تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخترع دستگاه ATM که بود ؟ + تصویر

مخترع دستگاه ATM که بود ؟ + تصویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خودپرداز یا ATM نام دستگاهی است که تقریبا همه ما حداقل یکبار در روز ممکن است سروکارمان به آن بیفتد، اما سوال اینجاست که این دستگاه را چه کسی و در چه سالی اختراع کرد؟

در سال 1967 میلادی، یک مخترع انگلیسی به نام جان شفرد بارون John Shepherd-Barron  ایده ساخت دستگاهی را در سرمی‌پروراند که بتواند از طریق آن شکلات‌های کاکائویی را به راحتی و بدون هیچ دردسری تحویل بگیرد.

این مخترع انگلیسی که در سال 2010 و در سن 90 سالگی از دنیا رفت، اگرچه هیچگاه دستگاه تحویل شکلات اتوماتیک را نساخت، اما توانست یکی از بزرگترین اختراعات بشر را در کارنامه علمی و پژوهشی خود ثبت کند و آن دستگاه ATM یا  خودپرداز است.

گفتنی است؛ دستگاه خودپردازی که جان شفرد آن را اختراع کرد در ابتدا شکل ساده و جمع و جور فعلی را نداشت و طراحی و بدنه بسیار حجیمی داشت، اما رفته رفته سایر پژوهشگران بر روی این اختراع کار کردند و آن را پروراندند.

همچنین نکته جالب اختراع دستگاه خودپرداز این است که ایده ساخت آن در حمام و زیر دوش آب به ذهن جان شفرد خطور کرد. جان شفرد در تاریخ 15 می 2010 و در اینورنس انگلستان از دنیا رفت. در ادامه تصویری از جان شفرد بارون مخترع دستگاه خودپرداز مشاهده می‌کنید :

مخترع دستگاه ATM که بود ؟ + تصویر

انتهای پیام/

مخترم دستگاه خودپرداز چه کسی است؟ + تصویر ‌



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخترع دستگاه ATM که بود ؟ + تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..