تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد 9 سال پیش روحانی به دولت احمدی نژاد

۶۳۶۶۸۲

۳۵  بازدید

حسن روحانی در چهارم آذر سال ۸۷ در نشست صاحب‌نظران، پژوهشگران و مدیران بخش خصوصی حوزه کشاورزی گفت:مردم ایران هرگز عادت نداشته‌اند که در تابستان پرتقال بخورند اما متاسفانه دلارهای کشور صرف واردات پرتقال و سایر میوه‌های باغی می‌شود.

خبرآنلاین: حسن روحانی در چهارم آذر سال ۸۷ در نشست صاحب‌نظران، پژوهشگران و مدیران بخش خصوصی حوزه کشاورزی گفت:مردم ایران هرگز عادت نداشته‌اند که در تابستان پرتقال بخورند اما متاسفانه دلارهای کشور صرف واردات پرتقال و سایر میوه‌های باغی می‌شود.

حسن روحانی گفت: لازم بود دولت از افزايش درآمد نفتي طي سال‌هاي گذشته که در صندوق ذخيره ارزي جمع‌آوري شده بود براي تقويت بخش کشاورزي استفاده و زيرساخت‌هاي اين بخش مهم را تقويت مي‌کرد. زيرساخت‌هايي مانند افزايش بهره‌وري و ارتقاي سطح مديريت آب و اصلاح سيستم‌هاي آبياري و تشويق بخش کشاورزي به ايجاد مجتمع‌هاي پيشرفته و مدرن کشاورزي،‌ توجه به صنايع تبديلي و اختصاص بخش قابل ملاحظه‌اي از تسهيلات بانکي به حوزه توليد ‌بايد مد نظر قرار مي‌گرفت. ليکن دلارهاي نفتي کشور بيشتر صرف واردات محصولات کشاورزي شد تا تقويت و بهبود توليد و تنها کمتر از يک ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي به صنايع تبديلي اختصاص يافت.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم ايران هرگز عادت نداشته‌اند که در تابستان پرتقال بخورند. اما متاسفانه دلارهاي کشور صرف واردات پرتقال و ساير ميوه‌هاي باغي مي‌شود، آن‌هم نه در فصل خود که براي کنترل بازار باشد، بلکه در تابستان که يک اقدام غيرضروري و لوکس محسوب مي‌گردد. واردات گسترده ميوه بي‌ترديد باعث اتلاف منابع ارزي کشور شده است.

روحاني اظهار کرد: توجه دولت به بخش کشاروزي نه تنها به عنوان يک مساله اقتصادي، بلکه بايد به عنوان يک استراتژي در راه ايجاد امنيت غذايي مد نظر باشد. در خاورميانه که پيش‌بيني مي‌شود طي سال‌هاي آينده معضل اصلي و حتي منازعات بر سر منابع آب باشد، ما بايد بخش کشاورزي را به عنوان بخش مهمي از مبحث امنيت ملي خود در نظر بگيرم و مولفه اصلي آن که براي ما آب و سيستم‌هاي آبياري است بهبود ببخشيم. مساله ديگر در اين بخش آن است که بايد به کشت‌هاي جايگزين و محصولات جديد کشاروزي که با شرايط آب وهوايي ما سازگاري دارند روي آورد و کشور را به سمت خودکفايي در بخش کشاورزي و غذا سوق داد. ليکن چنين حساسيتي از مسوولين امر، فعلا استنباط نمي‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد 9 سال پیش روحانی به دولت احمدی نژاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..