تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادامه اقبال گروه های فلزی، معدنی، پالایشگاهی و برخی پتروشیمی ها

 

در بازار امروز با شروع مثبت و پرتقاضای گروه های پالایشگاهی، فلزی، معدنی و برخی پتروشیمی ها مواجه شدیم؛ تا جایی که صف های خرید نمادهای ومعادن، کگل، فملی، کنور، فایرا، فباهنر، ارفع، فزرین، شپنا، شبندر، شاوان و فمراد را در همان ابتدای بازار نظاره گر بودیم و با گذشت زمان، نمادهای ذوب، فاسمین، کچاد و کاما نیز به جمع صف خریدها پیوستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، تاپیکو، زاگرس، شفن، شدوص و مارون نمادهای صف خرید و یا در آستانه صف خرید شدن گروه مثبت شیمیایی تا اواسط بازار امروز بودند که در نیمه دوم بازار و با افزایش حجم عرضه ها مواجه شدیم به طوریکه اکثر نمادهای گروه متعادل به کار خود پایان دادند در آنسو، شفارا نماد صف فروش و خراسان، فارس، شپترو، پترول، شلعاب و وپترو نمادهای منفی گروه شیمیایی بودند.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن با اشاره به صادرات ۵۰ درصدی محصولات طی ۸ ماه سال جاری به ۱۴ کشور، ارزش این صادرات را معادل یک درصد کل صادرات غیر نفتی ایران اعلام کرد و اظهار داشت از ابتدای سال 96 تا کنون بیش از 750 هزار تن از محصولات ذوب آهن به ارزش 300 میلیون دلار به 14 کشور دنیا در 4 قاره صادر شده است.

گروه خودرویی نیز همسو با جو مثبت بازار، شروعی مثبت را تجربه کردند که با توجه به صف خرید اکثر نمادهای گروه های پالایشگاهی، فلزی و معدنی، از ورود نقدینگی تازه نفس به بازار حکایت داشت. در این میان نمادهای خزر، خبهمن، خپویش، خپارس و خشرق از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند. در طرف دیگر بازار، گروه حمل و نقل نیز با معاملاتی متعادل و مثبت دنبال شدند که صف خرید نمادهای حسینا و حفارس در شروع بازار و تشکیل صف خرید نماد حاسا در نیمه دوم بازار قابل توجه بود. معاون مهندسی و توسعه محصول شرکت زامیاد گفت: سبد محصولات این شرکت با ورود خودروهای جدید مسافری و تجاری سنگین و سواریSUV به تدریج از سال آینده تکمیل خواهد شد. همچنین شرکت سایپادیزل نماینده انحصاری ولوو تراکس سوئد در کشور، از پر قدرت ترین کامیون کشنده ایران در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران رونمایی خواهد کرد.

گروه بنیادی محور آی تی و انفورماتیک، در ادامه غیبت نمادهای پرحاشیه های وب، آکنتور و مرقام، اکثرا دادوستدهای متعادلی را تجربه کردند که در این بین نمادهای آپ و اوان با معاملاتی مثبت تر و نمادهای اپرداز و مفاخر با معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها دنبال شدند.

در گروه مثبت سرمایه گذاری، نماد وتوصا در همان شروع بازار با صف خرید مواجه شد و در ادامه بازار نمادهای ونیکی و وسپه نیز صف خرید شدند. در طرف دیگر نمادهای وسکاب و سدبیر که در روزهای گذشته رشد قیمتی بالایی را تجربه کرده بودند، از فشار فروش بالایی برخوردار بودند و از معدود نمادهای منفی و صف فروش گروه در بازار امروز بودند. در خبرهای امروز توافقنامه ساخت کارخانه طلا و مس بین زیرمجموعه "وخارزم" و یک کنسرسیوم، منتشر شد. بر اساس برآوردهای اولیه، ارزش این توافقنامه 48 میلیون یورو است.

به جز نمادهای وتوس و ثشرق که صف فروش بودند و نمادهای ثاباد، ثشاهد و ثاژن که منفی دنبال شدند، سایر نمادهای گروه ساختمانی اکثرا متعادل سپری شدند که در این میان نمادهای ثالوند، ثباغ و ثفارس از اقبال بیشتری برخوردار بودند. کلوند نماد صف خرید و کحافظ نماد صف فروش گروه متعادل کاشی و سرامیک در بازار امروز بودند.

گروه غذایی با صف خرید نمادهای غالبر و وبشهر، صف فروش نمادهای غپینو، غسالم و غچین و معاملات اکثرا متعادل و مثبت سایر هم گروهی ها دنبال شدند.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت اکثر گروه ها، بخصوص گروه های فلزی، معدنی، پالایشگاهی و پتروشیمی و نمادهای کگل، فولاد، شپنا، شبندر، تاپیکو، فملی، فولاد و وغدیر با رشدچشمگیر حدود 1130 واحدی به ارتفاع و قله 90,469 رسید که در این بین معدود نمادهای همراه و اخابر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادامه اقبال گروه های فلزی، معدنی، پالایشگاهی و برخی پتروشیمی ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..