تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان های عجیب با لیزر!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا فکر آزاد  رئیس انجمن پزشکی لیزر ایران در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران، اظهارداشت: قریب به 55 سال است که لیزر برای جامعه پزشکی شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن جهانی لیزر تراپی پزشکی با اشاره به اهمیت کاربرد لیزر در پزشکی، افزود: نخستین دستگاههای لیزر که در علوم پزشکی ساخته شد مربوط به سال 1962 است که در چشم پزشکی و جراحی کاربرد داشت.

فکر آزاد با عنوان این مطلب که لیزر در تمامی رشته‌های پزشکی وارد شده و در جایی که نیاز به جراحی و درمان وجود داشته، به کمک علم پزشکی آمده و هر سال با توجه به تکنولوژی‌های جدیدی که به بازار می‌آید، کاربردها و تکنیک‌های جدید استفاده از لیزر در پزشکی جایگزین روشهای قبلی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی جامعه پزشکی از کاربرد تکنولوژی و فناوریهای نوین در حوزه پزشکی، حفظ سلامت مردم و درمان بیماریها است، تصریح کرد: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که برخی افراد از ذهنیت‌های اغراق آمیزی که در این عرصه در بین مردم وجود دارد سوءاستفاده می‌کنند.

فکر آزاد ادامه داد: قرار نیست هر جا نامی از لیزر به‌کار برده می‌شود، همه مشکلات حل شود، زیرا لیزر یک تکنولوژی پیشرفته و بسیار دقیق و ارزشمند است که در جاهای مختلف با محدودیت‌ها و عوارض و محاسن خاص خود در فیلد پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: مثلاً در تبلیغات می‌بینیم که عنوان می‌شود ترک اعتیاد با لیزر، یا درمان قطعی آسیب‌های نخاعی با لیزر، همچنین تبلیغ کاشت ایمپلنت بدون خون ریزی و درد با لیزر و...، که باید گفت که این قبیل تبلیغات بر علیه دانش پزشکی لیزری است.

فکر آزاد تاکید کرد: انجمن پزشکی لیزر ایران، به عنوان تنها متولی دانش لیزر در علوم پزشکی، تلاش می‌کند با دیدگاه واقع بینانه و آموزش‌های آکادمیک به همکاران به‌دور از هرگونه تعصب و تبلیغات کاذب استفاده از این تکنولوژی را در میان جامعه علمی کشور نشر داده و در این راه سعی دارد با ترویج علمی و عقلانی در سطح رسانه‌ها و افزایش سطح آگاهی مردم و تعدیل ذهنیت اغراق آمیز درمانهای پزشکی که همواره در همراهی پزشکی با فن آوریهای نوین چون نانو؛ سلولهای بنیادی و خصوصاً فن آوری لیزر که موضوع اصلی تلاشهای این انجمن است از خطاهایی که در این حوزه ممکن هست رخ بدهد جلوگیری کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

روش های عجیب درمان با لیزر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان های عجیب با لیزر!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..