. او در این سخرانی گفت:  داعش به رئیس جمهور اوباما احترام می گذارد. او داعش را بنیانگذاری کرد. من میخواهم بگویم که هیلاری کلینتون دغل باز یکی از بنیان گذاران داعش است.

با همه این تفاسیر حمایت های سران غربی از داعش در روزهای آخر این گروه بیش از پیش آشکار شد بطوریکه در محاصره رقه آمریکایی ها به راحتی 4هزار فرد مسلح داعش را به سوی ابوکمال راهی کردند. پشت پرده توافق آمریکا که با داعش بطوری واضح شد که در روزهای آخر حمایت های علنی خود را برای جلوگیری از نابودی داعش انجام داد

. در ادامه فیلم منتشر شده از تجهیزات آمریکایی در مقر اطلاعاتی داعش را می بینید

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام

داعش فرزند مثلث عبری، عربی و غربی  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل داعش زیر سایه حمایت عبری، عربی و غربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..