تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقب باشید، فاجعه‌ها تکرار نشوند

خسرو سینایی نویسنده و کارگردان سینما چهارشنبه ‌شب گذشته به تماشای نمایش «اصفهان، شهر بچه‌های لهستان» نشست.

به گزارش شما نیوز ،سینایی که مستند «مرثیه گمشده» را درباره لهستانی‌های مهاجر در ایران ساخته و از تصاویری از این مستند در این نمایش هم استفاده شده از حضور لهستانی‌های و مهاجرت آنها به ایران به عنوان تجربه عجیبی یاد کرد که ۴۸ سال از خاطرات او از این ماجرا می‌گذرد. او با بیان اینکه این موضوع او را هیچ وقت رها نکرده است،‌ گفت:‌«همیشه از من می‌پرسیدند، چرا این موضوع را فراموش نمی‌کنی و من در جواب می‌گفتم من آن را رها کردم، اما این موضوع همیشه با من است. با اینکه کوشش‌های بسیاری صورت گرفت تا این مستند نادیده گرفته شود، اما خوشحالم که نسل جوان آن را یادآوری می‌کند.»

سینایی با اشاره به جمله یک فیلسوف لهستانی درباره فاجعه‌های انسانی ادامه داد:« فیلسوف لهستانی می‌گوید، فجایع تاریخ تکرار می‌شوند چون نسل جدید فراموش مي‌کند که چه بر سر نسل‌های گذشته آمده. در این دنیای آشفته و در نبرد ابدی اهرمین و اهورمزدا همیشه باید به جبهه اهورامزدا کمک کنیم. در این شرایط که بسیاری از آدم‌های این دنیا آواره هستند با نشان دادن فجایعی که۷۰ سال پیش رخ داده باید به نسل جدید یادآوری شود که فاجعه ایجاد نکنیم. فاجعه‌ها تکرارپذیرند و اگر مراقب نباشید، دوباره اتفاق خواهند افتاد و تکرار می‌شود.»

کارگردان «عروس آتش» با ذکر خاطره‌ای از ساخت مستند «مرثیه گمشده» گفت: «در نزدیکی ورشو شهر کوچکی است که یک باشگاه سینمایی دارد. من را به آنجا دعوت کردند و بعد از نمایش فیلم به من گفتند می‌خواهیم از شما تشکر کنیم چون بخشی از تاریخ ما را به ما نشان دادید که ما از آن اطلاع نداشتیم. حالا شما با اجرای این نمایش کاری کردید که دوباره به لهستان و دنیا یادآوری می‌کنید که فاجعه تکرار پذیر است.»

این کارگردان سینما از محمد چرم‌شیر و رکسانا مهرافزون برای این یادآوری تشکر کرد و افزود: «این دو از جمله معدود افرادی بودند که برای استفاده از تصاویر فیلم مستند از من اجازه گرفتند، چون این روزها خیلی‌ها از این فیلم استفاده می‌کنند، بدون اینکه به من خبر دهند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقب باشید، فاجعه‌ها تکرار نشوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..