تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش قیمت محصولات شیمیایی در بازارهای جهانی

 

 

دفتر صنایع تکمیلی به دلیل تعطیلی هفته گذشته با یک هفته وقفه در اعلام قیمت های پایه، قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی را بر اساس میانگین نرخ های جهانی محصولات بر مبنای میانگین دو هفته ای  دلار در روز یکشنبه 5 آذر 96 اعلام کرد.

علی بخشنده، مدیر بخش کالایی کارگزاری بورس بیمه ایران در این خصوص به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، اعلام داشت: با توجه به اعلام قیمت دلار میانگین 4 هزار و 97 تومان، شاهد افزایش 0.9 درصدی دلار اعلامی نسبت به تاریخ 21 آبان(40.600 ریال) هستیم.

وی گفت: بر این اساس در گروه شیمیایی ها، با توجه با افزایش تقریبا یک درصدی دلار در اکثر این گروه شاهد افزایش نرخ محصولات بودیم. در این گروه قیمت متانول با 11.25 درصد رشد به قیمت 12.293 ریال رسید و رکوردار افزایش تغییر قیمت شد.

بخشنده افزود: آمونیاک با 8.75 درصد، اسید استیک با 5.88درصد، استایرن منومر یا 4.44 درصد ، دی اتیلن هگزانول 3.03 درصد و سود کاستیک با 2.33درصد رکورددار افزایش نرخ در بین محصولات شیمیایی بودند.

وی در ادامه بیان داشت: در آن سوی تغییرات، قیمت اوره صنعت  با سقوط قیمتی 13.5 درصد به قیمت پایه 9.343 ریال کیلوگرم رسید و در قعر جدول تغییرات قرار گرفت، همچنین اوره پریل با 4.17 درصد  و تولوئن دی ایزوساینات با 1.86 درصد کاهش، در رده های بعدی قرار گرفتند .

بخشنده اضافه کرد: در گروه گازها، که متشکل از 3 گاز پروپان ، بوتان و گاز مایع صنعتی است، با توجه به ثابت بودن قیمت پایه اعلامی CP آرامکو در طول ماه میلادی، قیمت های اعلامی تنها به اندازه تغییر قیمت دلار یعنی 0.93 درصد افرایش داشتند. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان ساخت: در گروه پلیمری، با توجه به میزان تغییرات اعلامی در این گروه ، شاهد افزایش مختصر اکثر گریدها به دلیل افزایش دلار بودیم، در این گروه، گرید پلی استایرن انبساطی با 2.52 درصد بالاترین افزایش نرخ را به خود تخصیص داد.در ادامه، پلی اتیلن ترفتلات گرید بطری با افزایش 1.4 درصد و پلی استایرن معمولی با افزایش 1.07 درصد در رده های بالای جدول قرار گرفتند.

وی ادامه داد: گریدهای پلی استایرن مقاوم ، استایرن بوتادین رابر SBR  پلی اتیلن سنگین گرید لوله و پلی پروپیلن های گرید شیمیایی تنها به میزان افزایش دلار یعنی 0.93درصد افزایش داشتند که نشان از ثبات قیمت های جهانی این گرید ها می دهد.

بخشنده متذکر شد: سایر گرید های پلی پرویلن ها اعم از نساجی و فیلم و همچنین انواع پلی اتیلن های دیگر بین 0.05درصد الی 0.08 درصد افزایش داشتند، با توجه به افزایش 0.93 درصدی دلار اعلامی، نشان از کاهش میانگین قیمت های جهانی در این گرید هاست. این در حالی است که، پلی اتیلن سنگین تزریقی با کاهش 2.04درصدی بیشترین کاهش نرخ را تجربه کرد، همچنین انواع گرید پی وی سی بار دیگر با کاهش نرخ 1.55 درصدی همراه بود که نشان از ضعف در قیمت های جهانی این گرید پر مصرف است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش قیمت محصولات شیمیایی در بازارهای جهانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..