تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ۳۰درصدی تولیدداخلی از طریق اختلاط بنزین وارداتی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت:باتلاش هایی که برای افزایش پایداری تولید بنزین یورو۴درپالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام می شود پیش بینی می کنیم به زودی میزان واردات بنزین کاهش یابد.

به گزارش شما نیوز ، افزود: میزان مصرف روزانه بنزین کشور حدود ٨١ میلیون لیتر است که از این میزان حدود ٢٤میلیون لیتر آن باکیفیت یورو ٤است. این در حالی است که میانگین واردات بنزین با کیفیت از ابتدای امسال تاکنون به طور روزانه حدود ١٣میلیون لیتر بوده است.

این مقام مسوول با اشاره به کیفیت بالای بنزین وارداتی ادامه داد: کیفیت محصول وارداتی به حدی بالاست که از آن به عنوان اکتان افزا یاد می کنیم. به این ترتیب این بنزین با کیفیت اکتان بالا را با لایت نفتاهای داخلی (نفتای سبک) ترکیب کرده و حجم بنزین تولیدی را بالغ بر٣٠ درصد افزایش می دهیم.

 موسوی خواه تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا نهاد رگولاتوری مجزایی که کیفیت بنزین شرکت های پخش فرآورده و همچنین نهادهای ناظر را مجدد ارزیابی کند وجود ندارد؛ اما در ایران در مرحله تحویل بنزین وارداتی(بنادر) و همچنین در مخازن مخصوص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، نماینده ای از بخش اداره نظارت بر مبادلات و صادرات فرآورده های نفتی که مستقیما زیر نظروزیرنفت فعالیت می کند،  حضور دارد و محصول را از نظر کمی و کیفی ارزیابی دقیق می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره ورود دادستانی به موضوع کیفیت بنزین توضیح داد: گزارشی که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به دادستانی تهران تقدیم کرد، در یک بازه استاندارد (که طبیعی است) با ارقام ارائه شده از سوی دادستانی تهران مغایر نبود.  

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز قبل اسدلله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مخلوط کردن بنزین داخلی و وارداتی برای رسیدن به اکتان استاندارد که به گفته وی اکتانی معادل٨٨ دارد، خبر داده بود. وی همچنین خواهان نظارت یک نهاد رگولاتوری بر کیفیت بنزین عرضه شده در کشور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ۳۰درصدی تولیدداخلی از طریق اختلاط بنزین وارداتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..