تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طولانی‌ترین پل معلق دنیا برای پیاده‌روی کجاست؟

مهندسان با ساخت پلی به طول ۴۹۴ متر و باریکی تنها ۶۵ سانتی‌متر در بین کوه‌های آلپ، هیچان‌انگیزترین و ترسناک‌ترین پل معلق دنیا را ساختند.

مقاله‌های مرتبط:

شجاعت قابل سنجش نیست و چالش‌های زیادی برای سنجش آن به وجود آمده است. اما فکر می‌کنم با انداختن نگاهی به «پل معلق چارلز کونن» (Charles Kuonen Suspension Bridge) به راحتی قادر به تشخیص میزان شجاعت خود باشید. از آگوست ۲۰۱۷ این سازه به طولانی‌ترین پل معلق پیاده‌روی بر روی زمین تبدیل شده است. در کنار زیبایی خارق‌العاده و تحسین برانگیز این پل، احساس سرگیجه نیز در شما ایجاد می‌شود.

پل معلق چارلز کونن

آیا از آن عبور خواهید کرد؟

به پایین نگاه نکنید.

این پل در «راندا» (Randa) در سوئیس واقع شده و همچون یک افسانه است. این پل در آگوست سال ۲۰۱۷ گشایش یافت و در بین کوه‌های فوق‌العاده زیبای آلپ سوئیس ساخته شده است.

پل معلق چارلز کونن در بالاترین نقطه در ارتفاع ۸۶ متری از سطح زمین قرار دارد که دارای ارتفاعی معادل ۱۶ زرافه است که روی سر هم ایستاده‌اند.

پل چارلز کونن

این جاده بسیار باریک است و پهنای آن تنها ۶۵ سانتی‌متر است، درحالی که طول جاده ۴۹۴ متر است. با توجه به احتمالات فیزیکی، ساخت چنین جاده‌ای تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

گرچه جرات امتحان کردن آن را نیافته‌ایم، اما این مسیر به نظر بی‌خطر می‌رسد.

وحشت خارق‌العاده‌ی ده دقیقه‌ای

مهندسان «سوئیس روپ» (Swissrope) و «لابر» (Lauber) این پل معلق رکورددار را تنها در ده هفته ساخته‌اند و پس از اتمام کارشان این پل به طولانی‌ترین پل معلق پیاده‌‌روی جهان تبدیل شد که فورا رکورد «پل شیشه‌ای» (glass-bottomed bridge) را زد. ساخت این پل در «دره‌ی ژانگ جیجای» (Zhangjiajie Canyon) در ایالت هنان در چین در سال ۲۰۱۶ تمام شد.

بیشتر بخوانید:  پل چارلز کونن سوئیس

اولین سوالی که با انداختن نگاهی به مسیر این پل به ذهن می‌رسد این است که: چرا؟

پیش‌تر از این، مسیر پیاده‌روی دیگری این دو قسمت دره را به هم متصل می‌کرد، اما آن مسیر با سقوط سنگ‌ها خراب شد. ارتفاع بالای پل جدید شاید غیرضروری به نظر برسد، اما آن را از سقوط سنگ‌ها در امان نگه داشته است.

این پل می‌تواند برای مسافران بسیار خوشایند و مطلوب باشد، چرا که رفتن از شهر «زرمات» (Zermatt) به «گرچن» (Grächen) حدود ۴ ساعت طول می‌کشید. در حالی که پل معلق چارلز کونن این مسیر را در صورتی که جرات عبور از آن را داشته باشید، به یک پیاده‌روی ده دقیقه‌ای تبدیل کرده است.

اگر در هنگام عبور از دره‌ی کوه‌های آلپ قصد نگاه کردن به پایین را ندارید، به اطراف خود بنگرید. کوه‌های «ماترهورن» (Matterhorn) و «وایسهورن» (Weisshorn) از دور قابل مشاهده هستند. منظره‌ای که احتمالا برای اجتناب از ترس و وحشت نشات گرفته از آکروفوبی (ترس از ارتفاع) مناسب باشد.

پل معلق چارلز کونن

از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی زیر را ببینید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طولانی‌ترین پل معلق دنیا برای پیاده‌روی کجاست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..