تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا 26 هزار نظامی در سوریه، عراق و افغانستان دارد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شمار دقیق نظامیان این کشور در عراق، سوریه و افغانستان حدود 26 هزار نفر است؛ رقمی که بسیار بیشتر از اعلام قبلی این وزارتخانه است.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز»، آمریکا 8892 هزار نظامی در عراق، 15298 هزار نیرو در افغانستان و 1720 هزار پرسنل در سوریه دارد که مجموع آن‌ها در سه منطقه جنگی تا تاریخ 30 دسامبر برابر با 25910 هزار نفر بوده است .

این آمار در تاریخ 17 نوامبر توسط «مرکز داده‌های نیروی انسانی وزارت دفاع آمریکا» منتشر شد.

از آنجا که از دیرباز نیروهای ویژه یا موقت که وارد کشوری می‌شوند شامل آمار وزارت دفاع نیستند، بنابراین تعداد واقعی نیروهای آمریکا در این سه کشور می‌تواند بیشتر باشد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا پیش از این متعهد شده بود شفافیت بیشتری را در زمینه شمار واقعی نظامیان این کشور در خارج مرزها نشان دهد.

 پاسخ قبلی وزارت دفاع به پرسش‌های مربوط به تعداد نیروها، بر اساس طرح دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی بر مبنای «سطح مدیریتی نیروها» بود و با استفاده از این آمار، پنتاگون تعداد نظامیان خود در عراق را  تنها  5262 هزار نفر اعلام کرده بود.

پنتاگون پیشتر تعداد نظامیان خود در سوریه را 503 نفر اعلام کرده بود. اینک بر اساس آمار مرکز داده‌ها، تعداد دقیق این نیروها 1720 نفر نظامی همراه با سه کارمند غیرنظامی اعلام شده است.

 در افغانستان نیز اینک تعداد نظامیان آمریکا بیش از رقم اعلام شده قبلی است. تا تاریخ 30 دسامبر، 15298 هزار نظامی آمریکایی همراه با 1202 کارمند غیرنظامی در افغانستان حضور داشتند. در مجموع 16500 هزار نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند.

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا 26 هزار نظامی در سوریه، عراق و افغانستان دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..