تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفیر سلامت پیشگیری از سرطان انتخاب شد

سفیر سلامت پیشگیری از سرطان انتخاب شدبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی جباری به عنوان سفیر سلامت پیشگیری از سرطان در آئین اختتامیه سومین کنگره بین المللی سرطان نسترن انتخاب شد.

 جباری بازیکن تیم استقلال گفت: با پیشنهاد رضا شجیع دبیر کمیته سلامت و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان به عنوان سفیر پیشگیری و درمان سرطان در جامعه ورزشکاران در این کنگره با هدف اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری و درمان حاضر شدم تا دغدغه‌های این حوزه با تلاش سایر مسئولان برطرف شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام پزشکان و متخصصان سرطان بیش از 60 درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان است، افزود: این امید را داریم تا با یک اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع در طیف ورزشکاران بتوانیم در زمینه تحقق این اتفاق مهم نقش‌آفرین باشیم و در این رابطه هرنوع کمک و حمایتی را که در توانمان باشد خواهیم داشت.

سفیر پیشگیری و درمان سرطان در جامعه ورزشکاران با بیان اینکه سرطان به‌طور مستقیم با ورزشکاران در ارتباط نیست، بیان کرد: اما متأسفانه کوتاهی‌های صورت‌گرفته در حوزه سلامت به تمامی حوزه‌ها از جمله ورزش آسیب وارد کرده است.

جباری تصریح کرد: در جمع ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله فوتبال آسیب‌ها و ضعف‌های ورزشی در حوزه سلامت مشاهده شده است و نمونه آن فوت مارک وی‌وی‌ین‌ فوئه فوتبالیست تیم ملی کامرون در جام کنفدراسیون‌ها بود که در زمین بازی و حین برگزاری مسابقه به علت ایست قلبی فوت کرد.

وی با بیان اینکه معتقدم که تست‌ها و آزمایش‌های پزشکی باید سنین پایه انجام شود، تاکید کرد: مشاهده شده که ورزشکار به علت عدم و انجام ناقص این تست‌ها و آزمایش‌ها وارد سطح حرفه‌ای شده و آسیب‌های زیادی را به خود و جامعه ورزش تحمیل کرده است، همچنین فدراسیون پزشکی باوجود اقداماتی موثری که ساخته ضعف‌های زیادی در حوزه سلامت ورزشکاران به‌خصوص فوتبالیست‌‎ها داشته است و از مسئولان درخواست داریم که نسبت به حوزه سلامت تلاشی موثرتر داشته باشند.

جباری یاد آور شد :  با توجه به مخاطبان و دوستدارانی که فوتبال ایران دارد بتواند گام هایی در جهت پیشبرد اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از سرطان بردارد و انعقاد تفاهم نامه میان انجمن پیشگیری سرطان نسترن و مرکز پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را در آستانه قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی روسیه و برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی در سطح جهانی را به فال نیک می‌گیریم.

در پایان این مراسم از جمعی از پیشکسوتان ورزشی مشهد و استان که مروجان ترویج ورزش در جهت سلامت عموم بودند تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفیر سلامت پیشگیری از سرطان انتخاب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..