تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کسانی که به استخدام داعش درآمدند چقدر حقوق می‌گرفتند؟

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طلعت بیک مصادیق اف روز سه شنبه در نشست; تحلیل زمینه های حضور و فعالیت تروریسم تکفیری در آسیای مرکزی و افغانستان در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این در حالی است که طالبان برای به خدمت گرفتن افراد به آنان ماهانه ۲۵۰ دلار پرداخت می کرد.

وی اظهار کرد: طبق آمار رسمی تا ۲ سال قبل ۱۵ تا ۲۰ گروه کوچک وابسته به داعش در قرقیزستان فعال بودند که به دلیل وجود بیکاری و مشکلات اقتصادی، این گروهها می توانند با سوء استفاده از اسلام، جوانان بیکار را در خدمت اهداف خود درآورند.
وی گفت: از نکات مورد توجه این گروهها این است که امامان جمعه آنها اهل قرقیزستان نیستند بلکه از دیگر کشورها همچون پاکستان و بنگلادش آمده اند و برای خود قدرت گرفته اند به طوری که به مقامات دولتی به دلیل عدم حضور در نماز جمعه، تذکر می دهند.

وی با بیان اینکه در گذشته قزاقستان، قرقیزستان و ترکمنستان کمتر از ازبکستان و تاجیکستان افراد تند مذهبی داشتند، افزود: به دلیل سیاست اهمال گرایی، هم اینک شاهد بیشترین خوانش های رادیکال مذهبی در قرقیزستان هستیم.

مقام ارشد سابق سازمان ملل در امور افغانستان با اشاره به وضعیت طالبان و داعش در افغانستان، طالبان را بخش جدایی ناپذیر جامعه افغانستان برشمرد و افزود: در ابتدای ظهور این گروه و یا بعد از سقوط حکومت آنها، لازم بود که برای حضور آنها در عرصه سیاسی گفتگو شود اما به دلیل اینکه برخی افراد علاقه ای به صلح و ثبات ندارند، این کار انجام نشد.

مصادیق اف ادامه داد: طبق آمار منابع رسمی افغانستان، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نیروی خارجی در بلخ، جوزجان، قندوز و بدخشان به زنان و مردان گروههای افراطی آموزش می دهند هر چند که در این خصوص ۲ دیدگاه وجود دارد، برخی آنرا بزرگنمایی کشور روسیه خوانده و برخی دیگر معتقدند که روز به روز بر گروههای افراطی افزوده می شود.

وی گفت: عدم استفاده از گروههای طالبان سبب شد که این گروه به طرف گروههای افراطی تر که از نظر مالی و لجستیکی قوی هستند جذب شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایطی که گروههای تندرو و افراطی به نام اسلام در افغانستان و آسیای مرکزی ایجاد کرده اند، همه کشورهای همسایه و حتی دیگر کشورها باید در مبارزه با افراط گرایی دست به دست هم بدهند و گرنه مشکلاتی که در این کشورها وجود دارد دامن دیگران را هم خواهد گرفت.

*داعش افغانستان، محلی است

عضو شورای علمی پژوهشی موسسه مطالعاتی ایران شرقی هم در این نشست گفت: الزاما نمی توان گروههایی که به نام داعش در افغانستان فعالیت می کنند را با داعش سوریه و عراق یکسان دانست، چون افراد داعش افغانستان گروههایی محلی و با اهداف محلی هستند.
عباس فیاض افزود: در افغانستان یک کلاف سردرگم راهبردی وجود دارد و به همین خاطر همه می خواهند با حمایت های مختلف از گروههای موجود، برای تضعیف دیگر گروهها تلاش کنند.

وی در خصوص ایجاد طالبان اظهار کرد: جماعت تبلیغی فرقه دیوبندی پاکستان فقط جنبه تبلیغی دارد و تفکرات مورد نظر خود را از طریق ائمه جماعات مساجد تبلیغ می کند، بخش دیگر اینها از طریق احزابی همانند جمعیت علمای اسلام وابسته به سمیع الحق که پدر معنوی طالبان است در زمینه سیاسی فعال هستند و گروههای تکفیری و افراطی همانند لشکر جنگوی العالمی و سپاه صحابه از بین این ۲ گروه جذب می شوند.

نشست تحلیل زمینه های حضور و فعالیت تروریسم تکفیری در آسیای مرکزی و افغانستان با همکاری انجمن ژئوپلتیک ایران، شاخه خراسان رضوی، انجمن علمی گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه مطالعات آسیای مرکزی و افغانستان در محل تالار شهید رجایی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کسانی که به استخدام داعش درآمدند چقدر حقوق می‌گرفتند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..