تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کی‌روش کیست و چرا او باید ایران را هدایت کند؟

روزنامه سان انگلیس در گزارشی از کارلوس کی روش سرمربی ایران، او را شایسته پست سرمربیگری ایران دانسته است.

به گزارش شما نیوز ، مربی سابق تیم‌های منچستر یونایتد و رئال مادرید، توانست دومین صعود مستقیم و متوالی خود به جام جهانی را به همراه تیم ملی ایران به دست بیاورد. دستیار سابق سر الکس فرگوسن، پس از این انتقال، هرگز نگاهی به پیشینه خود نینداخته  و با قدرت به سمت جلو حرکت کرده است.شهرت کارلوس کی روش، بیشتر به دلیل مربیگری در تیم‌های‌ملی پرتغال و تیم رئال مادرید و سابقه دستیاری سرالکس فرگوسن در دو دوره طولانی مدت است.


کی روش به دنبال این‌است که بتواند با تیم‌ملی ایران، در جام جهانی پیش‌رو، به جایگاه‌های بالاتری صعود کند. کارلوس کی روش  از سال 2011 مربی تیم ملی ایران  بوده است.

اما کارلوس کی روش کیست؟


کارلوس کی روش در نامپولا، در موزامبیک پرتغال متولد شد.او در دوران مربیگری خود، پس از یک دوره موفق با تیم ملی زیر 20 ساله‌های پرتغال، درسال 1991 به مربیگری تیم‌ملی پرتغال رسید و دو سال در آنجا مشغول به کار شد. پس از دوران نه‌چندان موفق در ژاپن و آمریکا، او با رساندن آفریقای جنوبی به جام‌جهانی 2002، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و در همانجا بود که فرگوسن، او را زیر نظر خود قرار داد.
کارلوس کی روش، پس از آن، در ماه جون سال 2003 به مربیگری رئال مادرید رسید، اما در انتها، وی از سمت خود اخراج شد و به منچستریونایتد پیوست و کار خود را در آنجا به مدت چهارسال و در سمت دستیاری فرگوسن، ادامه داد. پس از آن، وی در سال 2008 برای بار دوم، به عنوان مربی تیم‌ملی پرتغال انتخاب شد و دو سال در سمت خود باقی ماند و در نهایت، پس از حذف توسط اسپانیا در مرحله حذفی جام‌جهانی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اما چرا کی روش باید مربی ایران باشد؟


کی روش پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم‌ملی، در سال 2011،توانست رابطه خوبی با هواداران تیم ملی کشورمان ایجاد کند. مربی پرتغالی، شهرت خوبی به عنوان مربی در طی آن‌سال‌ها داشت اما در رابطه با تجارب ناموفق وی با رئال‌مادرید و تیم‌ملی پرتغال، بحث‌های زیادی مطرح بود. اما او اکنون، بهترین مربی آسیاست و توانسته ایران را دو بار متوالی به جام‌جهانی برساند. او سالی 1.5 میلیون یورو از تیم ملی‌ ایران، حقوق می‌گیرد.

تاثیرات  کی روش طی این 6 سال مربیگری در تیم ملی ایران چه بوده است؟


از نظر شخصیتی، کی روش با هواداران تیم‌ملی ایران اخت شده است اما همچنان مشکلاتی با فدراسیون فوتبال باقی مانده است، به طوری که او بار‌ها استعفا داده است. این جمله در تضاد کامل با شخصیت تیم او قرار دارد. تیم کی روش بهترین خط دفاعی آسیا را با اقتدار در اختیار خود دارد.
زیر نظر کی روش، تیم ملی ایران  در مقدماتی جام‌جهانی تنها 2 گل دریافت کرده است که هر دوی این گل‌ها در مقابل سوریه و در حالی که تیم ملی ایران به جام‌جهانی راه یافته بود، به ثمر رسیده اند. در جام جهانی 2014 هم کی روش به تساوی بدون گل مقابل نیجریه رضایت داد و با بدشانسی تمام، مقهور گل استثنایی دقایق پایانی لیونل مسی شد.
کی روش، تمرکز بسیار زیادی روی بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی‌ می‌کنند، دارد و حتی از بازیکنانی که قادر به صحبت به زبان فارسی هم نیستند، دعوت کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کی‌روش کیست و چرا او باید ایران را هدایت کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..