تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمیته نظارت اوپک و غیراوپک برگزار شد/تصمیم‌گیری برای نشست پنجشنبه

کمیته نظارت وزرای کشورهای اوپک و غیر اوپک ساعاتی قبل با هدف تصمیم گیری برای نشست صد و هفتادو سوم اوپک روز پنجشنبه برگزار شد.

به گزارش شما نیوز ، وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در حالی روز پنجشنبه (۹ آذر) به منظور بررسی تمدید توافق کاهش عرضه نفت نشست مشترک خواهند داشت که ساعاتی قبل جلسه کمیته نظارت با حضور وزرای کشورهای اوپک و غیراوپک به ریاست الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه برگزار شد.

گفته می‌شود در این نشست که قرار است در خصوص نشست وزرای اوپک در روز پنجشنبه تصمیم گیری‌ شود و به نوعی مقدمه‌ای بر جلسه فردا خواهد بود وزرای کشورهای روسیه، عربستان، امارات، ونزوئلا، الجزایر و عمان حضور دارند.

تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک (پنجشنبه، ۹ آذر ماه) در وین، پایتخت اتریش، گردهم می‌آیند تا درباره تمدید شدن یا نشدن توافق جهانی کاهش تولید نفت، رایزنی کنند.

اوپک در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ۱۳۹۵) در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند. براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند. ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از مشکلات خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند اما پایگاه خبری «پلاتس» گزارش داده که در اجلاس این هفته ممکن است کشورهای نیجریه و لیبی با فشارهایی برای پذیرش سقف تولید رو به رو شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمیته نظارت اوپک و غیراوپک برگزار شد/تصمیم‌گیری برای نشست پنجشنبه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..