تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش بینی رشد 66 درصدی تولید خودرو تا پایان سال‌

معاون وزیر صنعت با اعلام تا ماه آینده تولید خودرو از۹۶۰ هزار دستگاه به یک میلیون دستگاه خواهد رسید، گفت: برنامه تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال‌ جاری محقق می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از اتاق بازرگانی تهران، ایران سیزدهمین بازار خودرو در جهان است و جایگاه آن در خاورمیانه هم در رتبه یک و بالاتر از ترکیه قرار دارد. میزان تولید خودرو در این کشور بعد از برجام رشد خوبی داشته به‌طوری‌که مسئولان معتقدند این بخش از اقتصاد بیشترین بهره را از برجام برده است.

محسن صالحی‌نیا معاون وزارت صنعت در این خصوص گفت: در حال حاضر تولید خودرو در مرز ۹۶۰ هزار دستگاه قرار دارد که تا انتهای ماه به تولید یک میلیون دستگاه خودرو خواهیم رسید. تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاهی که از ابتدای سال پیش‌بینی شده، تا انتهای سال‌جاری محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید سال آینده خودرو عنوان کرد: هنوز برنامه‌ریزی در این خصوص انجام نداده‌ایم. معمولا اواسط دی‌ماه برنامه جمع‌بندی می‌شود و تفاهم‌ها صورت می‌گیرد، سپس از اواسط بهمن‌ماه برنامه سال آینده اعلام می‌شود، اما قطعا سال آینده رشد تولید بیشتری برنامه‌ریزی خواهد شد.

طبق گزارش سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) ایران با تولید یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۰ خودرو در رتبه هجدهمین تولیدکنندگان خودرو در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. میزان تولید خودرو در ایران در سال 2016 با ۱۸.۶ درصد رشد همراه بوده است.

ایران در این مدت یک میلیون و ۷۴ هزار خودروی سواری و ۹۰هزار و ۷۱۰ دستگاه خودروی تجاری تولید کرده است. به این ترتیب البته که هنوز با سال‌های اوج در سال‌های ۲۰۱۱ و تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو فاصله دارد، اما رشد در این صنعت دیده می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش بینی رشد 66 درصدی تولید خودرو تا پایان سال‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..