تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجلیل از رسانه های فعال در انعکاس اخبار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

مدیرکل ارشاد استان همدان گفت: پس از ارزیابی کمی و کیفی اخبار توسط داوران، رسانه های فعال در انعکاس اخبار جشنواره تئاتر کودک تجلیل می شوند.

به گزارش شما نیوز ، فاضل عبادی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با خانه مطبوعات استان همدان، پس از جشنواره ارزیابی در خصوص عملکرد رسانه ها خواهیم داشت.

وی افزود: پس از ارزیابی عملکرد، با نظارت خانه مطبوعات استان همدان مبلغی جهت کمک به رسانه های حامی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اختصاص خواهیم داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ضمن تشکر از رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها در انتشار اخبار، تأکید کرد : اثربخشی برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و جشنواره‌ها با یاری و پشتیبانی اهالی رسانه محقق می‌شود.

آموزش ساده قانون‌مداری به خردسالان در یک نمایش

نمایش «جاده‌ی اردک‌ها» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد اسماعیلی در بخش (خردسال) جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به صحنه می‌رود.

 فرهاد اسماعیلی توضیح داد: ایده اصلی نمایش سال گذشته در ایام جشنواره و در جاده گنج‌نامه به ذهنم رسید. زمانی که دیدم پای یک حیوان کوچک در هنگام عبور از عرض جاده دچار مشکل شده است.

وی با بیان این که نمایش «جاده‌ی اردک‌ها» در مدت زمان ۲۵ دقیقه برای مخاطب خردسال اجرا می‌شود، ادامه داد: سبک اجرایی این نمایش تلفیقی از تکنیک سایه، بازی عروسک و اجرای صحنه‌ای است.

اسماعیلی ویژگی قابل توجه این نمایش را اجرای انعطاف‌پذیر در مکان‌های مختلف دانست و افزود: اجرای نمایش در فضاهای متنوع از مهدکودک گرفته تا  مراکز کوچکی که مخاطبان علاقه‌مند این نوع کار وجود دارند امکان‌پذیر است. با توجه به محدودیت‌های محیطی به راحتی می‌توان تکنیک اجرایی را متناسب با فضا تغییر داد و پیام نمایش را به طور کامل منتقل کرد. همچنین در این اثر به مشارکت‌جویی مخاطبان اهمیت ویژه‌ای داده‌ایم، زیرا نمایش بدون وجود آن‌ها کامل نمی‌شود و گره کار تا حد زیادی به دست تماشاگر باز می‌شود.

وی درباره موضوع نمایش «جاده‌ی اردک‌ها»، گفت: مامان اردک همراه جوجه‌ها در یک مزرعه کنار یک چشمه کوچک زندگی آرامی دارند. آن‌ها هر روز برای آب تنی به آنجا می‌روند. اما زندگی اردک‌ها با احداث یک جاده در زیستگاهشان دچار مشکل می‌شود، زیرا خودروهای عبوری اجازه رفت و آمد را به سوی چشمه نمی‌دهند. مامان اردک مشکل خود را با حیوانات مزرعه در میان می‌گذارد و هر کدام راه‌حل مناسب حال خود را به او می‌دهند. او تمام راه‌ها را امتحان می‌کند و هر بار دچار مشکل می‌شود تا این که تصمیم می‌گیرد از کودکان کمک بگیرد تا به راه‌حل مناسب عبور از جاده و رسیدن به چشمه برسد.

اسماعیلی تاکید کرد: در این نمایش در جست‌وجوی یک راه برای آموزش ساده  قانون‌مداری به خردسالانم تا در مواجهه با مشکلات پیش رو در زندگی خودسرانه رفتار نکنند و همواره به قانون رجوع کنند.

کبری مالمیر و فرهاد اسماعیلی بازیگران نمایشند.

آهنگ‌ساز سعید جویان‌شاد، خواننده زهرا طالبی، طراحی عروسک‎ها و اشعار موسیقی فرهاد اسماعیلی، طراح صحنه علیرضا حسین‌پور و ساخت عروسک

به عهده علیرضا حسین‌پور، فرهاد اسماعیلی و کبری مالمیر است.

فرهاد اسماعیلی سه سال قبل گروه نمایش «بادبادک ارغوانی» را به همراه کبری مالمیر تشکیل می‌دهد. نمایش «جاده‌ی اردک‌ها» دومین حضور آن‌ها در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان است. سال گذشته نیز با نمایش «آرزوی کلاف‌های رنگی» در این رویداد حضور داشتند و برنده دو جایزه متن و بازیگر برگزیده مرد شدند.

معرفی داوران بخش خیابانی 

منوچهر اکبرلو، فریبا چوپان نژاد و فاتح بادپروا داوران بخش خیابانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان هستند.

منوچهر اکبرلو متولد ۱۳۴۱ در تهران و نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و پژوهشگر ایرانی است. اکبرلو دارای مدرک کارشناسی هنرهای نمایشی و کارشناسی ارشد پژوهش‌های هنری با گرایش تئاتر و سینما بوده و به عنوان مدرس دانشگاه، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، مترجم، نویسنده، ویراستار فعال است.

اکبرلو عضو ایرانی کانون جهانی منتقدان تئاتر وابسته به یونسکو، عضو و رئیس هیئت مدیره انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر؛ از آغاز تا ۱۳۹۱ و عضو هیئت مؤسس بنیاد نمایش کودک است.

وی نویسندگی و کارگردانی آثاری چون شهر ما تهران، تولدت مبارک عمو هانس و قاب عکس دوستی را در کارنامه کاری خود دارد.

فریبا چوپان نژاد متولد ۱۳۴۵ از نجف آباد اصفهان، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر از دیگر داوران بخش خیابانی است. وی در عرصه تئاتر کارهای بسیاری چون طراحی دکور، طراحی لباس، طراحی عروسک، طراحی نور، دوزندگی لباس، عروسک‌گردانی و عروسک‌سازی را نیز تجربه کرده است.

نمایش "علی کوچولو و خورشید خانم" "متجاوز" و نمایش " عصای جادویی بابام " از جمله کارهای چوپان نژاد است.

وی  لیسانس هنرهای نمایشی خود را در سال ۱۳۷۰ از  دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران اخذ کرده و در سال های اخیر به داوری در جشنواره ها و تدریس در حوزه تئاتر پرداخته است.

فاتح بادپروا کارگردان و بازیگر تئاتر،  دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان بوده و به عنوان هنرمند فعال تئاتر کشور از سوی مرکز هنرهای نمایشی در جشنواره فجر سال ۱۳۸۵ از وی تجلیل شد.

طراح و مسوول اجرای جشنواره‌های صحنه‌ای و خیابانی مریوان، نایب رئیس انجمن نمایش استان کردستان، ریاست انجمن نمایش مریوان، ۴ دوره داور بازبین جشنواره‌های خیابانی منطقه‌ای از دیگر مسوولیت های بادپروا در چندین سال گذشته بوده است.

وی نمایش های "دشمن مردم" نوشته هنریک ایبسن، "عادل‌ها" نوشته آلبر کامو، "هفت طبقه" نوشته حمیدرضا نعیمی و نمایش " ضیافت" نوشته بهرام بیضایی را در کنار چندین اثر دیگر کارگردانی کرده است.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.

«اوراکل ۱۳۰۹» نوجوانان را به حفظ محیط زیست و تلاش برای احیای آن تشویق می‌کند

«اوراکل ۱۳۰۹» عنوان نمایشی است که «بخش ویژه همدان» بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بر روی صحنه می‌رود.

مجتبی خوش صفت، کارگردان این نمایش با بیان اینکه نمایش اوراکل ۱۳۰۹ نمایشی مدرن است، اظهار کرد: این نمایش سعی دارد در کنار سرگرم کنندگی جنبه آموزشی برای مخاطبان خود که عمدتاً نوجوانان هستند را داشته باشد.

وی افزود: موضوع اصلی نمایش اوراکل در خصوص حفظ محیط زیست و تلاش برای احیای آن است و آموزشی به کودکان و نوجوانان که اگر قدر نعمت هایی چون محیط زیست و طبیعت را ندانند چه آسیب هایی در کمین خود و زندگیشان است.

این کارگردان ضمن تأکید بر آموزش در سنین کودکی و نوجوانی، تصریح کرد: این نمایش هنرهای مختلفی را کوتاه معرفی می‌کند و به مخاطب آموزش می دهد که چطور با استفاده از این هنرها محیط زندگی خود را تغییر دهد و در نتیجه به بهبود محیط زین کمک کند.

خوش صفت ادامه داد: نمایش اواراکل ۱۳۰۹ داستان رباتی است که در ۱۳۰۰ سال پس از جنگ جهانی سوم زندگی می کند و سعی دارد از محیط زیست که چیزی از آن باقی نمانده است، دفاع کند.

وی افزود: نمایش شیوه ای روایی و داستانی را انتخاب کرده که با کمک انیمیشن و بازیگر اصلی که همان ربات است در قسمت های از نمایش مخاطب را از حالت خوشحالی بیرون کشیده و پیامی را به او منتقل می کند.

این کارگردان در خصوص تکنیک استفاده شده در نمایش توضیح داد: این نمایش تک پرسوناژ و بازیگر محور است و در طول اجرا دیالوگی گفته نمی شود و در قسمت هایی انیمیشن به کمک بازیگر می آید تا هدف نمایش را محقق کند.

خوش صفت افزود: در کارهای هنری نمی توان حکم قطعی برای ویژگی های معین صادر کرد و به عقیده من همه نمایش ها می توانند کیفیت لازم برای اجرا را داشته باشند.

وی تأکید کرد: هنرمندان باید بدانند چه وظیفه ای در قبال مخاطب خود دارند که اصلی ترین آن آموزش است و تنها سرگرم کنندگی یک نمایش کافی نیست.

نمایش اوراکل ۱۳۰۹ به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خوش صفت و آهنگسازی مجتبی خوش صفت، سینا آژیده و مهراد الیاسی در بخش ویژه جشنواره بیست و چهارم در شهرستان نهاوند به روی صحنه می رود.

لیلا عباسی و مجتبی خوش صفت به عنوان بازیگر، علی گنجه ای طراحی صحنه، مجتبی خوش صفت انیماتور و  لیلا عباسی طراحی لباس این کارگردان را در نمایش اوارکل همراهی می کنند.

 نمابش اوراکل ۱۳۰۹ پس از جشنواره اجراهای اصلی خود را در استان همدان آغاز خواهد کرد.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۵ آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجلیل از رسانه های فعال در انعکاس اخبار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..