تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در مورد بینی و جراحی آن بیشتر بدانید

در مورد بینی و جراحی آن بیشتر بدانید ؛

بینی انسان یکی از مشخصه های برجسته صورت می باشد ,اکثر افراد می گویند در وهله اول نگاه مخاطب به چشم می رود و پس از آن نظر به بینی تغییر مسیر می دهد , که همین مهم بودن آن را نمایان گر است. به غیر از زیبایی و فرم کلی آن ؛ بینی نقش مهمی در صحیح تنفس کردن دارد , همچنین وجود موهای چسبنده کوچکی در آن وجود دارد مانع از داخل شدن گرد و غبار و بسیاری از میکروب ها می گردد.

اگر شخصی از حالت و ظاهر بینی خویش ناراضی است دائم در مقابل آینه به آن نگاه می کند و حسرت می خورد ,برخی ها هستند که از بزرگی استخوان رویی آن می نالند , برخی دیگر از ناهماهنگ بودن بینی شان با دیگر اجزای صورت شان ناراحت هستند , بعضی از بینی ها , به دلیل حادثه ای شکسته شده و هرگز در مکان خود جا نیفتاده , پس شکل طبیعی خود را از دست داده است.

در کل جراحی بینی این فرصت را برای افراد فراهم می کند تا آن فرمی که دوست دارند را به دست آورند و از دیدن خود در آینه به ستوه نیایند و از اجزای صورت شان راضی باشند. تصاویری از این جراحی ؛

جراحی بینی چیست ؟ چگونه انجام می شود؟

(Rhinoplasty) رینوپلاستی یا جراحی بینی , عمل جراحی ایست برای تغییر حالت و شکل بینی افراد . این اصطلاح از واژه های یونانی Rhino به معنی بینی و plassein به معنی شکل دادن گرفته شده است. این عمل یکی از قدیمی ترین روش های زیبایی شناسی می باشد که نخستین بار رینوپلاستی مدرن در آمریکا در سال ۱۸۸۷ به انجام رسید.

حتما بخوانید :   آرایش اروپایی,آموزش آرایش چشم ایرانی, آموزش آرایشگری

جراحی زیبایی بینی برش یا برش هایی را در بینی ایجاد می کند به هدف آن که جراح بتواند به استخوان ها و غضروف های قسمت پایینی بینی دست یابد. جراح قادر است شکل بینی را به طرق مختلف از جمله تنگ شدن سوراخ های بینی , از میان برداشتن قوزک روی بینی , کوچوک کردن نوک بینی یا حتی بالا بردن اشو عموما با تغییر اندازه و شکل آن , به فرم دلخواه و متناسب با صورت افراد برسد.

با توجه به تغییرات مورد نظر , ممکن است برخی از استخوان ها و غضروف ها (اگر جراح صلاح بداند) برای مسطح نمودن قوزک روی بینی یا کوچک کردن نوک آن ,برداشته شوند و همچنین برای شکل دادن جراح باید از بافت های بدن خود بیمار یا مواد مصنوعی بهره گیرد تا بتواند بینی متناسبی بسازد.

هنگامی که تغییرات ساختاری پایه انجام گشت ,پوست و بافت هایی که جراح بلند کرده را دوباره بر روی بینی جدید بر می گرداند و بینی را باندپیچی می گند زیرا که پوست و بافت ها سست می باشند و ممکن است از جای خود حرکت کنند.

تصاویر دیگری از انجام این جراحی ؛

چرا بیماران دست به انجام این عمل می زنند ؟

اکثر افرادی که تصمیم به انجام این عمل دارند سه دلیل عمده را در ذهن خود می پرورانند , این سه دسته از این قرار هستند ؛ زیباتر شدن , ترمیم آسیب دیدگی های پیشین , رفع مشکلات عملکردی

زیبایی ؛ جراحی بینی ممکن است راه حلی برای افرادی که  با ظاهر  بینی خود مشکل دارند باشد و در آخر بسیار رضایت بخش خواهد بود ؛ دلایل متقاعد کننده برای این دسته از افراد  , شامل ؛

قوزک روی بینی شان بسیار بزرگ می باشد به طوری که به دیگر اعضای صورت شان نمی آید . نوک بینی شان گوشتی و بزرگ ,حتی کمی به سمت پایین متمایل شده می باشد. سوراخ های بینی به طرزی غیرمعمول باز می باشد. بینی پخ و پهن باشد و نیاز به بزرگ شدن داشته باشد.

حتما بخوانید :   آموزش آرایش ولنتاین

بینی آسیب دیده ؛ توجه داشته باشید که هر آسیب دیدگی ای منجر به جراحی نمی گردد , اگر فردی در تاریکی به دیواری برخورد کند یا شیشه ای را نبیند به با آن برخوردی داشته باشد , جراحی صورت نمی گیرد , آسیب دیدگی ها باید جدی تر از این صحبت ها باشند , ممکن است فردی در اثر صانحه بینی خود را از دست داده باشد که مجبور به انجام عمل بزند .

مشکلات تنفسی ؛ افراد بسیاری وجود دارند که از بدو تولد , نقص عضوی مادرزادی دارند که متاسفانه عملکرد تنفسی را در گیر خویش ساخته یا مجرای تنفسی ممکن است آنقدر باریک باشند که راه تنفس فرد را مسدود کرده و به مشکل انداخته باشند.

توجه داشته باشید که پولیپ داشتن بدون انجام عمل زیبایی هم ممکن است , افرادی که به این دلیل عمل زیبایی انجام می دهند , از لحاظ پزشکی دلیل موجهی ندارند.

نمونه هایی از افرادی که این جراحی را انجام داده اند ؛

آیا سن خاصی برای انجامش در نظر گرفته شده است؟

از لحاظ علم پزشکی بینی دخترها در سن  ۱۵ یا ۱۶ سالگی و پسرها در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی به شکل نهایی بینی خویش می رسند , به همین خاطر توصیه نمی شود تا قبل از این سن عملی صورت بگیرد.

دوره بهبودی و ریکاوری به چه صورت خواهد بود ؟

پس از عمل جراحی , اسپلینی بر روی بینی قرار خواهد گرفت که موجب استحکام و بی حرکت ماندن بینی خواهد شد , بر روی نوک بینی و سوراخ ها چسب هایی می خورد , به غیر از تورم داشتن بینی , اطراف آن , زیر چشم ها و گونه ها نیز ورم هایی خواهد داشت . اکثر افراد زیر چشم شان کبود می گردد ؛ این به دلیل آسیب هایی است که به بافت بینی وارد شده است , می باشد.

حتما بخوانید :   در مورد جراحی و لیفت بازو بیشتر بدانید

افراد برای هفته نخست باید به درستی بخوابند و استراحت لازم را داشته باشند , سرد نگه داشتن ناحیه هایی که متورم شده اند به بهبودی سریع تر آن ها کمک می کند , اما صورت بیمار برای ۱۰ تا ۱۴ روز احساس متورم بودن , خواهد داشت. ( این تورم ممکن است در شب ها شدت پیدا کند.)

هر تمرینی که موجب فشار آمدن به صورت و بینی می شود باید از انجام آن خودداری شود. تمارینی که موجب جریان پیدا کردن خون خصوصا جریان آن در صورت گردد تا شش هفته نباید صورت پذیرد. مراقبت کردن و داشتن تغذیه مناسب به بهبودی بینی کمک می کند. اگر در حین دوره ریکاوری مشکلی بوجود آمد سریعا به دکتر خود مراجعه کنید.

شما را به تماشای این کلیپ جراحی بینی دعوت می نماییم :



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در مورد بینی و جراحی آن بیشتر بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..